Ar sutinkate, kas sūris pagerina viską? Jis tinka tiek sumuštiniams, tiek makaronams, tiek mėsos patiekalams. Galima net kepti sūrio kepsnius. Daugelis tikriausiai įsitikinę, kad geras skonis – tai ir yra vienintelis sūrio privalumas. Tačiau naujausi tyrimai paneigia šią klaidingą nuomonę: mokslininkai teigia, kad sūris taip pat gali būti sveikos mitybos dalimi.

 

suris

Olandų ir kinų mokslininkai analizavo daugiau nei 200 tūkst. žmonių mitybos įpročius ir priėjo prie netikėtos išvados! Tie, kurie valgė daugiau sūrio, turėjo 10 % mažesnę riziką patirti insultą ir 14 % mažesnę tikimybę susirgti koronarine širdies liga.

 

Moksliniame leidinyje „European Journal of Nutrition“ publikuotame tyrime rašoma, kad suvalgant po 40 g sūrio (maždaug degtukų dėžutės dydžio gabalėlį) atsiranda mažiausia širdies ligų ir insulto rizika.

 

Tačiau galbūt neverta šiuo tyrimu pasitikėti 100 % – tyrimas buvo atliktas Self – report metodu, kai asmenys anonimiškai apklausiami apie savo gyvenimą, įpročius ir pasirinkimus. Mokslininkai tokius tyrimus laiko nepatikimais, nes jie rodo tik koreliaciją, bet ne tiesioginę priežastį ir poveikį.

 

Sūrio maistinė vertė turi pliusų ir minusų. Ir nors pieno produktuose yra organizmui reikalingo kalcio, baltymų ir probiotikų, tačiau taip pat ir nemažai sočiųjų riebalų, kurie siejami su padidėjusiu cholesteroliu.

 

Žinoma, tai nereiškia, kad vien dėl cholesterolio baimės, reikėtų visai išbraukti sūrį iš dienos valgiaraščio. Sūris, kaip dalis sveikos mitybos, kurios pagrindą sudaro daržovės, augalinės kilmės maistas, gali būti ne tik labai skanus, bet ir naudingas produktas. Iš tiesų, kai mityba yra sveika ir subalansuota, nebūtina atsisakyti nieko, tik kontroliuoti porcijų dydį ir valgymo dažnumą. Tarkime, sūrį galima valgyti, bet tai daryti rečiau, negu esate įpratę.

 

Be to, verta pažymėti, kad sočiųjų riebalų iš tokių mažai perdirbtų maisto produktų kaip pieno produktai vartojimas gali net būti naudingas. Taigi, sūrį valgyti tikrai sveikiau negu valgyti produktus, kurie yra daug perdirbti ir kuriuose yra iš dalies hidrintų riebalų. Taigi, sūris išteisintas: nesijauskite kalti, jei kartais norite šiek tiek daugiau šio pieno produkto! Dar vienas svarbus patarimas: sūrį rekomenduojama valgyti pusryčiams arba pietums (kitaip tariant, pirmoje dienos pusėje) ir vengti valgyti per vakarienės (kitaip tariant, antroje dienos pusėje). Sūrį valgyti labiau tinka pirmojoje dienos pusėje, nes tai yra gana sunkiai virškinamas produktas.

 

Įdomu

 

  • Nėra tiksliai žinoma, kada atsirado sūris, tačiau archeologiniai tyrimai nustatė, kad sūrį žmonės naudojo jau prieš 6000 metų.
  • Pasaulyje yra daugiau nei 2000 sūrių rūšių. Mocarela yra populiariausias sūris pasaulyje ir jo suvartojama daugiausiai.
  • Graikijoje suvartojama daugiausiai sūrio kasmet. Per metus vidutiniškai graikas suvalgo 27,3 kg sūrio, iš kurių 75 %– fetos.
  • Sūrio gamyba pasaulyje yra didesnė negu kavos, tabako, arbatos ir kakavos pupelių gamyba kartu sudėjus.
  • Pirmasis sūrio fabrikas įkurtas Šveicarijoje 1815 metais, nors sėkminga, masinė gamyba prasidėjo 1851 metais JAV.
  • Sūrį galima gaminti iš įvairių rūšių pieno (karvių, ožkų, buivolių, kumelių ir net kupranugarių).