Artimo žmogaus mirtis visada netikėta ir šokiruojanti, net jei užklupo po ilgos ar sunkios ligos. Tą akimirką patiriamas didelis stresas, sunku susivokti, ko griebtis. Štai tuomet į pagalbą ateina atsisveikinimo paslaugas teikiančių įmonių darbuotojai. „Rekviem“ atsisveikinimo namų Kaune administracijos vadovė Karolina Jancevičiūtė pasakoja, kuo ištikus nelaimei privalo pasirūpinti patys artimieji, o kokie rūpesčiai gula ant profesionalų pečių.

 
DSC_4310

Karolina Jancevičiūtė

Mirus artimajam daugelis jaučia liūdesį ir sutrikimą. O juk reikia pasirūpinti laidotuvėmis ir galybe su šia ceremonija susijusių smulkmenų. Kiek šios naštos iš netekties skausmą patiriančių gali perimti laidojimo paslaugas teikiančios įmonės?

   

Artimojo netekę asmenys pirmiausia turi pasirūpinti medicininiu mirties liudijimu. Jį išrašo šeimos ar ligoninės gydytojas arba teismo medicinos ekspertas, jei buvo atliekamas tyrimas. Su šiuo dokumentu artimieji atvyksta pas mus, pasirašome įgaliojimus velionio kūnui paimti ir aptariame visas atsisveikinimo detales.

 

Mūsų darbuotojai pagal iš anksto parengtą planą užduoda visus klausimus, paliesdami kiekvieną su atsisveikinimu susijusį aspektą. Po susitikimo velionio artimieji paprastai būna pasirinkę laidojimo būdą, atsisveikinimo salę bei laikus, išsirinkę viską, kas susiję su atsisveikinimu: nuo drabužių, karsto iki užkandžių ir žodžių, kurie bus užrašyti nekrologe prie salės durų.

 

Kol mūsų darbuotojai organizuoja ir ruošia atsisveikinimą, artimieji turi kreiptis į kapines dėl leidimo laidoti velionio karstą ar urną. Tai privalo padaryti patys, laidojimo įmonė tuo rūpintis, deja, negali. Taip pat reikia kreiptis į pasirinktą bažnyčią, jei laidotuvės vyks pagal religines tradicijas.

 

Paprastai viską pavyksta suderinti sklandžiai per vieną dieną. Artimiesiems lieka ateiti į atsisveikinimą sutartu laiku ir visą dėmesį skirti velionio pagerbimui jaukioje, šviesioje aplinkoje.

 

Kokie kriterijai dažniausiai lemia šarvojimo vietos pasirinkimą? Į ką svarbu atsižvelgti?

   

Pastebime, kad lokacija ir logistika vis mažiau lemia galutinį sprendimą, nes žmonės tampa mobilesni, lanksčiau planuoja atsisveikinimo ceremonijas. Anksčiau svarbiausias kriterijus buvo atstumas iki kapinių, kuriose velionis atguls amžinojo poilsio. Tačiau dabar šis aspektas nebėra toks reikšmingas. Jei vis dėlto yra poreikis, „Rekviem“ siūlo transporto paslaugas, kad artimieji ir svečiai galėtų patogiai nuvykti į kapines ir grįžti po ceremonijos.

 

Dabar šarvojimo vietos pasirinkimą dažniausiai lemia aptarnavimo kokybė, aplinka ir rekomendacijos. Esame dėkingi, kad „Rekviem“ atsisveikinimo namus renkasi 1 iš 5 kauniečių – tai mūsų profesionalumo ir kokybiškų paslaugų įrodymas. Klientams svarbu jauki, estetiška ir raminanti atsisveikinimo aplinka, o mūsų komanda visada pasirengusi užtikrinti, kad ceremonija vyktų sklandžiai, atsižvelgiant į kiekvieno kliento pageidavimus.

 

Žinoma, konkurencinga kaina – taip pat svarbus kriterijus. Mes siūlome įvairius paslaugų paketus, kurie pritaikyti skirtingiems biudžetams, todėl galime pasiūlyti sprendimus tiek ieškantiems paprastesnio atsisveikinimo, tiek norintiems išskirtinės ceremonijos. Mūsų tikslas – suteikti galimybę oriai ir prasmingai atsisveikinti su artimaisiais, nebūti ribojamiems finansinių galimybių.

