Staiga pradėjo skaudėti alkūnę? O gal dažnai vargina kaklo skausmai? Tai gali būti jūsų išmaniojo telefono kaltė. Mūsų kūnai nėra prisitaikę būti palinkę į priekį ir visą dieną laikyti rankose telefoną. Išmanieji prietaisai gali sukelti įvairių kūno negalavimų: sužinokite, kokie jie ir kaip jų išvengti.

 

5 skausmo rūšys, dėl kurių kalti išmanieji telefonai:

 

išmanieji telefonai

  • Nykščio skausmas. Tokie skausmai dažniausiai pradeda kamuoti, jei ilgą laiką naudojami senesnių modelių mobilieji telefonai. Šiandien išmanieji telefonai turi liečiamus ekranus ir nereikia naudoti tiek daug spaudimo, tačiau pirštams, ypač nykščiui, vis tiek tenka didelė apkrova. Nykščiu daugelis vartotojų slenka tekstą išmaniųjų telefonų ekranuose. Šios problemos galima būtų išvengti, jei įprastumėte naudoti ne tik vieną pirštą atlikti komandoms ir keistumėte juos paeiliui. Jeigu skausmas iš tiesų stiprus, reikėtų apsilankyti pas gydytoją, kuris tikriausiai rekomenduos nykščio įtvarą. Įtvaras suteiks atramą ir palengvins skausmą.

 

  • Kaklo skausmas. Žmonės žinutes rašo ar naršo išmaniuosiuose telefonuose šiek tiek palinkę į priekį ir tai nėra gera laikysenos poza. Gydytojai kasdien sulaukia pacientų skundų dėl kaklo skausmų, kuriuos sukelia prasta laikysena, atsiradusi dėl dažno naudojimosi mobiliaisiais telefonais. Žiūrint žemyn į telefono ekraną stuburui tenka beveik 30 kg apkrova. Ilgainiui atsiranda kaklo raumenų spazmų, kaklo sritis tampa labai jautri ir net stuburo kaulai pradeda keistis. To galima būtų išvengti, jei nustotumėte telefonu naudotis palenkę galvą – geriau jį pakelkite iki akių lygio ir naršykite telefone nepalenkdami galvos.

 

  • Alkūnės skausmas. Ilgą laiką laikant alkūnę sulenktą (tokioje padėtyje žmonės laiko telefoną), gali būti per daug įtempiami nervai, einantys per alkūnės sąnarį, ir sukelti skausmą bei dilgčiojimą, kuris nuo alkūnės gali išplisti iki plaštakos. Be to, dauguma žmonių riešus, rašydami žinutes, laiko fiksuotoje pozicijoje ir tai gali sukelti papildomą stresą dilbio raumenims. Didelė įtampa šiuose raumenyse gali sukelti alkūnės ir riešo skausmą. Nuo panašių skausmų neretai kenčia tenisininkai ir golfo žaidėjai. Rekomenduojama reguliariai keisti ranką, kurioje laikomas telefonas, jei tenka ilgai juo naudotis.

 

  • Nugaros skausmas. Ne tik galva palinksta, naudojantis telefonu, bet ir visas kūnas. Kai galvą ir pečius palenkiate į priekį, priekiniai raumenys labiau įsitempia, o nugaros nusilpsta, todėl ilgainiui atsiranda laikysenos sutrikimų. Rezultatas: nugaros skausmas ir įtampa. Kad taip nenutiktų, svarbu visą dieną nepamiršti stebėti savo laikysenos. Stovėkite tiesiai ir pečius šiek tiek atloškite atgal, kad nesikūprintumėte. Neretai žmonės per ilgai delsia ir kreipiasi į gydytojus tik tada, kai skausmas tampa nebepakeliamas.

 

  • Riešo skausmas. Bene dažniausia sveikatos problema, su kuria susiduria telefonų naudotojai, yra riešų skausmas. Riešai, rašant tekstą išmaniajame telefone, nuolatos yra tokioje pozicijoje, kad kyla grėsmė persitempti sausgysles ir sąnarius. To galima išvengti, reguliariai keičiant rankas, jei tenka ilgai naudotis telefonu. Taip pat rekomenduojama svarbiausius darbus atlikti kompiuteriu, nes jie yra labiau pritaikyti ilgam darbui. Jeigu jau kamuoja riešų skausmas, reikėtų stengtis dar labiau jų neapkrauti, sumažinti spaudimą sąnariams, stengtis laikyti riešus neutralioje padėtyje.