Daugelis ekspertų pastebi, kad pastaraisiais metais sveikatos paslaugų rinka klesti. Šiandien pasaulinė sveikatingumo rinka vertinama 1,5 trilijono dolerių ir, tikimasi, kad ji per metus išaugs dar 5 – 10 %. Štai kokios sveikatingumo industrijos tendencijos dominuos 2022-aisiais metais.

 

sveikatingumas

1) Naujas požiūris į sveiką mitybą. Sveika mityba – tai ne tik greitojo maisto, cukraus ir kitų nesveikų maisto produktų atsisakymas. Į mūsų žodyną įtraukiama vis daugiau naujų žodžių. Vienas iš jų „Hyperlocal” yra įtrauktas į žmonių, kurie pirmenybę teikia vietiniams produktams, o ne importiniams, žodyną. Ši tendencija grindžiama suvokimu, kad organizmas geriau pasisavina tuos produktus, kurie užauginti gyvenamajame regione, o tai reiškia, kad jie mums pažįstami nuo gimimo. Dar vienas sveikas daugelio žmonių įprotis pandemijos metu buvo daržas ant palangės. Šiandien viso pasaulio sveikuoliai daugiabučiuose ar prie savo namų augina žoleles, šakniavaisius ir vaisius. Tokio požiūrio priežastis – ne taupymas, o noras kontroliuoti gaminių kokybę.

 

2) Asmeninio gyvenimo skaitmenizavimas. Įvairios programėlės padeda mums supaprastinti gyvenimą ir palengvinti daugelį verslo procesų. Dabar jos aktyviai naudojamos sveikatai, miego kokybei ir streso lygiui kontroliuoti. Išmanieji laikrodžiai ir telefonų programėlės leidžia matuoti pulsą, kiek žingsnių per dieną nuėjome, REM ir ne REM miego fazes. Be to, asmeniniai elektrokardiogramos skaitytuvai, savaime išsivalantys vandens buteliai, kraujospūdžio matuokliai, drėkintuvai ir nešiojami drėgmės matuokliai nebėra mums neįprasti dalykai. Programėlių naudojimas taip pat leidžia kiekvienam gauti patarimų iš bet kokios srities gydytojo ar kūno rengybos trenerio internete, neišeinant iš namų.

 

3) Ekologinės atostogos. 2022 metais reikšmingų pokyčių sulauks ir laisvalaikio bei kelionių tendencijos. Vis daugiau viešbučių ir SPA centrų savo rinkodaros politikoje daugiausia dėmesio skiria artumui gamtai, privatumui, sveikatingumo procedūroms ir veiklai lauke. Dar viena šių metų tendencija – poilsis vienam su savimi, be triukšmingų kompanijų ir artimų draugų. Toks poreikis susiformavo iš vienatvės poreikio su galimybe permąstyti savo gyvenimą, pašalinti baimes ar psichologinius barjerus.

 

4) Minimalizmas odos priežiūroje – nauja veido ir kūno priežiūros filosofija, kuriai nereikia kelių etapų valymo ir odos tobulinimo programos. Daugelis merginų atsisako žaisti rinkodaros žaidimus ir atsisako primestos kosmetikos priemonių sluoksniavimo tendencijos. Protingas vartojimas įpareigoja turėti keletą sezoninių priemonių, kad oda būtų graži ir spindinti, o ne nuo kosmetikos svorio kone lūžtančią lentyną vonioje.

 

5) Sporto salė ir grožio salonas namuose. Dėl pandemijos atsiradusių ribojimų atsirado nauja asmens priežiūros tendencija – internetiniai užsiėmimai ar fizinio lavinimo pamokos bei procedūros odos, plaukų, nagų grožiui puoselėti. Dabar nebūtina lankytis sporto klube, norint padailinti figūrą, o grožio salone, kad susišukuotumėte plaukus. Be to, daugelis tiesiog pradėjo daugiau vaikščioti, kad pasimankštintų. Kalbant apie grožį, dabar neretai atsisakoma dažyti plaukus ir priauginti nagus.

 

6) Imuniteto stiprinimas. COVID-19 pakoregavo požiūrį į imuninę sveikatą. Daugelis žmonių pergalvojo savo požiūrį į mitybą ir sveiką gyvenseną. Pagrindinės imuniteto stiprinimo tendencijos – sveiko maisto įtraukimas į racioną ir reguliarūs tyrimai, kurie gali nustatyti ligą ankstyvose stadijose.

 
7) Ramybės siekimas. Naujas žodis „Calmtainment”, sudarytas iš angliškų žodžių „Calm”, kuris reiškia „ramus” ir „Entertainment” – „pramoga”, tvirtai įsilieja į šiuolaikinių žmonių kasdienybę. Šio metodo esmė – užpildyti informacinę erdvę teigiamu turiniu, kuris skirtas nusiraminti ir atsipalaiduoti. Pavyzdžiui, vaizdo įrašai ir tekstai apie meditaciją, jogą, emocijų valdymą. Taip pat čia slypi ir nauja tendencija atsisakyti naudoti socialinius tinklus arba riboti lankymosi juose laiką.