Sakoma, kad valgant kartą per dieną galima numesti svorio, bet ar tai tiesa? Iš dalies tai tiesa, nes vienu kartu suvalgyti tiek daug maisto, kiek galima suvalgyti užkandžiaujant visą dieną, paprasčiausiai nėra įmanoma. Šios dietos šalininkai teigia, kad valgant kartą per dieną organizmas sunaudoja daugiau kalorijų. Valgant dažnai, bet mažomis porcijomis, organizmas naudoja iš maisto gaunamas kalorijas, kad palaikytų normalų energijos lygį. Kai organizmas maisto gauna rečiau (kartą per dieną), jis pradeda naudoti ne tik su maistu gaunamas kalorijas, bet ir tas, kurios kaupiasi organizme kaip riebalai.

 

dietos

Pagrindinė šios dietos esmė – valgyti reikia tik kartą per dieną. Dažniausiai žmonės nusprendžia valgyti vakarienę, o tai reiškia, kad visą dieną badauja ir gauna visas reikalingas kalorijas per vieną dienos valgymą. Per vieną kartą galima suvalgyti tiek kalorijų, kiek žmogui reikia, atsižvelgiant į jo aktyvumo lygį, labai svarbu subalansuotas baltymų, angliavandenių ir riebalų kiekis.

 

Laikantis šios dietos nereikia skaičiuoti kalorijų ar makro maistinių medžiagų. Svarbiausia yra pasisotinti ir gauti visų reikalingų medžiagų (angliavandenių, baltymų ir riebalų). Retkarčiais leidžiama suvalgyti dieną 1 – 2 nedidelius užkandžius, tačiau tai neturėtų būti daugiau negu vaisius arba koks nors maisto produktas, turintis daug baltymų, pavyzdžiui, kietai virtas kiaušinis, po sporto treniruotės. Taip pat leidžiama vartoti nekaloringus gėrimus: vandenį, kavą, arbatą.

 

Ilgos trukmės mokslinių tyrimų apie tokią dietą kol kas yra labai mažai ir beveik visi jie analizuoja visos dienos badavimo poveikį vyrų organizmui. Moteris veikia skirtingi organizmo procesai (menstruacijų ciklas, nėštumas, žindymas krūtimi), todėl tai, kas tinka vyrams, nebūtinai tiks ir moterims.

 

Pliusai

 

Kai kurie moksliniai tyrimai parodė, kad tokia mityba gali būti naudinga. Pavyzdžiui, sumažinus dienos kalorijų normą 20 – 25 % gali pagerėti širdies sveikata, stabilizuotis cukraus lygis kraujyje, sumažėti gliukozės lygis ir pagerėti insulino veikla. Tokia mityba gali būti naudinga, siekiant pagerinti priešdiabetinę būklę ir atsparumą insulinui. Maisto ribojimas taip pat gali pagerinti atmintį vyresnio amžiaus žmonėms ir net atitolinti mirtį tam tikrų ligų atvejais. Žmonės, kurie valgo tik kartą per dieną, gali būti energingesni, juos nekamuoja mieguistumas po sočių pietų ir ilgainiui jie pradeda ilgiau jausti sotumo jausmą.

 

Minusai

 

Tačiau mitybos planas, kai siūloma valgyti tik kartą per dieną, tinka toli gražu ne visiems. Kai kuriems žmonėms tokia dieta gali sukelti neigiamą, šalutinį poveikį sveikatai:

 

  • labai stipraus alkio priepuoliai;
  • drebulys;
  • nuovargis;
  • smegenų rūkas;
  • silpnumo jausmas;
  • negalėjimas susikaupti;
  • persivalgymas.

 

Toks ilgas badavimas gali būti pavojingas sergantiesiems tam tikromis ligomis, pavyzdžiui, diabetu ar hipoglikemija. Kai kurie žmonės labai lengvai prisitaiko prie mitybos, kai valgoma tik kartą per dieną, o kitiems gali būti labai sunku išbūti tokį ilgą laiko be papildomų kalorijų iš maisto. Kiekvienas žmogus yra skirtingas ir tai, kas tinka vienam, gali visai netikti kitam.

 

Be to, nors galbūt, kol badaujate, nejaučiate, kad esate labai alkani, tačiau, atėjus valgymo metui, galite nevalingai prisivalgyti per daug ir gerokai viršyti dienos kalorijų normą. Moterims, kurios nėra nutukusios ir kurioms dar nėra prasidėjusi menopauzė, tokia dieta gali labiau pakenkti metabolizmui ir normaliam kūno svoriui negu kitoms moterims ir vyrams. Be to, tokia dieta, kai dieną badaujama, gali neigiamai atsiliepti ne tik fizinei, bet ir emocinei sveikatai. Žmogus gali tapti irzlus, kyla rizika persivalgyti ir atsirasti valgymo sutrikimams.