Dažniausiai neatkreipiame dėmesio, kaip kalbame telefonu. Gyvenime yra daugybė situacijų, kada nuo kalbėjimo manieros priklauso sėkmė ateityje. Balsu galima sužavėti pašnekovus, derėtis su kompanijomis, sudaryti vertingus sandorius. Valdyti balsą reikia mokėti ne tik versle, bet ir kasdieniniuose reikaluose. Net išsikviesti meistrą ar pateikti skundą reikia mokėti.

 

Žmogus, kuris kalba profesionaliai ir aiškiai, visada laimi daugiau. Šnekėti telefonu galima išmokti. Svarbiausia yra stengtis laikytis kai kurių taisyklių.

  • Šypsokitės. Įvairių tyrimų rezultatai rodo, kad žmonės, kurie kitame laido gale šypsosi, vertinami geriau. Taip yra todėl, kad besišypsant nežymiai pasikeičia balso tonas ir dikcija. Iš šių požymių klausytojas supranta, kad pašnekovas gerai nusiteikęs.
  • Sėdėkite tiesiai. Taisyklinga laikysena skatina pasitempti, todėl ir balsą valdyti lengviau. Tiesiai sėdintys žmonės išlieka budresni, greičiau reaguoja į pašnekovo mintis.
  • Nebijokite tylos. Tylos pauzių paprastai vengiame, nes jos atrodo nejaukiai, žmogus jaučiasi nepatogiai. Dažnai kalbėdami telefonu pauzes užpildome bereikšmiais žodeliais, kurie iš tikrųjų yra blogiau nei tyla. Tylos pauzė yra labai svarbi, jei norima kuo nors įtikinti, derybose. Pavyzdžiui, jei pašnekovas pateikė vieną pasiūlymą, tylos pauzė paskatins pateikti dar vieną pasiūlymą. Pastebėta, kad derybas dažniausiai pralaimi tas, kuris pradeda kalbėti.
  • Kalbėkite lėtai. Kai kalbate lėtai ir aiškiai, atrodote ramesni ir pasitikintys savimi. Svarbu, apgalvoti tai, ką norite pasakyti, kad būtumėte teisingai suprastas.
  • Pasiruoškite iš anksto. Užrašų knygelėje užsirašykite svarbiausius dalykus, kuriuos būtinai turite pasakyti. Vis dėlto venkite skaityti viso teksto iš užrašų knygelės, nes taip balsas skambės nenatūraliai.
  • Minėti vardus. Kalbant telefonu būtina prisistatyti ir paklausti su kuo kalbatės. Vardo paminėjimas pokalbio pradžioje yra viena iš priežasčių, kodėl pašnekovui bus malonu su jumis kalbėtis.