7-asis dešimtmetis per istoriją praūžė lydimas meilės vasarų, nepaprasto laisvės pojūčio, gėlių dvelksmo ir „Woodstock“ garsų. Dauguma žmonių vis dar jaučia nostalgiją arba nepaprastą susižavėjimą šiam laikotarpiui. Muzikos kūrėjai ir dizaineriai periodiškai pristato hipiškų tendencijų savo darbuose, primindami beprotiško svaigulio, saviraiškos ir laisvės tendemą. Šių metų pavasario ir vasaros kolekcijose taip pat gausu „gėlių vaikų“ stiliui būdingų akcentų: pastelinių spalvų, plunksnų, kutų, odinių aksesuarų, skrybėlių ir, be abejo, plaukų juostelių.

 

Džinsai ir auliniai batai

Ralfo Loreno 2012 m. kolekcijose vyrauja džinsų kultas. Platūs, platėjantys, siauri, plėšyti, šortai, mini sijonai, svarbiausia – originalios šviesiai mėlynos spalvos. Džinsai derinami su baltais, rusvais ir pastelinių spalvų marškiniais, perjuostais odiniu arba pintu diržu. Rudos spalvos zomšiniai arba odiniai aulinukai – dar vienas šio sezono „must have“ daiktas, pagal R. Loreną. Jo pavasario ir vasaros kolekcijoje akcentuojamas patogumas ir laisvumas. Žemės spalvų deriniai ir tekstūrų paprastumas sukuria įspūdį, lyg iš Arizonos pakraščio būtum ką tik įžengus į miestą.

 

Mini suknelės

Šalia gausybės džinsų, hipių drabužinėje neabejotinai buvo galima rasti ir mini drabužėlių. „Miu Miu“ mados namai pavasario ir vasaros kolekcijoje pristatė ryškių spalvų ir intensyviais raštais margintų mini suknučių, kurios primena 7-ojo dešimtmečio Holivudo sirenų laikus. Minimalistinio stiliaus suknutės derinamos su žaismingais, įvairiais raštais arba gėlių motyvais margintais bateliais. Prie hipiškam stiliui būdingų mini suknelių derinami žemakulniai bateliai, klumpaitės arba masyvios platformos – svarbiausia, kad jaustumeisi taip, lyg galėtum visą naktį šokti po atviru dangumi.

 

Gėlių motyvai

Šiai vasarai „Chanel“ mados namų kūrėjai siūlo trimačio vaizdo floristikos motyvų. Gyvų gėlių aksesuarai plaukuose, gėlių aplikacijos ant marškinėlių, suknelių, rankinių, žiedlapių imitacijos, raukiniai ir žalios spalvos akcentai – gyviausia 2012 m. pavasario ir vasaros „Chanel“ idėja romantiškai ir emocingai moteriai. Floristinis stilius reikalauja itin atidaus drabužių ir spalvų derinimo, tačiau čia egzistuoja klasikinė vienspalvio audinio ir margų raštų proporcija. Jei pasirenkama gėlėta palaidinė, tai apatinė drabužių dalis turėtų būti vienspalvė. Įvairiaspalviai batai, rankinės ir aksesuarai drąsiai ir gausiai gali būti derinami prie vienspalvių drabužių. Reikėtų vengti gėlių motyvų ir geometrinių figūrų sanplaikos. Per daug formų ir raštų atrodo netvarkingai, neskoningai ir labiau primena čigonišką stilių negu bohemiškos hipės įvaizdį.

 

Pastelinė romantika

Visą pastelinių spalvų spektrą su ypatingu romantikos prieskoniu galima rasti „Louis Vuitton“ kolekcijose. Čia akcentuojamas kuklumas, nostalgija mokyklos laikų romantikai ir vasaros saulėlydžiams. Derinamos daugiau negu dvi pastelinės spalvos arba keletas vienos spalvos tonų. Siūlomi „Louis Vuitton“ akcentai – apykaklės, primenančios mokyklinių uniformų apykakles. Jos turėtų būti baltos, kruopščiai išlygintos, puoštos nėriniais, netgi monogramomis. Drabužiai, bateliai, rankinės ir papuošalai gali būti skirtingų spalvų, tačiau turėtų būti išlaikytas pastelinis spalvų tonas. Kaip sakė vienas mados kritikas: „Ši tendencija mane žavi morenginio pyragėlio įspūdžiu, trūksta tik vyšnaitės…“

 

Gundantis vėjo lengvumas

„Escada“ 2012-ųjų vasarai pateikė ilgų, lengvo audinio, vėjyje besiplaikstančių suknelių idėjų. Nors ši mados tendencija vyravo dar pernai, tačiau ryškios žemės spalvos, folkloriniais motyvais marginti raštai ir perregimi audiniai tapo nauja požiūrio perspektyva. „Escada“ dizaineriai įrodė, kad originalios detalės net ir maksimaliai paslėptą kūną gali paversti gundančiu. Prie žemę siekiančių suknelių rekomenduojama derinti sandalus su odiniais raišteliais arba kuo daugiau puošybos detalių. Būtini masyvūs metalo, medžio arba akmenimis puošti aksesuarai. Hipiškas stilius su rytietiškais aspektais puikiai atspindi maištingą 7-ojo dešimtmečio dvasią.

