Rašymas apie savo jausmus gali padėti išvalyti galvą, sumažinti stresą ir pasijusti laimingesniems. Štai keletas patarimų, kaip pradėti rašyti dienoraštį ir pagerinti savo psichinę sveikatą.

 

dienorastis

Kaip ir kodėl pradėti rašyti dienoraštį?

 

Rašyti reikia tai, kas yra jūsų galvoje ir širdyje. Tyrimai rodo, kad dienoraščio rašymas suteikia palengvėjimo jausmą ir padeda pagerinti psichinę sveikatą. Dienoraščio rašymas gali padėti išeiti iš negatyvių minčių ciklo, o pasikartojantys minčių modeliai, kurie nėra naudingi jūsų kaip asmenybės augimui, gali net pabloginti nerimą ir depresiją. Taip pat rašymas gali padėti atrasti naują požiūrio tašką į situacijas, su kuriomis kovojate. Dienoraščio rašymas padeda žmonėms susitvarkyti mintis ir jausmus. Tyrimai rodo, kad dienoraščio rašymas gali padėti suvaldyti nerimą (tie, kurie bent 15 min. per dieną rašydavo dienoraštį su nerimu susitvarkydavo geriau negu tie, kurie nerašė).

 

Dienoraščių rūšys

 

Yra daug būdų, kaip pradėti rašyti dienoraštį. Pagalvokite, kuris iš jų jums atrodo priimtiniausias ir apie tai, ar dienoraštį norite pradėti rašyti, nes norite būti labiau susikaupę ir organizuoti, ar kūrybiški. Štai keletas populiarių dienoraščių rūšių:

  • Sąrašų. Jame gausu užrašų, būtinų padaryti darbų sąrašų, priminimų ir pastabų.
  • Sapnų. Dienoraštyje užrašomi regėti sapnai ir mintys apie juos.
  • Juoko. Dienoraštyje rašoma apie tai, kas tą dieną sukėlė jums juoką.
  • Dėkingumo. Dienoraštyje kasdien pažymimi keli dalykai, dėl kurių šiandien jaučiatės dėkingi.
  • Kūrybingumo. Galima rašyti arba piešti, daryti iškarpų albumus ar mąstyti apie gyvenimą ir jo prasmę.
  • Orientuoti į į tikslą. Stebėti savo tikslus, savo progresą, užsirašyti motyvuojančias frazes.
  • Koliažo. Naudoti paveikslėlius ir žurnalų arba nuotraukas ir užrašyti mintis, kurias jie jums sukelia.
  • Piešimo. Piešti eskizus, kurie apibūdintų, kaip jūs jaučiatės ir ką patiriate šiuo metu.
  • Gamtinis. Užrašyti savo patirtis ir jausmus, pabuvojus gamtoje. Rašykite apie tai, ką matote, girdite, jaučiate arba liečiate.
  • Pasąmonės srauto. Užrašykite visas mintis, kurios jums ateina į galvą.

 

Paskirti laiką

 

Pagalvokite, kuriuo laiku jums pavyktų kasdien rasti laiko dienoraščiui, ar rašysite ryte, ar vakare, ar po pietų. Daugumai žmonių rašyti dienoraštį labiausiai patinka arba atsikėlus iš ryto ar lovoje prieš miegą.

 

Pradėti nuo kažko lengvo

 

Iš pradžių gali baugu pradėti rašyti apie tikrąjį save, todėl pradėkite rašyti apie tai, ką nuveikėte per dieną, aprašykite savo kasdienę rutiną. Galima net nusistatyti laikmatį 5 min. ir rašyti, kol baigsis laikas, kas ateina į galvą.

 

Rasti savo svajonių dienoraštį 

 

Vieniems žmonėms labiau patinka rašyti į popierinę užrašų knygelę, kitiems – kompiuteryje arba išmaniajame telefone. Kita vertus, psichologai visgi pataria rašyti ranka, nes mes ir taip per daug laiko kasdien praleidžiame prie kompiuterio. Tačiau pasirinkite sąsiuvinį ir rašiklį tokį, kuris jums tikrai patiktų ir įkvėptų rašyti.

 

Būti sąžiningiems

 

Sunku būti pažeidžiamiems – net su savimi pačiu. Rašymas nėra lengvas procesas, nes parašyti žodžiai lieka priešais jus ir kartais skaudina skaityti savo pačių mintis. Tačiau, jeigu norite, kad dienoraštis iš tikrųjų būtų jums naudingas, neapsimetinėkite, nusimeskite visas kaukes ir rašydami būkite savimi.

 

Susirasti privačią vietelę

 

Susiraskite jaukų kampelį namuose, jaukiai susirangykite po pledu, užsimaukite šiltas kojines, pasidarykite puodelį arbatos – darykite viską, kad pasijustumėte patogiai ir atsipalaiduokite, tada dienoraštį galėsite rašyti be baimės.