Ajurveda – tai ne tik indiškos žolelės, tai taip pat būdas gyventi disciplinuotą gyvenimą. Išvertus iš indų kalbos „Ayu“ – tai „gyvenimas“, „Veda“ – tai „žinojimas“, kitaip tariant, mokslas apie gyvenimo išmintį. Ajurveda – tai tam tikrų taisyklių ir nurodymų rinkinys, kurio galima laikytis, siekiant sveiko ir harmoningo gyvenimo. Ajurveda arba kitaip Indijos ilgaamžiškumo ir sveikatos stiprinimo sistema padeda atkurti fizinės ir psichinės sveikatos pusiausvyrą. Štai keletas naudingų patarimų, kaip įtraukti nors šiek tiek ajurvedos į kasdienį gyvenimą.

 

Paprasti ir naudingi ajurvedos patarimai kiekvienai dienai:

 

"ajurveda"

  • Anksti keltis rytą. Pagal ajurvedą patariama keltis anksti rytą. Ankstyvas rytas – tai geriausias metas įkvėpti šiek tiek gaivaus oro ir pasikrauti teigiama energija visai dienai.

 

  • Rytą pradėti nuo energijos suteikiančio gėrimo. Ajurvedos specialistai rekomenduoja dieną pradėti nuo stiklinės vandens, kurį galima paskaninti šaukšteliu medaus. Sveikas gėrimas padeda pašalinti toksinus iš organizmo, o medus padeda atsikratyti nepageidaujamų bakterijų.

 

  • Sportuoti ir medituoti. Trisdešimties minučių mankšta kiekvieną dieną padeda suaktyvinti visas organizmo sistemas ir palaikyti normalų kūno svorį, kuris yra viena iš pagrindinių daugelio problemų priežasčių. Taip pat yra labai svarbu atrasti šiek tiek laiko vien tik sau, kai galima atsiriboti nuo išorinio pasaulio chaoso ir rūpesčių ir paprasčiausiai atsipalaiduoti.

 

  • Maitintis pagal ajurvedos principus. „Esate tai, ką valgote“, – sako liaudies išmintis. Ajurveda pabrėžia šviežių, sezoninių vaisių ir daržovių svarbą. Rekomenduojama susilaikyti nuo riebaus ir greitojo maisto, jei norite džiaugtis puikia figūra. Pradėjus laikytis ajurvedinės mitybos principų, pagerinama sveikata, atsiranda daugiau pozityvios energijos ir išvalomos visos došos. Perdirbti, konservuoti, šaldyti maisto produktai yra sunkiau virškinami ir skatina šlakų organizme kaupimąsi. Ilgai laikomuose, daug perdirbtuose maisto produktuose arba tuose, kuriuose yra įvairių kenksmingų priedų, pavyzdžiui, konservantų, nebelieka naudingiausių gamtos gėrybių savybių. Jie neduoda organizmui nieko gero, tik užteršia šlakais. Maistas turėtų būti šviežias ir šiltas. Valgyti reikėtų atsisėdus, ramioje atmosferoje, sutelkus dėmesį į valgomą maistą.

 

  • Naudoti daugiau žolelių ir prieskonių. Maistą dažniau rekomenduojama gardinti imbieru, ciberžole, česnakais, kuminų sėklomis, juodaisiais pipirais. Visi šie egzotiniai prieskoniai padeda sumažinti „blogojo“ cholesterolio lygį kraujyje ir pagerinti medžiagų apykaitą.

 

  • Eiti pasivaikščioti. Ajurvedoje rašoma, kad vaikščiojimas suaktyvina tris došas ir per daug neapkrauna organizmo. Vaikščiojimas ramina protą ir jausmus.

 

  • Vakarais išgerti stiklinę pieno. Sunkios ir varginančios dienos pabaigoje, kai dėl didelės įtampos, negalite užmerkti akių, nepradėkite dar labiau nervintis – išgerkite stiklinę šilto pieno. Pienas turėtų būti organinis ir be jokių priedų. Prieš vartojimą rekomenduojama šiek tiek pašildyti ir paskaninti kardamonu, kad būtų geriau virškinamas. Pieną rekomenduojama gerti vieną, kad nekiltų skrandžio veiklos sutrikimų.

 

  • Masažuoti kūną. Kūno oda taip pat alksta dėmesio ir prisilietimų. Švelnus masažas su indiškų žolelių aliejumi atpalaiduoja kūną ir mintis. Tai vienas iš paprasčiausių būdų kasdien pasilepinti.

 

  • Rūpintis savo oda taip, kaip tai daro indės. Ajurvedos gyduoliai pataria naudoti tik pačius natūraliausius produktus odos priežiūrai: geriausiai pagamintus iš tų ingredientų, kuriuos galima valgyti. Pasirinkimas išties platus: galima rinktis medų, organinį rožių vandenį, agurkus, avižas, maltus, mirkytus migdolus, pieną, natūralų jogurtą. Iš šių produktų galima pasigaminti veido kaukių, kurios valo, šveičia ir maitina odą.

 

  • Rūpintis savo plaukai taip, kaip tai daro indės. Kai plaukai prigludę ir negyvybingi, net požiūris į gyvenimą tampa pesimistinis. Vienas iš šios problemos sprendimo būdų – stebėjimas, ką dedate į burną. Padaryti keletą pokyčių savo mityboje. Pavyzdžiui, vietoj kukurūzų spragėsių valgykite šviežius obuolius. Nevalgykite saldainių, juos keiskite migdolais, prieš tai nuplikytais verdančiu vandeniu, kad nusiluptų žievelė. Plaukų šaknis masažuoti šiltai sezamų, kokosų ar kitais aliejais. Ilgus plaukus pinti į laisvas kasas.

 

  • Praktikuoti gilų kvėpavimą. Sąmoningas kvėpavimas pagerina vidaus organų aprūpinimą deguonimi ir padeda geriau įsisavinti mikroelementus. Dėlto praktikuojant gilų kvėpavimą jau akimirksniu galima džiaugtis pagerėjusia savijauta.

 

  • Eiti anksti miegoti. Ajurvedos specialistai pabrėžia gero miego naudą, paprasčiausiai dėlto, kad poilsis yra neatsiejamas nuo dinamiškos veiklos šviesiuoju paros metu. Jei kankina nemiga, galima išbandyti įvairius atsipalaidavimo būdus prieš miegą arba išgerti nervų sistemą raminančios arbatos.