Lietuvoje uogų sezonas tik vieną kartą metuose ir praeina labai greitai! Todėl jį reikia išnaudoti 100 %. Saldžių uogų dieta padės sustiprinti organizmą ir leis džiaugtis dailesne figūra.

 

"uogų dieta"

Šiltuoju metų laiku medžiagų apykaitos procesai organizme suaktyvėja, dėlto daugelis išeikvoja daugiau energijos negu suvartoja su maistu. Šį sezoną kūnas mažiausiai linkęs kaupti riebalus. Be to, gauna daug skaidulų iš įvairių vasaros gėrybių, kurios padeda natūraliai išsivalyti organizmui nuo kenksmingų medžiagų. Šį procesą galima dar labiau pagreitinti ir per 14 dienų lengvai ir neskausmingai atsikratyti keleto papildomų kilogramų.

 

Pagrindinis šios dviejų savaičių dietos principas – valgyti daugiau šviežių uogų, vaisių ir daržovių bei kitų nekaloringų produktų. Siekiant geriausių rezultatų, pakaitomis derinti su baltymų arba angliavandenių dieta. Tačiau baltymų ir uogų dietos laikytis ne dažniau nei du kartus per savaitę.

 

Baltymų diena:

 

  • Pusryčiai: 150 g virtos arba orkaitėje keptos liesos žuvies arba 100 g varškės, arba 200 ml kefyro su vaisiais ar daržovėmis.
  • Pietūs arba vakarienė: kiaušinis arba 50 g lieso sūrio su mėgstamomis vaisiais ar daržovėmis.

 

Angliavandenių diena:

 

  • Pusryčiai: 100 g grikių košės, salotos su liesu jogurtu, kefyru arba augaliniu aliejumi (geriausia alyvuogių).
  • Pietūs arba vakarienė: virtos arba keptos daržovės, pavyzdžiui, virti burokėliai su grūdų koše arba duona su sėlenomis. Košę galima pakeisti lapinių burokėlių arba kita žalumynų sriuba.

 

Uogų galima vartoti be jokių apribojimų, tada, kada norisi. Tačiau rekomenduojama jų skanauti likus pusvalandžiui iki pagrindinio valgio arba praėjus valandai po pagrindinio valgio. Per dieną užtenka išgerti litrą vandens, nes pačios uogos yra puikus vandens šaltinis.

 

Po 18 valandos nevalgyti ir negerti, nes maždaug šiuo metu sulėtėja virškinamojo trakto veikla. Maistas prieš miegą – tai tik nereikalingos, tuščios kalorijos, apkraunančios skandį ir kitus virškinimo organus ir neduodančios jokios naudos.

 

Pastaba! Šviežiose vasaros gėrybėse apstu vaisių rūgščių, kurios kaupiasi organizme ir ilgainiui gali sukelti sąnarių bei inkstų ligas, silpninti imuninę sistemą. To galima išvengti, į dienos valgiaraštį įtraukus rūgštaus pieno produktus – jie neutralizuoja vaisių rūgštis. Turintieji virškinamojo trakto sutrikimų turėtų šviežias uogas valgyti su, pavyzdžiui, grietinėle – ji apsaugo jautrią gleivinę nuo sudirginimo.

 

Į dienos valgiaraštį įtraukti:

 

  • Daržoves: kopūstai, agurkai, pomidorai, svogūnai, morkos, burokėliai, žalios spalvos daržovės, rūgštynės, dilgėlės.
  • Neskaldytus grūdus: grikius, ruduosius ryžius ir t. t.
  • Žuvį (kartą per savaitę).
  • Pieno produktus (du kartus per savaitę).
  • Kiaušinius (ne dažniau nei kartą per savaitę).
  • Augalinį aliejų – šaukštą per dieną. Leidžiama valgyti (bet geriau susilaikyti) duoną su sėlenomis.

 

Išbraukti iš dienos valgiaraščio:

 

Visus kepinius ir gaminius iš baltų miltų, baltųjų ryžių, avižų, grikių ir kitų grūdų dribsnių, cukrų, konditerijos gaminius, riebius padažus (majonezą, grietinę), mėsą (leidžiama per savaitę valgyti vieną kartą apie 150 g virtos arba orkaitėje keptos liesos mėsos, pageidautina veršienos), saldžius, gazuotus, gaiviuosius gėrimus, druską, pusfabrikačius.

 

11 vertingų vasaros uogų:

 

  • Aronijos stiprina kraujagyslių sieneles, reguliuoja kraujo spaudimą.
  • Agrastai turi nemažai skaidulų, kurios padeda išvengti vidurių užkietėjimo, hemorojaus, net storosios žarnos vėžio bei širdies ligų.
  • Avietėse yra elaginės rūgšties – antioksidanto, kuris padeda apsaugoti ląsteles nuo galimų pažeidimų, naikina laisvuosius radikalus. Ląstelių pažeidimai dažnai sukelia degeneracines ligas. Padeda išsaugoti gerą regėjimą, vyresnio amžiaus žmonėms gali sumažinti geltonosios dėmės degeneracijos riziką.
  • Braškės turtingos vitamino C – antioksidantų, kurie stiprina imuninę sistemą.
  • Žemuogės turi daug geležies, todėl padeda išvengti mažakraujystės.
  • Gervuogėse yra fenolinių rūgščių, kurios veikia kaip antioksidantai, galintys apsaugoti nuo vėžio, ypač žarnyno ir stemplės. Turi vitaminų A ir C. Gerina atmintį, apsaugo nuo ląstelių pažeidimų, slopina uždegimą, gali net padėti išvengti Alzheimerio.
  • Mėlynės padeda išsaugoti gerą regėjimą, slopina uždegimus, padeda ilgiau išlikti jaunatviškiems.
  • Vyšnios gerina miego kokybę, skaistina odą.
  • Juodieji serbentai – itin naudingi žmogaus sveikatai. Stiprina imuninę sistemą, mažina cukraus kiekį kraujyje, gerina smegenų veiklą, padeda atsigauti po ligų.
  • Raudonieji ir baltieji serbentai turtingi vitaminų C, P, kalio ir fosforo, raudonuosiuose  serbentuose randama daug karoteno. Jie padeda nuo vidurių užkietėjimo, kelia apetitą, malšina troškulį, šalina iš organizmo toksinus. Tai puiki profilaktinė priemonė nuo širdies ir kraujagyslių ligų.

 

Kai kuriems žmonėms svorio sunkiau numesti nei kitiems. Tradiciniai lieknėjimo metodai (sveika mityba ir reguliarus fizinė krūvis) veiksmingi ne visiems. Priežasčių, kodėl taip nutinka, gali būti labai įvairių: nuo skydliaukės, hormonų pusiausvyros, medžiagų apykaitos, miego sutrikimų iki maisto produktų netoleravimo ir t. t. Kiekvieno žmogaus organizmo individualus, tad tai, kas tinka vienam, gali netikti kitam. Tačiau, norint sužinoti, ar tai iš tiesų neveiksminga, visų pirma reikia išbandyti! Tuo labiau, kad vasaros uogos (jei nesukelia alergijos) yra dietinis maistas, kuris aprūpina organizmą būtinais vitaminais ir mineralais.