Patarimų, kaip natūraliai gydyti dismenorėją arba skausmingas mėnesines, yra labai daug, tačiau yra labai nedaug mokslinių tyrimų, kurie patvirtintų, kad kažkas, ką nuo seno naudoja moterys, tikrai yra veiksminga. Dvigubai aklas tyrimas, atliktas Indijoje, parodė, kad tiaminas arba vitaminas B1, gali padėti sumažinti menstruacijų spazmus.

 

menesines

Tyrime dalyvavo daugiau nei 550 moterų, iš kurių 277 moterims buvo duodama 100 mg vitamino B1, o kitoms – placebo. Dalyvių buvo paprašyta vaistus gerti kasdien du mėnesius.

 

Tyrimo pabaigoje 142 moterys iš 277, kurios vartojo vitamino B1 papildus, pranešė, kad skausmas sumažėjo, tačiau nė viena iš tų, kurios vartojo placebą, to nepadėjo.

 

Dismenorėja atsiranda, kai prostaglandinai, cheminės medžiagos, natūraliai atsirandančios organizme, sukelia gimdos susitraukimus. Labai stiprūs susitraukimai spaudžia gimdą prieš šalia esančias kraujagysles ir nutraukia deguonies tiekimą į gimdos raumenų audinius. Staigiai netekus deguonies kyla gimdos skausmas.

 

Skaičiuojama, kad nuo dismenorėjos kenčia nuo 16 iki 91 % reprodukcinio amžiaus moterų. Apie 29 % šių moterų turi tokias skausmingas mėnesines, kad net negali užsiimti įprasta veikla. Spazmai paprastai prasideda, likus 1 – 2 dienoms iki kraujavimo pradžios ir yra lydimi kitų simptomų: pykinimo, viduriavimo, didelio nuovargio. Dažniausiai dismenorėja tampa mažiau skausminga su amžiumi arba susilaukus vaikų.

 

Tiaminas arba vitaminas B1 yra vienas iš B grupės vitaminų, kuris svarbus, kad suvalgytas maistas pavirstų į gliukozę – organizmo pagrindinį energijos šaltinį. Jis yra vertinamas dėl daugelio savybių, įskaitant tai, kad padeda užtikrinti normalų virškinimą, gerina atmintį, stiprina imuninę sistemą, kelia nuotaiką ir apsaugo nervus nuo pažeidimų.

 

Vartoti tiaminą svarbu dėl aukštos jo maistinės vertės arba dėl skausmą malšinančių savybių. Tiamino arba vitamino B1 natūraliai yra šiuose maisto produktuose:

 

  • Riešutuose. Nedideliuose riešutuose yra beveik visų reikalingų žmogui medžiagų, gausu vitamino B1 ir kitų gyvybiškai svarbių medžiagų. Ypač daug tiamino yra pistacijose, pekaninėse karijose, brazilinių bertoletijų ir anakardžių riešutuose.

 

  • Žuvyse. Riebios žuvys yra puikus omega 3 riebiųjų rūgščių šaltinis, kurios reikalingos sveikai širdžiai. Taip pat jose yra nemažai vitamino B1. Vienas geriausių tiamino šaltinių yra tunas, nors nuo jo mažai atsilieka ir upėtakiai. Taip pat tiamino galima gauti, valgant lašišą ir skumbrę.

 

  • Kiaulienoje. Mėsa yra kompaktiškas vitamino B1 šaltinis, bet jos reikia valgyti saikingai, nes per didelis kiekis kenkia širdies ir kraujagyslių sistemai. Rizika bus mažesnė, renkantis liesesnę mėsą.

 

  • Pupelėse. Tie, kurie nori padidinti vitamino B1 koncentraciją organizme, turėtų valgyti daugiau bet kokių ankštinių daržovių. Didžiausias vitamino B1 kiekis yra baltosiose pupelėse, bet jo taip pat yra ir sojų, juodosiose pupelėse, spindulinėse pupuolėse, raudonosiose pupelėse.

 

  • Sėklose. Įvairių rūšių sėklos yra geri vitaminų šaltiniai, pavyzdžiui, saulėgrąžų, ispaninių šalavijų, sezamų, moliūgų sėklos.

 

  • Moliūguose. Moliūgai yra viena maistingiausių daržovių. Skirtingose moliūgų rūšyse yra šiek tiek kitokių maistinių medžiagų, labai daug vitaminų ir mineralų. Gilės moliūgai, kvapieji moliūgai ir didieji moliūgai garsėja dideliu tiamino kiekiu.

 

  • Smidruose. Tai vienas geriausių tiamino šaltinių tarp žalios spalvos daržovių. Norint gauti daugiausiai vitaminų, smidrus rekomenduojama valgyti ne žalius, o apvirtus arba apkeptus.