 

Renkantis šarvojimo vietą rekomenduojame atsižvelgti ne tik į praktinius aspektus, bet ir į tai, kokią atmosferą norite sukurti per atsisveikinimą. Aukštos kokybės aptarnavimas, jaukios ir šviesios salės, konkurencinga kaina – tai pagrindiniai „Rekviem“ pranašumai, dėl kurių mus renkasi daugelis kauniečių.

 

image_2024_10_25T10_10_51_840Z (2)Laidojimo paslaugas teikiančios įmonės siūlo platų paslaugų spektrą, netgi atskirus paketus. Ką svarbu apie tai žinoti – ar juos rinktis ekonomiškiau, nei užsakyti atskiras paslaugas?

 

Iš esmės kiekvienos laidotuvės organizuojamos individualiai pagal klientų pageidavimus. Paskutiniu metu itin didelį dėmesį skiriame būtent personalizuotoms laidotuvėms, kurių eiga, dekoracijos ir formatas pagrįsti velionio gyvenimu, pomėgiais ir asmenybe. Lanksčiai deriname viską, kas tik įmanoma. Parengėme skirtingų kainos kategorijų paslaugų paketus, tačiau jų sudėtis nėra griežta. Paketai atlieka labiau orientacinę funkciją, nes siūlomas paslaugas galima keisti.

 

Gedintį žmogų lydi sunkūs išgyvenimai, tad jam itin svarbus bendravimo tonas ir emocinis aspektas. Kaip suprasti, ar laidojimo paslaugas teikiančios įmonės specialistas patenkins lūkesčius? Tai paaiškėja iš pokalbio telefonu ar visgi geriau atvykti į vietą?

 

Profesionalus atsisveikinimo paslaugas teikiančios įmonės darbuotojas gali suteikti pagalbą ir atsakyti į visus klausimus tiek telefonu, tiek susitikus. Tačiau susitikimas suteikia daugiau galimybių detaliau aptarti paslaugas, išsiaiškinti lūkesčius ir sudėlioti tikslią sąmatą. Gyvai bendraujant galima kruopščiai aptarti kiekvieną aspektą, apžiūrėti ir pasirinkti prekes bei dekoracijas, kurios atitiktų kliento pageidavimus.

 

Siekiame sukurti jaukią ir ramią aplinką, kurioje klientai jaustųsi suprasti ir išklausyti. Po susitikimo klientai gauna detalią paslaugų sąmatą, kurią gali ramiai apgalvoti, pasitarti su artimaisiais ar palyginti su kitų laidojimo paslaugas teikiančių įmonių kainomis. Patirtis rodo, kad beveik visi klientai, kurie aplanko ne vienus laidojimo namus prieš priimdami sprendimą, galiausiai grįžta pas mus dėl konkurencingos kainos ir profesionalaus aptarnavimo.

 

Daugelis artimuosius išlydėjusių žmonių nežino, kas būna jau įvykus laidotuvėms. Ar laidojimo įmonė gali konsultuoti, kokius dokumentus dar reikia sutvarkyti, kuo papildomai pasirūpinti?

 

Visuomet stengiamės informuoti klientus apie svarbiausius veiksmus, kuriuos reikia atlikti po laidotuvių. Suprantame, kad netekties akimirkomis sunku susigaudyti, todėl suteikiame aiškią konsultaciją, kokius dokumentus reikia sutvarkyti, kokiais klausimais pasirūpinti. Paaiškiname, per kiek laiko reikėtų kreiptis į notarą dėl palikimo reikalų, ką daryti su velionio banko sąskaitomis, kaip tvarkyti asmens dokumentus ir spręsti kitus svarbius juridinius klausimus. Esame pasirengę atsakyti į visus klientų klausimus, padėti jiems sklandžiai pereiti šį procesą, suteikti kuo daugiau aiškumo ir paramos.

 

Autorius Eglė Stratkauskaitė