Prieš ketverius metus pradėjusi verslą, susijusį su dirbančių mamų rinka, Skaidrė Vainikauskaitė-Tomaševičienė šiandien turi ką papasakoti. Ir tai – nebūtinai tik sėkmės istorijos, kurias pastaruoju metu kuria socialinių tinklų mamos. „Verslo kaip pinigų uždirbimo sistemos kūrimas yra didelis ir juodas darbas, ypač, jei neturi atitinkamo išsilavinimo ar šeimos verslo pavyzdžio. Į verslą reikia išeiti kaip į orientacines varžybas, turint siekį kuo greičiau perprasti aplinką, joje susiorientuoti, tinkamu laiku priimti tinkamus sprendimus ir galiausiai laimėti – atsiriekti kuo didesnę rinkos dalį. Tam reikia ir asmeninių savybių, ir aplinkos palaikymo, ir beatodairiško tikėjimo savo idėja, ir išlavintos intuicijos, ir drąsos rizikuoti“, – patirtimi dalinasi „Versli mama” įkūrėja Skaidrė.

 

as1

 

Didžiausia mamų, pradėjusių savo verslą, klaida – dalis jų neturi savo veiklos vizijos ir strategijos. „Jei žino, ką nori daryti, nežino, kaip tai daryti taip, kad klientai už tai norėtų mokėti pinigus. Jei žino, kodėl klientai norėtų mokėti pinigus dabar, nežino, ką jiems turėtų siūlyti po metų ar dviejų. Be to, visas klaidas ir nesėkmes paprastai lydi skeptiškas aplinkinių požiūris, į kurį sunku nekreipti dėmesio“.

 

Skaidre

 

Keturių vaikų mama neslepia – auginant mažus vaikus, kuriems reikia skirti daug laiko, fizinių ir psichinių jėgų, šimtu procentų daryti tikrąjį verslą, tuo pačiu stumdant vežimėlį ar verdant pietus, yra paprasčiausiai nerealu. Todėl pasak Skaidrės, mamos verslavimo atveju iš pradžių dažniausiai yra kuriamas ne verslas, o darbo vieta sau. „Pirmiausiai susigalvojama veikla, iš kurios galima ir užsidirbti saviems poreikiams, ir realizuoti save, ir lanksčiai prisitaikyti prie šeimos poreikių. Tai ir yra verslumas – žmogaus požiūris, įgūdžiai ir žinios, kurie leidžia atpažinti ir pasinaudoti galimybe sukurti socialinę ir ekonominę pridėtinę vertę, t. y. uždirbti pinigų“.

 

Skaidre_konferencijoje

 

Skaidrė, prisijungusi prie prie tarptautinės „Mommypreneurs“ iniciatyvos, siekiančios skatinti jaunų mamų verslumą ir aktyvumą, teigia, kad ši programa Lietuvos mamoms svarbi dėl kelių priežasčių. Gebėjimas susikurti darbo vietą sau, o vėliau iš jos išauginti verslą yra viena iš galimybių gyventi geriau tiek materialiniu, tiek savirealizacijos požiūriu. „Rūpinimasis kitu – nesvarbu, ar tai būtų sutuoktinis, ar tėvai, ar kūdikis, ar visas pasaulis – kelia pavojų pamiršti savo paties poreikius. Ko gero, taip nutinka, kai į motinystę nežiūrima profesionaliai, t. y. ji suvokiama kaip tikslas kažkaip tą vaiką išauginti, o ne tikslas padėti jam užaugti geriausia savo paties versija. Kitam tinkamai padėti gali tik tada, kai pakankamai rūpiniesi savimi, kai įsisąmonini savo poreikius”, – mamas ryžtis savo veiklai skatina Skaidrė.

 

Jau birželio 13 dieną vyksiančiame „Mommypreneurs“ projekto pristatyme Skaidrė skaitys pranešimą tema „Versli mama: nuo darbo vietos sau iki tikro verslo“. Renginio metu dalyvės turės galimybę pirmosios sužinoti apie „Mommypreneurs“ nemokamų kursų programą bei registraciją. Į renginį atvykusios mamos galės pamatyti ir išgirsti žinomų verslių Lietuvos moterų diskusiją, kurioje dalyvaus: Ieva Mackevičienė, Julija Žižė, Aistė Košienė, Ilma Nausėdaitė, Žydrūnė Vitaitė, Goda Prapuolenytė-Leonavičienė. Visos mamos yra kviečiamos į pristatymą atvykti kartu su vaikais. Tol kol mamos semsis įkvėpimo, mažieji galės smagiai leisti laiką žaidimo ir laisvalaikio erdvėje „Alisa“ nemokamai. Renginys bei visa „Mommypreneurs“ programa yra visiškai nemokama.

 

„Mommypreneurs“ projekto pristatymas įvyks birželio 13-ąją, 16.00 val., „AltSpace“ konferencijų salėje, Lakūnų g. 24, Parkas Outlet. Registruotis į renginį galima FB puslapyje„MommypreneursLT“ (@mommypreneursLT)arba paspaudus šią nuorodą https://www.eventbrite.com/o/startup-division-20213421377. Projektą įgyvendina „Startup Division“ – pirmaujanti inovacijų organizacija Baltijos šalyse, dirbanti su startuoliais ir auginanti jaunuosius verslus. Mommypreneurs programa yra finansuojama Islandijos, Lichtenšteino ir Norvegijos per EEA ir Norvegijos paramos fondą, skirtą Jaunimo Darbingumo Skatinimui.Remiantis paramos davėjo tikslinės jaunimo grupės reikalavimais, dalyvių grupės amžius yra apibrėžtas iki 29 metų.

 

Nuotraukos iš asmeninio S. Vainikauskaitės-Tomaševičienės archyvo.