Tikriausiai niekas nesiginčija, kad reguliariai sportuoti yra labai svarbu. Kad sportas būtų ne tik naudingas, bet ir teiktų malonumą, reikėtų atidžiai pasirinkti sporto planą, kurio galėtumėte laikytis kad ir visą gyvenimą. Vieni labiau mėgsta sportuoti namuose, kiti renkasi sporto salę. Jei nežinote, ką pasirinkti, pirmiausiai įvertinkite sporto namie ir sporto salėje pliusus ir minusus. Galbūt prieisite išvadą, kad geriausia derinti abu variantus! Iš tikrųjų nesvarbu, ką pasirinksite (sportuoti namie, sporto klube ar derinti abu variantus), tai turės teigiamą poveikį jūsų sveikatai. Žinoma, su sąlyga, kad pratimus atliksite taisyklingai!

 

Sporto namie pliusai:

 

sportas

  • Paprasčiau. Kartais sportuoti namie ir laikytis plano yra lengviau negu lankytis sporto salėje, ypač jeigu sporto klubas yra toli ar nepatogioje vietoje. Anksčiau ar vėliau greičiausiai imsite praleidinėti užsiėmimus. Jeigu namie turite sporto įrangos, yra didesnė tikimybė, kad dažniau sportuosite. Be to, namie sportuoti galima jums patogiu laiku, nereikia niekur skubėti.

 

  • Mažiau išlaidų. Aukštos sporto klubų narystės kainos ne visiems įkandamos. Ruošiantis sportuoti namie reikia tik vienkartinių išlaidų (įsigyti sporto įrangos ir priemonių), todėl tai yra ekonomiškiau nei reguliariai lankyti sporto klubą.

 

  • Daugiau komforto ir privatumo. Sportuoti žmonių sausakimšoje patalpoje gali nebūti pats maloniausias dalykas gyvenime, ypač pradedantiesiems arba naujokams. Namie galima atlikti tuos pačius pratimus, nejaučiant įbestų į jus pašalinių akių. Jeigu nemėgstate minios žmonių, sportas namie gali būti puiki išeitis.

 

Sporto namie minusai:

 

  • Mažiau motyvacijos. Norint sportuoti namie reikia turėti daug entuziazmo ir valios. Namie gali kilti daugiau pagundų patinginiauti ir pagulėti ant sofos.

 

  • Mažiau saugumo. Lengviau mokytis naujų pratimų, kai kas nors profesionaliai paaiškina, kaip juos atlikti. Kai kuriuos pratimus būtina atlikti labai taisyklingai, priešingu atveju gresia įvairios traumos. Namie dažniau nutinka traumų, nes nėra žmogaus, kuris padėtų ir stebėtų.

 

  • Sporto įrangos, skirtos naudoti namie, kaina. Nors ilgainiui sporto įranga atsiperka, ypač jei naudojama reguliariai, tačiau vienu metu reikia išleisti itin didelę sumą jai įsigyti. Ne visi gali tai sau leisti. Eiti į sporto salę, kurioje jau yra įvairios sporto įrangos, paprasčiau ir neretai efektyviau.

 

Sporto salės pliusai:

 

  • Didesnis sporto įrangos ir treniruočių pasirinkimas. Modernioje ir gerai įrengtoje sporto salėje yra galimybė naudotis sporto įranga, kurios niekada negalėtumėte turėti namie. Sporto klubuose siūlomos treniruotės pranoksta bet kokias, net pačias brangiausias treniruotes namie. Sporto klubuose treniruotes galima keisti kas pora savaičių ir taip stiprinti skirtingas raumenų grupes.

 

  • Sportas, prižiūrint treneriui. Sociali aplinka sporto salėje turi nemažai privalumų. Sportas grupėse padeda sustiprinti motyvaciją ir siekti geresnių rezultatų. Treneriai nuolatos stebi sportuojančius ir negaili gerų patarimų, padedančių sportuoti efektyviau ir pasiekti geresnių rezultatų. Žmogui, kaip socialinei būtybei, labai svarbu turėti kažką, kas jį palaikytų ir padėtų neprarasti motyvacijos.

 

  • Sporto pasaulio kultūra. Vien buvimas šalia kitų žmonių gali padėti siekti tikslų. Jie gali įkvėpti, suteikti naujų idėjų, palaikyti sunkiausiomis akimirkomis – viso to namie nėra.

 

Sporto salės minusai:

 

  • Kaina. Tai tikriausias didžiausias sporto salių trūkumas. Jei finansai leidžia rinktis tokį sporto klubą, į kurį iš tikrųjų norėtumėte eiti, jausitės laimingi ir motyvuoti, tačiau jeigu išgalite nusipirkti narystę tik kokiame nors užkampyje, kur renkasi ne pati maloniausia publika, sportuoti namuose ar lauko stadionuose prie mokyklų gali būti daug smagiau. Sporto klubų kainos labai įvairios. Kai kuriuose narystėje gana nebrangi, o kiti skirti tik pasiturintiems gyventojams. Bet kokiu atveju atlikti elementarią mankštą namie nieko nekainuoja, o yra naudinga sveikatai.

 

  • Daug žmonių. Sporto klubuose piko metas yra ryte prieš darbą ir vakare po darbo. Vakarais paprastais žmonių būna daugiausia. Jeigu negalite eiti kitu metu, gali būti, kad teks laukti, kol atsilaisvins vieta prie treniruoklių.

 

  • Ne visi pratimai gali būti atliekami sporto salėje. Daugelyje sporto klubų nėra galimybės pabėgioti, plaukioti, atlikti kryžminę (angl. crossfit) treniruotę su smėlio maišais, sunkiomis padangomis arba virvėmis. Gali prireikti ieškoti alternatyvų, kad galėtumėte užsiimti tuo, ko norite.