Ar obuolių dieta iš tiesų veiksminga? Teigiama, kad šie rudens vaisiai padeda išvalyti organizmą nuo toksinų, tirpdo nereikalingus kilogramus ir pagreitina medžiagų apykaitą. Be to, uždraustieji rojaus vaisiai mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Obuoliuose yra beveik visų žmogui reikalingų vitaminų ir mineralų, pektino (skaidulų), gliukozės ir fruktozės, vaisių rūgščių ir kalio.

 

"Obuoliai"

Obuolių dietų būna skirtingų. Labai populiari, nors ir prieštaringai vertinama, dieta, kai reikia valgyti tik obuolius. Dietos trukmė – nuo 3 iki 5 dienų. Pusryčiams, pietus, vakarienei ir užkandžiams – tik keletas obuolių. Gerti galima mineralinį vandenį arba žaliąją arbatą be cukraus.

 

Teigiama, kad tokia dieta padeda sumažinti liemens apimtį bent pora centimetrų. Galima daryti iškrovos dienas, kartą per savaitę, kai valgomi tik obuoliai. Vos viena diena per savaitę ir be didelių pastangų galima per metus numesti iki 7 kg!

 

Svorį mažina obuoliuose esančios maistinės skaidulos – pektinas. Vidutinio dydžio obuolyje su žievele yra apie 3,5 g skaidulų arba 10 % rekomenduojamos dienos normos. Moksliniai tyrimai parodė, kad skrandyje pektinas virsta lipniu geliu, kuris neleidžia organizmui per greitai įsisavinti cukrų ir padeda išvengti staigių gliukozės šuolių.

 

Obuoliuose yra tirpių ir netirpių skaidulų, kurios slopina apetitą.

 

Naujausi tyrimai parodė, kad du obuoliai per dieną cholesterolio lygis kraujyje sumažėja 16 %.Be to, pektinai sumažina kraujagyslių okliuzijos (visiško užsikimšimo) riziką.

 

Geriausia šiuos vaisius valgyti su žievelėmis, nes joje yra daugiausiai naudingų elementų ir vitaminų. Žievelė taip pat yra naudinga dėlto, kad joje yra labai didelis kiekis antioksidantų – kvercetino, kuris mažina laisvųjų radikalų žalą, šalina iš organizmo šviną ir kitus sunkiuosius metalus bei sumažina gaubtinės vėžio išsivystymo riziką.

 

Be to, per dieną rekomenduojama suvalgyti 5 obuolių sėklas. Jos aprūpina organizmą jodu.

 

Obuoliai stiprina imuninę sistemą ir padeda palaikyti normalų cukraus kiekį kraujyje.

 

Obuolius galima valgyti žalius, išvirti tyrę be cukraus, kepti orkaitėje. Taip pat sveika gerti šviežias obuolių sultis. Vidutinio dydžio obuolys turi maždaug 87 kalorijas. Per dieną galima suvartoti tiek obuolių, kiek norisi. Tačiau pakanka 5 – 10 vienetų.

 

Obuolių dieną geriausia pradėti žalių, tarkuotų obuolių koše. Rytą sutarkuoti šviežią obuolį ir suvalgyti ant tuščio skrandžio.

 

Taip pat galima išsivirti organizmą valančios obuolių arbatos: šaukštą džiovintų obuolių su žievelėmis užpilti maždaug 240 ml verdančio vandens ir palikti 5 – 10 minučių. Galima gerti kaip paprastą arbatą keletą kartų per dieną.

 

Kaip švelniai vidurius laisvinantį gėrimą prieš naktį galima gerti: 2 obuolius išvirti piene (240 ml), skiestame vandeniu (120 ml) 5 – 7 minutes, praėjus valandai po valgio.

 

Po obuolių dienos geriausia būtų vieną ar dvi dienas geri ryžių vandenį, vaisių sultis, valgyti paprastus sausainius (be priedų) ir kiaušinių baltymus.

 

Beje, obuolių dieta net gali padėti mesti rūkyti, bet neužtenka valios pastangų. Teigiama, kad 3 dienų obuolių ir žaliosios arbatos dieta tai gali padaryti. Taigi vienu metu galima nušauti du zuikius: numesti keletą nereikalingų kilogramų ir atsikratyti blogo įpročio.

 

Obuolių dieta

 

1 diena. Per dieną suvalgyti 5 obuolius su pertraukomis. Kiekvieną obuolį supjaustyti ir gerai sukramtyti. Išgerti lieso arba augalinio pieno. Tarp pagrindinių valgymų suvalgyti po nedidelį indelį natūralaus jogurto be priedų. Taip pat galima gerti kavą, arbatą ir daug vandens.

 

2 – 3 dienos. Per dieną suvalgyti 5 obuolius su pertraukomis. Be jų per pietus ir vakarienę valgyti įvairių vaisių ir daržovių salotas su alyvuogių aliejaus ir obuolių sidro acto padažu.

 

4 – 7 dienos. Per dieną suvalgyti 3 obuolius, pasirinkti patiekalus iš žemiau pateikto valgiaraščio plano. Išgerti apie 400 ml pieno.

 

Valgiaraščio planas

 

Pusryčiai:

 

  • Obuolys
  • Omletas su sūriu (2 kiaušiniai, 30 g sūrio) arba nedidelis dubenėlis košės su pienu

 

Priešpiečiai:

 

  • Mažas indelis natūralaus jogurto.

 

Pietūs:

 

  • Obuolys
  • 2 duoniukai arba avižų sausainiai su varškės sūriu.

 

Vakarienė:

 

  • Obuolys
  • Vištienos krūtinėlė su garuose virtais brokoliais ir 50 g rudųjų ryžių arba orkaitėje arba ant grotelių kepta lašiša su salotomis.