Violetinės spalvos maisto produktai ne tik gražiai atrodo dailininkų nutapytuose natiurmortuose, bet ir yra labai naudingi sveikatai. Švieži vaisiai ir daržovės vertinami dėl itin didelio antioksidantų kiekio. Kuo naudingi antioksidantai? Jie neutralizuoja laisvuosius radikalus, kurie skatina organizmo senėjimą ir padeda išvengti ligų. JAV žemės ūkio departamentas bulvės su tamsesnio atspalvio lupenomis turi net 4 kartus daugiau antioksidantų negu kitų rūšių bulvės. Verta visiems prisiminti: kuo tamsesnės spalvos vaisius ar daržovė, tuo daugiau jame antioksidantų.

 

violetinė

Džiovintos slyvos, raudonieji kopūstai, baklažanai, gervuogės, juodieji serbentai, figos, raudonieji svogūnai ir mėlynosios vynuogės turi natūralaus violetinės spalvos pigmento, kuriame yra flavonoidų, įskaitant resvervatrolį, kuris reguliuoja kraujo spaudimą, stiprina imuninę sistemą ir net apsaugo nuo vėžio. Pavyzdžiui, mėlynųjų vynuogių žievelėje yra pigmentų, vadinamų antocianais. Spanguolėse esantys pigmentai, kurie padeda išvengti šlapimo takų infekcijų.

 

Violetinio pigmento turintys maisto produktai gerina kepenų veiklą. Juodieji ryžiai, kuriuose antocianų daugiau negu vynuogėse, gali šiek tiek sumažinti alkoholio daromą žalą kepenims. 2011 metais mokslininkai, atlikę tyrimus su žiurkėmis, nustatė, kad antocianai gervuogėse sumažino skrandžio opų susidarymo riziką. Antioksidantai gervuogėse apsaugo nuo oksidacijos ir sustiprina kitų antioksidantų, pavyzdžiui, glutationo, kurio natūraliai yra žmogaus organizme, funkcijas.

 

Yra įrodymų, kad violetinės spalvos maistas gali pagerinti širdies sveikatą, regėjimą ir smegenų veiklą. Tyrimai rodo, kad suaugusieji, dažnai valgantys violetinės ir mėlynos spalvos vaisių ir daržovių, rečiau kenčia nuo per aukšto kraujo spaudimo ir per didelio cholesterolio. Be to, jie rečiau turi antsvorio negu tie, kurie tokių maisto produktų vengia.

 

Yra daugybė priežasčių, kodėl reikėtų valgyti daugiau purpurinės arba violetinės spalvos vaisių ir daržovių. Tačiau nereikėtų apsiriboti tik baklažanais ir miško uogomis. Violetinio pigmento yra net kai kurių veislių kukurūzuose, morkose, bulvėse, smidruose ir kituose natūraliuose maisto produktuose!

 

Trumpi patarimai, kaip kasdien valgyti daugiau violetinės spalvos maisto produktų:

 

  • Pusryčių košę galima pagardinti šilauogėmis, gervuogėmis arba tamsiomis razinomis.

 

  • Išalkus pasigaminti tirštąjį kokteilį iš įvairių vaisių ir daržovių, ir pagardinti jį gervuogėmis ir šilauogėmis.

 

  • Kai norisi ko nors saldaus, kelias violetines slyvas galima šiek tiek apvirti liesame jogurte.

 

  • Parduotuvėje rinktis tamsiai raudonas arba mėlynąsias vynuoges, o ne žaliąsias.

 

  • Garnyrui patiekti salotas iš raudonojo kopūsto, raudonojo svogūno, morkos ir razinų. Salotas galima sumaišyti su liesu jogurtu arba šiek tiek majonezo.

 

  • Lakštinių apkepą gaminti su mėsos, sumaišytos su baklažanais, įdaru.

 

  • Dienomis, kai nesugalvojate, ką gaminti, galima patroškinti baklažanų, pabarstyti tarkuotu parmezano sūriu ir patiekti juos su laukiniais ryžiais.

 

  • Sekmadienio pietums kaip garnyrą galima patiekti troškintus raudonuosius kopūstus.

 

  • Sumuštinius gaminti su liesu tepamuoju sūriu ir šilauogėmis. Skamba šiek tiek keistai, tačiau tai klasikinis derinys, kuris daugeliui tikrai turėtų patikti!

 

  • Burokėlių dėti į salotas, sumuštinius ir kt.