Kai kurie žmonės atrodo gimsta mokėdami įveikti sunkumus be didelio streso. Ta ypatingoji jų savybė – ištvermingumas. Ištvermingi žmonės labai kontroliuoja savo gyvenimą, todėl jie nebijo dažnai rizikuoti ir viską statyti ant kortos. Jų požiūris į gyvenimą optimistiškas, todėl jie dažniausiai užmezga pozityvius ryšius su aplinkiniais žmonėmis. Kai kas net teigia, kad tokie asmenys gyvena prasmingesnius gyvenimus. Tad kaip tapti ištvermingesniais, jei tuo neapdovanojo motina gamta?

 

"ištvermė"

Ko gero, svarbiausias dalykas, norint tapti ištvermingesniais – tai rasti savo gyvenimo tikslą. Amerikietė Candace Lightner, autokatastrofoje žuvus trylikametei dukteriai, įkūrė motinų, pasisakančių prieš važiavimą išgėrus, fondą. Nuliūdinta teismo sprendimo, kad kaltininkui buvo skirta per maža bausmė, moteris nusprendė skirti savo energiją, siekiant didinti žmonių sąmoningumą kalbant apie vairavimo išgėrus pavojus. Dukters mirties dieną ji pažadėjo sau kovoti prieš beprasmes žmonių mirtis kelyje. Taigi, net didžiausios asmeninės krizės akivaizdoje ji neprarado tikėjimo gyvenimu ir buvo pasiryžusi padaryti kažką, kas ateityje galbūt pagerintų situaciją. Neprarasti vilties gali padėti įsitraukimas į kokios nors bendruomenės veiklą, dvasingumo praktikos, dalyvavimas veikloje, kurios jums asmeniškai turi prasmę.

 

Ištvermingi žmonės supranta skausmą, nesėkmes, klaidas kaip gyvenimo dalį, bet ne nuosprendį ir galutinį tašką. Jie supranta, kad net jei šiuolaikiniai žmonės jaučia didelį spaudimą siekti laimės ir sėkmės, tačiau nėra jokios garantijos, kad iš tikrųjų ir pavyks tai padaryti. Jeigu tai nutinka, jie būna laimingi, o kai nutinka kitaip, nei norėtų, tai jų nesužlugdo ir skatina atsitiesti bei siekti tikslų. Gyvenimas susideda iš nuolat patiriamų pozityvių ir negatyvių emocijų. Tai jausmai ir nuotaikos, bet ne galutinis tikslas.

 

10 patarimų, kaip tapti ištvermingesniems:

 

  • Būti lankstiems. Ištvermingi žmonės tikisi susidurti su sunkumais ir išbandymais įvairiuose gyvenimo etapuose. Jie geba prie skirtingų situacijų pritaikyti savo tikslus ir jų siekti.

 

  • Išmokti pamokas. Iš kiekvienos neigiamos patirties galima pasimokyti ko nors pozityvaus. Kilus sudėtingai situacijai, nereikėtų skirti savo laiką ir dėmesį ieškojimui, kas kaltas. Nustoti klausinėti savęs: „Kodėl aš?“ ir jaustis kaip auka. Paklausti savęs, ką būtų galima kitą kartą padaryti kitaip, kad rezultatas būtų geresnis.

 

  • Imtis veiksmų. Pagalvoti apie tai, ką galima padaryti, kad situacija pagerėtų ir tai daryti. Ištvermingi žmonės sprendžia problemas, o nesusikoncentruoja į negatyvius dalykus. Pavyzdžiui, jeigu viršininkas sutrumpina jūsų darbo valandas, reikėtų ne gailėtis savęs, o žiūrėti į tai, kaip į galimybę ieškoti naujų darbo pasiūlymų. Ilgainiui tai gali išeiti į naudą – rasite geresnį darbą ir palypėsite vienu karjeros laipteliu aukščiau.

 

  • Stiprinti ryšį. Puoselėti santykius su draugais ir šeima. Išgyvenant sunkius laikus, nereikėtų nusisukti nuo artimų ir brangių žmonių. Reikėtų priimti žmonių, kuriems rūpite, pagalbą. Ištvermingi žmonės turi bent 1 ar 2 žmones savo gyvenime, į kuriuos visada gali kreiptis, kai būna sunku.

 

  • Mažinti įtampą. Labai svarbu savyje nekaupti emocijų ir mokėti efektyviai atsikratyti įtampos. Tai gali padėti padaryti dienoraščio rašymas, piešimas, meditacija, pokalbis su draugu ar asmeniniu konsultantu.

 

  • Turėti tikslų. Užsiimti veiklą, kuri turi prasmę jūsų gyvenime. Tai gali būti laikas, leidžiamas su šeima, savanoriavimas arba kitas darbas, turintis prasmingą tikslą. Visa tai gali padėti pasijusti stipresniems ir ištvermingesniems. Žmonės, kurie yra sirgę arba serga sunkiomis ligomis, prasmę dažnai atranda marotonų bėgime arba ėjime, kad surinktų lėšų, reikalingų brangiam gydymui.

 

  • Įgyti sveikų įpročių. Sudėtingus laikus bus lengviau išgyventi, jeigu reguliariai sportuosite, valgysite sveiką maistą, skirsite pakankamai laiko miegui. Fiziškai stiprūs žmonės dažniausiai būna stipresni ir dvasiškai.

 

  • Tikėti savimi. Didžiuotis savo gebėjimais ir tuo, ką nuveikėte. Pripažinti savo asmenines stipriąsias puses.

 

  • Dažnai juoktis. Stengtis išsaugoti humoro jausmą net tada, kai ateina sunkūs laikai. Juokas mažina stresą ir padeda neprarasti pusiausvyros bei nenuleisti rankų.

 

  • Būti optimistu. Pozityvus požiūris, turėjimas vilčių daro mus ištvermingesniais. Niekada reikėtų nepamiršti, kad daugelis problemų, su kuriomis gyvenime tenka susidurti, yra laikinos ir kad praeityje jau pavyko nemažai iš jų įveikti.