sirdis

  • Mesti rūkyti.

 

  • Stebėti liemens apimtį (moters liemens apimtis neturi viršyti 84 cm, o vyro – 94 cm).

 

  • Būti lytiškai aktyviems.

 

  • Turėti atpalaiduojančių pomėgių (megzti, nerti vąšeliu, siūti, gaminti maistą, dėlioti dėliones, drožinėti).

 

  • Valgyti daugiau tirpių skaidulų, kurių yra avižose, žirniuose, pupelėse, obuoliuose, kriaušėse, avokaduose, citrusiniuose vaisiuose, morkose, miežiuose, balkšvojo gysločio sėklų luobelėse.

 

  • Šokti arba lankyti aerobiką.

 

  • Valgyti omega 3 riebiųjų rūgščių turtingą žuvį (lašišą, tuną, sardines, silkę) bent 2 kartus per savaitę.

 

  • Juoktis (žiūrėti linksmus filmus, juokauti su draugais).

 

  • Daryti tempimo pratimus (mažina stresą ir padeda atsipalaiduoti, todėl stiprina širdį).

 

  • Mažinti druskos vartojimą.

 

  • Darbe daryti reguliarias pertraukas ir per jas pajudėti (pasivaikščioti per pietų pertrauką, mankštintis laisvalaikiu).

 

  • Stebėti kraujo spaudimą, cukraus kiekį kraujyje, cholesterolį ir trigliceridų kiekį kraujyje ir stengtis palaikyti normalius rodiklius.

 

  • Valgyti flavonoidų turtintą juodąją šokoladą.

 

  • Užsiimti namų ruoša (grindų plovimas ir siurbimas dulkių siurbliu – taip pat aktyvi fizinė veikla, stiprinanti širdies raumenį).

 

  • Valgyti riešutus (migdolus, graikinius riešutus, pekanines karijas, lazdyno ir kitus riešutus), bet nedidelėmis porcijomis ir nepiktnaudžiauti, nes jie turi daug kalorijų.

 

  • Nebijoti elgtis vaikiškai (važinėti riedučiais, žaisti kėgliais arba dažasvydį).

 

  • Išbandyti gyvūnų terapiją (įsigijus naminį gyvūnėlį gali pagerėti širdies ir plaučių sveikata).

 

  • Išbandyti intervalines treniruotes (tokios treniruotės, kai kaitaliojamas intensyvus ir lengvas fizinis krūvis, padeda sudeginti net daugiau kalorijų negu įprastos).

 

  • Vengti maisto, kuriame yra daug sočiųjų riebalų.

 

  • Važiuoti namo vaizdingesniu maršrutu (gamtos vaizdai padeda sumažinti streso lygį ir teigiamai veikia širdies ir kraujagyslių būklę).

 

  • Valgyti didelės maistinės vertės pusryčius (pavyzdžiui, avižinę košę, visadalių grūdų duonos riekę su liesa kalakutienos krūtinėle ar žemės riešutų sviestu, liesą jogurtą, sūrį, pieną, vaisius, daržoves, nedidelę riešutų porciją).

 

  • Išbandyti Viduržemio jūros regiono virtuvę.

 

  • Gaminti maistą, naudojant kuo mažiau riebalų (virti vandenyje ir garuose, kepti ant grotelių).

 

  • Lipti laiptais, o ne naudotis liftu.

 

  • Per dieną išgerti 1 – 3 puodelius žaliosios arba juodosios arbatos puodelius.

 

  • Bent du kartus per dieną valyti dantis.

 

  • Kiekvieną kartą, kai jaučiatės priblokštas, susierzinęs ar piktas, išeikite pasivaikščioti.

 

  • Kilnoti svarmenis (kuo daugiau raumenų masės, tuo daugiau sudeginamų kalorijų).

 

  • Gydyti miego apnėją (tai viena dažniausia širdies priepuolio, širdies sustojimo ir net insulto priežasčių).

 

  • Pasitarti su gydytoju, kaip stiprinti širdį, jeigu sirgote nėščiųjų preeklampsija.

 

  • Nepiktnaudžiauti raudonuoju vynu, nors jis turi naudingų širdžiai antioksidantų, tačiau nesaikingas vartojimas gali labiau pakenkti negu padėti.

 

  • Gydyti depresiją, širdgėlą, nekontroliuojamą pykti (pasveikus – pagerės ir širdies sveikatos būklė).

 

  • Išsiaiškinti šeimos ligų istoriją (tada bus žinoma, ko vengti ir bus galima laiku imtis prevencinių priemonių širdies ir kraujagyslių ligoms užkirsti).

 

  • Rasti vieną, kurioje jaučiatės laimingas.