 

Animuotas moteriškumas

7-ajame dešimtmetyje moteriškumas buvo akcentuojamas ilgomis apnuogintomis kojomis, išryškinta talija, nakties tamsa kerinčiomis akimis ir ilgais plaukais. Peržvelgus šio dešimtmečio fotografijas drąsiai galima teigti, kad moterys primena kone tobulas lėlių kopijas. Būtent tokią 7-ojo dešimtmečio koncepciją savo 2012 m. pavasario ir vasaros kolekcijose perteikė italų dizaineriai Domenikas Dolčė ir Stefanas Gabana bei Niujorko madų kūrėja Erin Feterston. Jų kolekcijose išlaikytas stereotipinio moteriškumo suvokimas, stipriai akcentuojamas seksualumas, formų griežtumas, bet tuo pačiu išlaikomas hipiams būdingas bohemiškumas. Itin trumpos suknelės ir sijonai šių dizainerių kolekcijose nuspalvinti itin ryškiomis spalvomis, psichodeliniais, floristiniais, folkloriniais raštais, išmarginti geometrinėmis figūromis ir netgi komiksų paveikslėliais. „Dolce&Gabbana“ mados namai šią vasarą kviečia pažaisti, įkūnyti lėlišką grožį ir atrasti bohemišką laisvę.

   

Septintojo dešimtmečio kultas

7-asis dešimtmetis madų pasauliui dovanojo visą kaleidoskopą spalvų, raštų ir formų. Atslūgus pokario madai būdingam konservatyvumui, atėjo laikas atrasti laisvę. Būtent šiuo laikotarpiu moterys pradėjo dėvėti mini sijonus – mažas medžiagos gabalėlis sukėlė ištisą revoliuciją. Talentingi, tačiau mažai žinomi dizaineriai plačiai atvėrė savo kūrybinių erdvių duris ir tapo pasaulinėmis įžymybėmis. Masinė produkcija ir vartotojiška visuomenė buvo garsiai kritikuojama, o individualus stilius, išskirtiniai jaunų dizainerių darbai sulaukė itin didelio susidomėjimo ir jaunosios kartos pripažinimo. 7-asis dešimtmetis – tai daugiau negu istorinis laikotarpis, tai išskirtinė pasaulėžiūra, iki tol neatrastas požiūris į aplinką, žmones, jų grožį ir laisvę. Būtent šios idėjos tampa ir šiuolaikinių kūrėjų įkvėpimo šaltiniu.

 

Įdomūs faktai

  • Hipiška plaukų juostelė vadinama „Pokahontos juostele“ (nuo Pokahontos – indėnų vado dukters – vardo).
  • Visi hipiai turėjo bent vieną aksesuarą su taikos simboliu.
  • Vaikščioti basomis 7-ajame dešimtmetyje buvo gana įprasta, tai buvo savotiška laisvės asociacija.
  • Hipiška simbolika buvo pasiskolinta iš primityvių kultūrų, išreiškiant priešiškumą socializmui ir solidarumą gamtos kultui.
  • Hipiai itin išpopuliarino „blusų turgelius“ ir dėvėtų drabužių parduotuves. Parduotuvės, kurios buvo skirtos žemesniam socialiniam sluoksniui, 7-ajame dešimtmetyje tapo stiliaus paieškos vietomis.
  • Hipių moterims buvo įprasta nedėvėti liemenėlių arba išvis jokio apatinio trikotažo.
  • Psichodelinio meno motyvais būdavo puošiami ne tik drabužiai, bet ir automobiliai, namų interjeras, netgi eksterjeras.
  • Liemenės 7-ajame dešimtmetyje buvo populiaresnės už marškinėlius.
  • Indėnų, afrikiečių ir lotynų amerikiečių rankų darbo papuošalai buvo itin mėgstami hipių aksesuarai.
  • 7-ajame dešimtmetyje vyravo ir savitos kvepalų tendencijos. Populiariausi buvo opijaus, santalų, vyšnių žiedų kvapai arba eteriniai aliejai.