Pastaraisiais metais vis daugiau kvapų gurmanų atranda nišinius kvepalus, todėl jau spėjo susikurti atskira jų rinka. Jie nepaliks abejingų tų, kurie ieško aukščiausios kokybės, unikalumo ir įsimintino aromato. Kuo nišiniai kvepalai skiriasi nuo įprastų?

 

XX a. pabaigos dovanaTop,View,Of,Elegant,Perfume,Bottle,With,Flowers,Over,Wooden

 

1980-aisiais komercinių kvepalų rinka supanašėjo. Pasaulinės kvepalų kompanijos vieną po kito kūrė produktus, kurie tenkintų daugelio poreikius. Taip pamažu kvepalai tapo panašūs. Norėdami suteikti jiems išskirtinumo, gamintojai dėmesį telkė ne į kvapo tobulinimą, o į rinkodaros triukus: išskirtines pakuotes, pritraukiančias reklamas, įžymybių įtraukimą populiarinant produkto vardą. Visa tai naudojama ir šiandien. Tačiau dalis žmonių nepasidavė prekybininkų manipuliacijoms ir toliau troško kitokių, išskirtinių aromatų, kurie padėtų atskleisti jų individualumą, o ne sulietų su bendra mase. Tai paskatino nišinių kvepalų gimimą. Pavieniai parfumeriai ėmė vis drąsiau eksperimentuoti, kūrė įstabiausius ir netikėčiausius kvapus. Dalis tokių kūrėjų bėgant laikui išaugo į didžiules, šiandien visame pasaulyje žinomas kompanijas, kiti buvo perpirkti žinomų vardų, tačiau vis tiek išsaugojo nišinės parfumerijos savybes. Treti taip ir liko mažai žinomi, bet dėl to nė kiek ne prastesni, o gal netgi dar įdomesni.

 

Du pasauliai

 

Įprasti komerciniai kvepalai gaminami masiškai ir pritaikyti plačiajai auditorijai, kad įtiktų daugelio skoniui. Jų aromatai nuspėjami, universalūs, tinkami daug kam. Tokių kvepalų vardai puikiai žinomi visame pasaulyje. Deja, masinė gamyba dažnai susijusi su žemesne kokybe, tenka naudoti pigesnes sintetines medžiagas.

 

Nišiniai kvepalai kuriami mažai išskirtinei auditorijai, vertinančiai originalius aukščiausios kokybės produktus. Įprastai tokie kvepalai gaminami iš brangesnių, kokybiškesnių ingredientų. Kuriant nišinius kvepalus orientuojamasi ne į didžiules mases, o į artistiškumą, unikalumą. Ypatingas kvapas patiks ne visiems, bet radęs savo šeimininką tiesiog užburs. Nišiniai kvepalai dažnai tapatinami su meno kūriniais, juose laužomi visi stereotipai, parfumeriai leidžia sau laisvai eksperimentuoti, renkasi netikėtus derinius. Tai leidžia išgauti išskirtinius rezultatus, į kuriuos sudedamos ne tik žinios bei patirtis, bet ir parfumerio emocijos. Nišiniai kvepalai gali atspindėti net tam tikrą vietovę, legendą, laikmetį, konkretų įvykį. Tai kvepalų buteliuke slypinti turtinga istorija.

 

Nebūtinai brangūs

 

Klaidingai manoma, kad nišiniai kvepalai visuomet nepaprastai brangūs. Iš tiesų viskas priklauso nuo gamintojo, naudotų medžiagų, kvapo sudėtingumo – kaina gali siekti nuo kelių dešimčių iki kelių šimtų eurų. Pats produktas, atsižvelgiant į jo kokybę, gali kainuoti netgi pigiau nei komerciniai kvepalai, nes nišinių kvepalų gamintojai neskiria dėmesio masinėms reklamoms, įžymybių įtraukimui ir panašioms rinkodaros kampanijoms. Jų tikslas nėra prisistatyti plačiajai visuomenei, juk tokie kvepalai neskirti plačiajai rinkai. Kiekvienas kvapas turi rasti savo šeimininką. Netgi produkto įpakavimas dažnai subtilesnis, paprastesnis, nes įprastai didžiausias dėmesys skiriamas būtent aromatui. Viską pasako pats kvapas, o ne prašmatnus buteliukas.

 

Išskirtinė kokybė

 

Nišiniai kvepalai kuriami tiek iš natūralių, tiek iš sintetinių medžiagų. Įprastai naudojami novatoriški sintetiniai ingredientai, kokybe ir aromatu beveik nenusileidžiantys natūraliems. Visgi, jeigu esate natūralumo ir tvarumo šalininkai, rinkoje galima rasti visiškai natūralių, netgi veganiškų nišinių kvepalų. Tai – aukščiausia kokybė, tausojanti tiek gamtą, tiek žmogaus sveikatą. Apskritai kurdami nišinius kvepalus parfumeriai nesivaiko greitos sėkmės, jie atkakliai dirba, kol randa geriausią medžiagų ir kvapų derinį. Būtent todėl nišiniai kvepalai priskiriami prie aukštosios parfumerijos.

 

Kaip išsirinkti?

 

Komercinius kvepalus galima mėginti pirkti internetu nė nepauosčius, vien paskaičius aprašymą, kvapų natas. Daugeliu atvejų daugiau ar mažiau pataikysite, nes komerciniai kvepalai kuriami taip, kad patiktų kuo platesnei auditorijai. Perkant nišinius kvepalus ši taisyklė netinka. Geriausia juos išmėginti fizinėje parduotuvėje, kur yra galimybė pauostyti. Nišiniai kvepalai kuriami iš retų ingredientų, jie netikėtai tarpusavyje derinami, todėl išgaunami unikalūs kvapai. Kas vieną gali pakerėti, kitą stipriai atbaidys, todėl vertėtų kliautis tik savo uosle ir jos siunčiamais signalais. Tikėkitės netikėtumo ir taip atrasite įstabiausius kvapus. Be to, net tie patys kvepalai ant skirtingų žmonių odos gali atsiskleisti savaip, todėl geriau išbandyti. Nereikėtų skubėti priimti galutinio sprendimo – atsiskleisti visoms kvepalų natoms reikia laiko.

 

Kaip ir komerciniai, taip ir nišiniai kvepalai būna įvairaus stiprumo, taigi reikia apsispręsti, kokie reikalingi. Tualetinis ir parfumuotas vanduo puikiai tiks kasdienai, kvepalai ir kvepalų ekstraktas – vakarui ir išskirtinėms progoms.

 

Nors ir labai saviti, nišiniai kvepalai, kaip ir komerciniai, kuriami taip, kad juose vyrautų tam tikro tipo kvapas. Taigi juos irgi galima skirstyti į vaisinius, gėlių, prieskoninius ir kitas aromatų grupes. Norėdami palengvinti paiešką, turėtumėte iš anksto apgalvoti, kokio kvapo norėtumėte, kurias jūsų asmenybės puses jis turėtų atskleisti, kokią žinutę trokštate perduoti pasirinktu aromatu.

 

Autorius Jūratė Survilė