Ar kada nors bandėte patys pasigaminti ledų? Tada greičiausiai žinote, kad reikia daug kartų bandyti ir klysti, kol randamas tobulas, galintis konkuruoti su populiarių ledų gamintojų produktais, receptas. Apie tai, kaip paruošti ledus namuose, sklando daug mitų.

 

ledai

Mitai ir tiesa apie ledus:

 

  • Mitas, kad būtina pakaitinti pieną. Daugelyje ledų receptų rekomenduojama pieną pakaitinti ir tik po pilti į kiaušinių trynių ir cukraus masę. Tačiau kodėl taip daroma? Pasirodo, pieno kaitinimas neturi įtakos ledų kokybei. Manoma, kad užtenka naudoti pasterizuotą pieną, kuris jau ir taip yra kaitintas, todėl tą kartoti nėra reikalo. Jeigu neplanuojama dėti į pieną kokių nors skonį suteikiančių medžiagų, šį gaminimo etapą galima praleisti ir kiaušinius, cukrų bei pieną galima maišyti viename inde. Tai ne tik pagreitins gaminimą, bet ir pagreitins indų plovimą po to.

 

  • Mitas, kad vienintelis būdas gaminti ledus – tai naudoti pieną ir kiaušinius. Ledus galima gaminti iš šaldytų vaisių ir uogų sulčių. Yra nemažai ledų receptų, kurie tinka netoleruojantiems laktozės, glitimo ir vegetarams.

 

  • Mitas, kad leduose būtinai turi būti pieno riebalų. Daugelyje šaldytų desertų gali būti pieno riebalų, tačiau nebūtinai. Ledai gali būti gaminami, naudojant kitokius riebalus. Daug ledų gamintojų deda augalinių riebalų ir aliejų, o ne pieno riebalus. Taip paruoštuose leduose gali būti mažiau žalingų sveikatai riebalų ir praktiškai jokio cholesterolio. Daug žmonių taip pat tiki, kad pieno riebalus pakeitę augaliniu aliejumi, nukentės gaminio kokybė ir vientisumas. Tai netiesa! Yra šimtai ledų rūšių, kuriuose naudojami augaliniai riebalai, ir kurie beveik nieko nesiskiria nuo pieniškų ledų!

 

  • Mitas, kad paruoštus ledus reikia palikti per naktį šaldiklyje. Iš tiesų, ledus užtenka atšaldyti pora valandų (kol jų temperatūra nukris iki 4°), nors galima laikyti ir 8 valandas. Tačiau tai neturės įtakos ledų kokybei.

 

  • Mitas, kad ledai neturi jokios maistinės vertės. Ledai gal ir nėra tokie sveiki kaip šviežios daržovės, vaisiai ir uogos, tačiau negalima teigti, kad jie visai neturi jokios maistinės vertės. Štai viename kaušelyje ledų yra apie 10 % rekomenduojamos kalcio ir fosforo dienos normos. Be to, leduose paprastai yra mažiau cukraus negu daugelyje saldainių ir kitų desertų. Todėl ledai yra vienas geriausių desertų, kuris yra ne tik skanus, bet ir maistingas.

 

  • Mitas, kad alkoholis ledus padaro ne tokius ledinius (šaltus). Viena dažniausių problemų, su kuria susiduria gaminantys ledus namuose – jie per daug suledėja. Taip paprastai nutinka, kai dedama per daug vandens ir per mažai cukraus, riebalų arba maišant patenka oro. Dažniausiai šią problemą siūloma spręsti apšlakstant ledus alkoholiu. Alkoholis sumažina ledų užšalimo tašką, todėl galutinis produktas tampa minkštesnis, jį lengviau kabinti šaukšteliu. Tačiau jeigu ledai jau pagaminti ir lediniai, alkoholis nebepadės. Jis gali net dar labiau pabloginti situaciją.