Jeigu moterys būtų priverstos rinktis tarp naujos poros batų ir savo vyro arba vaikino, tai kas penkta iš jų ir kas šešta ištekėjusi pasirinktų pirmąjį variantą. Tokie vienos užsienietiškos batų parduotuvės tyrimo rezultatai šokiruoja. Pabandykime išsiaiškinti, kas slypi už šio fenomeno.

 

batai

Psichologams taip pat iki šiol paslaptis, kodėl moteriška avalynė sulaukia tokio pagarbaus vertinimo, kuris neretai tampa apsėdimu. Neabejojama tik dėlto, kad moterys naujus batus perka ne tik dėlto, kad joms jų iš tiesų reikia. Kita vertus, rinkdamosi batus kreipia dėmesį ir į kokybę, išvaizdą, prekinį ženklą, į tai, kad atrodo ant kojos.

 

„Duokite merginai batus ir ji galės užkariauti pasaulį“, – sakė viena iš visų laikų įspūdingiausių Holivudo dievaičių Marilyn Monroe. Kultiniame amerikiečių seriale batams taip pat buvo suteikiama nepaprastų savybių. Ko vertos vien pagrindinės serialo veikėjos citatos, tokios kaip: „Juk skirtingai nuo vyrų, batai niekada neišduos“ arba „Galbūt aš ir nežinau vyrų, tačiau batus aš žinau“. Ir net vienas įtakingiausių batų dizainerių Christianas Louboutinas pasaulyje yra pasakęs, kad „Moteris gali nešti rankinę, bet moterį neša batai“.

 

Tyrimas, kuriame nuomonę išsakė per 1000 dailiosios lyties atstovių, nuo 35 iki 44 metų, parodė, kad moterys avalynę perka ne tik dėlto, kad turėtų kuo apauti pėdas, bet norėdamos pasikelti savivertę.

 

Taigi daugiau nei ketvirtadalis respondenčių atsakė, kad niekas (nei skausmas ir diskomfortas) neprivers jų atsisakyti aukštakulnių. Galbūt tai yra pasąmoningas noras būti pranašesnėms už vyrus. Istoriniai šaltiniai liudija, kad pirmieji batai su aukštais kulnais būtų pasiūti stipriosios lyties atstovams. Pirmieji tokie batai buvo sukurti XVI amžiuje, kad vyrams būtų patogiau sėdėti ant arklio ir koja neiškristų iš kilpos. Vėliau šią avalynę pamėgo moterys ir pritaikė ją elegantiškiems pasivaikščiojimams ir šokiams.

 

Negalima ginčytis, kad aukštakulniai pagražina moteris. Jie vizualiai ilgina kojas ir pakeičia jų formą. Grakščiai žingsniuodama gatve, apsiavusi tokiais batais, ji gali pasijusti lyg karalienė. Tikriausiai daugelis aukštakulnių mėgėjų patvirtintų, kad tokia avalynė padeda pasijusti seksualiai patrauklesnės priešingos lyties atstovams. Gyvuoja ir tokia nuomonė, kad tokių batų kulnas primena falo simbolį. Todėl tikima, kad tokiais batais grindiniu kaukšinti moteris nori suvilioti ir sužavėti vyrą. O gal apskritai visus?

 

Kokybiški ir stilingi batai verčia moteris pasitempti ir labiau pasitikėti savimi. Be to, ne paslaptis, kad vyrai pirmiausiai moteris nužvelgia nuo kojų. Todėl ilgos, lieknos ir dailiais batukais apautos kojos gali būti laikomos neginčijamu viliojimo įrankiu. Įspūdingi batai tikrai atkreips vyriškio dėmesį, o nužvelgęs kojas, jis greičiausiai pažvelgs į veidą ir išdrįs užkalbinti bei, pavyzdžiui, pakviesti kavos. Tikslas pasiektas! Nors, tiesą pasakius, daugeliui moterų užtenka susižavėjusių žvilgsnių ir šypsenos.

 

Statistinė amerikietė turi apie 17 batų porų, tačiau reguliariai avi tik 3. Visos likusios buvo įsigytos tiesiog pasikelti savivertei. 20 % apklaustų moterų yra linkusios įsigyti batus, skirtus bendrauti su vaikinu arba vyru. Maždaug pusė moterų, nors kartą gyvenime yra melavusios savo vyrui ar gyvenimo partneriui apie batelių kainą.

 

Daugelio moterų spintoje yra batų, kurie atkartoja žymių prekinių ženklų modelius, tačiau jos tuo nesididžiuoja. Nepaisant to, net 82 procentai moterų vėl pirktų neoriginalius batus.

 

Reikia paminėti, kad nemažai moterų ir vyrus vertina pagal tai, kokius batus jie avi. Jos ypač svarbu vyriškos avalynės kaina… Manoma, kad pakankamai savigarbos turintis žmogus niekada neavės pigių batų. Tarp žmonių paplitusi nuomonė, kad drabužiai gali būti bet kokie, tik avalynė ir laikrodžiai (moterims ir rankinė) turi būti brangūs ir madingo prekės ženklo. Tokios aprangos detalės parodo asmens socialinį statusą ir padėtį. Viską apsvarsčius galima patvirtinti, kad Marilyn Monroe buvo teisi. Batai iš tiesų gali pakeisti gyvenimą ir pasaulį.