Žiniasklaida skelbia, kad lietuviai – viena girčiausių tautų pasaulyje. „Velnio lašai“ sumaišo protą, todėl įvyksta nusikaltimai ir buitiniai konfliktai. Žinoma, tai kraštutinumai, bet po švenčių tikriausiai ne vienas pasižadėjo vartoti alkoholio mažiau, gyventi blaiviau. Juk ir gyvenimas blaiviomis akimis yra visiškai kitoks. Vis daugiau žmonių visame pasaulyje apskritai atsisako alkoholio arba jį vartoja labai saikingai. Visiems bent vieną mėnesį per metus negerti nė lašo svaigiųjų gėrimų būtų labai naudinga sveikatai. Štai kelios priežastys, kodėl metę vartoti alkoholį, taptumėte sveikesni ir laimingesni!

 

"alkoholis"

15 dalykų, kurie pagerėtų atsisakius alkoholio:

 

 

  • Alkoholio atsisakymas gerina smegenų veiklą. Taigi blaiviai gyventi pradėjęs žmogus gali net tapti protingesnis. Ir tai nereiškia, kad jis tiesiog nepridarys kvailysčių, kaip nutikdavo išgėrus. Alkoholis pablogina smegenų funkcionavimą. Tyrimai parodė, kad penki arba daugiau gėrimų per vakarą neigiamai veikia pažintinę funkciją dar tris dienas po to, kai buvo išgeriama. Ilgalaikis gėrimas skatina priekinių smegenų skilčių susitraukimą ir apsunkina mąstymą. Be to, ilgalaikis gėrimas stabdo smegenų ląstelių atsinaujinimą. Jau vien tai turėtų būti pakankama priežastis atsisakyti alkoholio!

 

  • Alkoholio atsisakymas gali padėti numesti svorio. Alkoholis sulėtina medžiagų apykaitą. iš pradžių organizmas skaido alkoholį, todėl maisto (riebalų ir cukraus) virškinimas sulėtėja. Be to, alkoholis yra gana kaloringas.

 

  • Alkoholio atsisakymas padeda organizmui geriau įsisavinti vitaminus ir mineralines medžiagas. Alkoholis naikina skrandžio ir žarnyno gleivinės ląsteles, kurios palengvina maistinių medžiagų įsisavinimą ir patekimą į kraujotaką. Alkoholis iš esmės yra vien tik tuščios kalorijos, todėl jo vartojimas ilgainiui sumažina vitaminų ir mineralų atsargas (pavyzdžiui, geležies ir kalcio). O tai gali sukelti daug rimtų sveikatos sutrikimų, pavyzdžiui, mažakraujystę. Nereikia savęs apgaudinėti, kad šviežių salotų dubuo pietums sumažins alkoholio žalą organizmui, nes jis paprasčiausiai nepasisavins vertingų medžiagų iš žalumynų.

 

  • Alkoholio atsisakymas gerina miego kokybę. Nustojus vartoti alkoholį gali pranykti tamsūs ratilai po akimis. Alkoholis sujaukia miego ciklus, ypač REM (greitų akių judesių) stadiją, kuri yra pati svarbiausia ir kuri atsakingą už mokymąsi ir naujos informacijos įsiminimą. Alkoholio atsisakę žmonės jaučiasi žvalesni, energingesni, būna geresnės nuotaikos.

 

  • Alkoholio atsisakymas apsaugo nuo dehidratacijos. Alkoholis yra diuretikas, todėl vartojant tokius gėrimus iš organizmo pašalinama daugiau skysčių nei suvartojama. Dėl šios priežasties nesaikingai vartojant alkoholinius gėrimus gresia dehidratacija. Taip pat alkoholis blokuoja hormono vazopresino išsiskyrimą inkstuose, kuris organizmą verčia kaupti vandenį, o ne iš karto jį pašalinti. Dėlto po išgertuvių džiūsta burna ir pasireiškia kiti dehidratacijos simptomai (oda atrodo papilkėjusi ir pavargusi, atsiranda „maišeliai“ po akimis).

 

  • Alkoholio atsisakymas gali sumažinti kepenų riebėjimo procesus. Tyrimai rodo, kadatsisakius alkoholio jau per mėnesį kepenų suriebėjimas sumažėja net 15 %. Taigi „sausasis įstatymas“ gali sumažinti kepenų vėžio riziką.

 

  • Alkoholio atsisakymas gali padėti sumažinti cukraus suvartojimą per dieną. Alkoholiniuose kokteiliuose, vyne ir stipriuosiuose gėrimuose yra labai daug cukraus. Viename gėrime gali būti net daugiau nei 7 šaukšteliai cukraus. Taigi metus gerti alkoholį suvartojama mažiau cukraus, dėlto sumažėja ėduonies ir antsvorio problemos. Cukraus vartojimas sendina odą, todėl atsisakius alkoholio nereikės pirkti brangių kremų nuo senėjimo požymių.

 

  • Alkoholio atsisakymas padeda džiaugtis geresniais seksualiniais santykiais. Nors alkoholis gali padidinti libido, tačiau taip pat jis gali sumažinti lytinį pajėgumą. Nedidelis alkoholio kiekis suteikia pasitikėjimo savimi, bet atbukina pojūčius, todėl seksas nebeteikia didelio malonumo.

 

  • Alkoholio atsisakymas pagerins odos būklę (ji taps skaistesnė, švaresnė, lygesni ir natūraliai švytinti). Alkoholio vartojimas bloginaodos būklę, ją dažniau beria, išsiplečia ir trūkinėja veido kapiliarai, veidas patinsta.

 

  • Alkoholio atsisakymas sumažina širdies ligų riziką. Alkoholis didina kraujo spaudimą ir gali lemti širdies ligų išsivystymą. Kaloringas alkoholis didina „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujagyslėje, todėl didina širdies priepuolio riziką.

 

  • Alkoholio atsisakymas padeda išvengti virškinimo sutrikimų, viduriavimo, pilvo pūtimo. Alkoholio vartojimas gali pabloginti būklę tiems, kuriuos vargina dirgliosios žarnos sindromas. Gali sukelti žarnyno vėžį.

 

  • Alkoholio atsisakymas stiprina imuninę sistemą. Alkoholis pradeda neigiamai veikti imuninę sistemą jau po 20 minučių, kai išgeriamas pirmasis gėrimas. Poveikis išlieka net keletą dienų po to, kai alkoholio nebelieka kraujyje. Svaigiųjų gėrimų vartojimas padaro žmones imlesnius infekcijoms ir virusams.

 

  • Alkoholio atsisakymas sumažina krūties vėžio riziką. Tyrimai rodo, kad alkoholis skatina estrogenų gamybą ir taip pagreitina vėžinių ląstelių dauginimąsi.

 

  • Alkoholio atsisakymas ilgainiui ir stabiliai gerina nuotaiką. Alkoholis turi slopinantį poveikį, tačiau jį vartojant galimi dažni nuotaikų svyravimai. Emocinių pakilimų ir nuosmukių bus mažiau, gyvenant blaiviai.

 

  • Alkoholio atsisakymas stiprina atmintį. O tai reiškia, kad, atsisakius alkoholio, niekada nereikės gailėtis dėlto, kad kažką svarbaus praleidote!