Ar žinojote, kad ant mūsų kūno yra ypatingų taškų, kuriuos tinkamai ir laiku paspaudus gali dingti skausmas ir pagerėti gyvenimo kokybė? Skausmą galima sumažinti ir be vaistų. Įdomu, kad skausmas yra dažniausia priežastis, skatinanti žmones atsigręžti į natūraliąją mediciną.

 

skausmas

Trumpi patarimai, kaip įveikti skausmą be vaistų:

 

  • Masažas. Tinka, jei vargina nugaros skausmai, osteoartritas, įtampos tipo galvos skausmai, fibromialgija, kaklo skausmas, diskomfortas po operacijos. Masažas skatina endorfinų ir serotonino išsiskyrimą, kurie yra natūralūs skausmo malšintojai ir nuotaikos reguliatoriai.

 

  • Kognityvinė elgesio terapija. Gali padėti pakeisti požiūrį į skausmą, taip pat sumažinti stresą, kuris daugeliu atveju sustiprina skausmą. Veiksmingiausia pacientams, kuriuos kamuoja viso kūno skausmai. Gyvenimo būdo pokyčiai ir streso sumažinimas šalina skausmą ir padeda ištverti simptomus, kada jie suintensyvėja.

 

  • Akupunktūra. Tinka, jei vargina lėtinis nugaros skausmas, migrena, įtampos tipo galvos skausmai, fibromialgija, osteoartritas, išialgija ir reumatoidinis artritas. Senovinė akupunktūros praktika, kai mažos adatėlės įsmeigiamos į tam tikrus kūno taškus, yra vienas iš alternatyvių gydymo būdų, padedančių atkurti energijos pusiausvyrą.

 

  • Joga. Tinka, jei vargina apatinės nugaros dalies skausmas, artritas, migrena. 20 mln. amerikiečių praktikuoja jogą, nes ji padeda atsipalaiduoti. Po mėnesio užsiėmimų 42 % sumažėja nugaros skausmas, 46 %– depresijos simptomai.

 

  • Hipnozė ir vizualinė meditacija. Tinka, jei vargina apatinės nugaros dalies skausmas ir galimai fibromialgija. Hipnoterapija sužadina pasąmonės sritį, kurioje organizmas atsipalaiduoja ir sustiprėja suvokimo intensyvumas, parenkama tarsi į sapnavimo fazę.

 

  • Meditacija. Tinka lėtinio skausmo mažinimui ir simptomų kontroliavimui. Meditaciją galima keisti gilaus kvėpavimo pratimais. Medituoti nėra sudėtinga: atsisėsti arba atsigulti patogia poza ir liežuvio galiuką pridėti prie viršutinių dantų. Giliai iškvėpti orą su garsu. Sučiaupti lūpas ir giliai įkvėpti orą į plaučius pro nosį, ir suskaičiuoti iki 4. Sulaikius kvėpavimą suskaičiuoti iki 7. Tada giliai iškvėpti pro burną, tyliai skaičiuojant iki 8. Pakartoti dar tris kartus.

 

  • Cigunas ir Tai Či mankšta. Tinka, jei vargina artritas, apatinės nugaros dalies skausmas ir fibromialgija. Sulėtintų judesių mankšta gali būti ne mažiau efektyvi kaip gydymas vaistais, – rodo Merilendo universiteto tyrimai.

 

  • Žoliniai preparatai. Tinka uždegimo mažinimui, dėl kurio skausmas gali tapti dar intensyvesnis. Teigiama, kad skausmą ilgainiui mažina omega 3 riebalų rūgštys bei priešuždegiminių savybių turintys prieskoniai (ciberžolė, imbieras, juodieji pipirai).