Ar dažnai nusiperkate daiktų, kurių iš tikrųjų visai nereikia? Tikriausiai atsakymas yra teigiamas. Daugelis net neįtaria, kad pirkti daugiau nei reikia, skatina prekybos centrai ir juose naudojamos gudrybės.

 

parduotuves

Prekybos centrų gudrybės, dėl kurių permokame:

 
  • Nepatogios kasos. Daugiau nei 60 % žmonių palieka nereikalingas prekes šalia kasos. Kad pirkėjai taip nesielgtų, prekybos centruose takeliai link kasų yra sumontuoti taip, kad nebūtų kur padėti nereikalingų daiktų, ypač jeigu pirkėjas naudojasi vežimėliu, o ne krepšeliu.
 
  • Poilsio vietos, kuriose nepailsima. Viešojo maitinimo salelės turėtų leisti atsipūsti ir užkąsti, kad galėtumėte toliau tęsti kelionę po parduotuves. Tačiau tokiose salelėse ilgai valgyti neišeis: kėdės nėra patogios, mažai erdvės tarp staliukų, triukšmas, aidas atlieka savo darbą. Tai užtikrina, kad pirkėjai vaikščiotų po parduotuves ir nuolatinę klientų kaitą.
 
  • Jokių langų ir laikrodžių. Nieko nestebina, kad kazino lošimo namuose nėra langų ir veidrodžių, kad lankytojai prarastų realybės suvokimą ir praleistų kuo daugiau įmanoma laiko (laikas = pinigai). Prekybos centrai šį triuką pasiskolino iš kazino ir daro tą patį.
 
  • Jaukios parduotuvės. Visi pasažai prekybos centruose yra ryškiai apšviesti, skamba garsi muzika, kurią dar labiau sustiprina grindų danga ir nuo jos atsimušantis aidas. Tačiau vos įžengiate į kurią nors iš parduotuvių, grindys tampa minkštesnės, šviesos ne tokios akinančios, o muzika tampa rami ir maloni ausiai. Visa tai sukelia komfortą ir tokioje aplinkoje norisi pabūti ilgiau.
 
  • Apgaulingi veidrodžiai drabužių matavimosi kabinose. Kad ir kaip būtų skaudu tai pripažinti, veidrodžiai matavimosi kabinose yra specialiai sukurti, kad atrodytume lieknesni, aukštesni ir labiau įdegę. Kai kurios apatinių drabužių parduotuvės į veidrodžius įdeda rožinio pigmento, kad klientų oda atrodytų labiau įdegusi. Gudrybė tikrai veikia, nes kuo labiau mums patinka atspindys veidrodyje, tuo didesnė tikimybė, kad drabužį mes įsigysime.
 
  • Prekių vietos keitimas. Jeigu dažniausiai apsiperkate toje pačioje parduotuvėje, netrukus įsimenate, kur sudėtos būtiniausios prekės ir einate tiesiai link jų, nesižvalgydami į šalis. Kai parduotuvės darbuotojai sukeičia prekių vietas, taip eiti nebeišeina, todėl tenka daugiau pasivaikščioti, apsidairyti aplinkui ir, ko gero, daugiau prisipirkti.
 
  • Apgalvotas apšvietimas. Visi žino, kad geriausi bananai yra tam tikro geltono atspalvio. Ta pati taisyklė galioja ir kitiems vaisiams bei daržovėms ir tuo pasinaudoja parduotuvių savininkai. „Netobulas“ vaisių ir daržovių spalvas pagerina tinkamai pritaikytu apšvietimu: tinkamoje šviesoje maisto produktai gali atrodyti geriau.
 
  • Dirbtinai kuriama paklausa. Įsivaizduokite sulčių lentyną prekybos centre. Ar kada nors atkreipėte dėmesį, kad yra tuščių tarpų tarp sulčių pakelių? Mes įpratę manyti, kad taip yra todėl, kad kai kurios sultys yra labai populiarios ir todėl geros, ir mes tai priimame kaip neginčijamą faktą. Tačiau tiesa yra ta, kad salės darbuotojai reguliariai nuima papildomus sulčių pakelius nuo lentynų, kad atsirastų daugiau laisvos erdvės.
 
  • Manipuliacija pirkėjais, kuriems stinga pasitikėjimo savimi. Veidrodžiai priešais drabužių matavimosi kabinas padeda padidinti pardavimus: jeigu žmogus nėra labai pasitikintis savimi arba tiesiog neatrodo labai gerai, tai nuolat matomas atspindys veidrodžius primins šį faktą. Tada parduotuvėje apsilankęs asmuo užsimanys nusipirkti kažką naujo, kad pagerintų situaciją ir atrodytų geriau.
 
  • Žaidimai su kontrastais. Klasikinė situacija: toje pačioje prekybos centro lentynoje stovi du virduliai, pasižymintys labai panašiomis savybėmis, tačiau vienas iš jų brangesnis. Daugiau bus parduodama „pigesnių“ virdulių, o „brangesnių“ – mažiau. Kodėl? Taip yra dėlto, kad pirkėjai neįvertina tikrosios daiktų vertės, tačiau tik tą faktą, kad įsigyja prekę su gera nuolaida.