Nebūtina iš esmės pertvarkyti namų, norint pajusti bendros savijautos ir sveikatos pagerėjimą. Nedideli pokyčiai, pataisymai ir detalės nereikalauja nei daug laiko, nei pastangų, nei lėšų. Juos įgyvendinti galima jau dabar. Atsinaujinusiuose namuose pagerės sveikata, pagerės dėmesio koncentracija, sumažės įtampa ir net galima sulieknėti!

 

namai

Maži pokyčiai namie, kurie padės pagerinti sveikatą:

 

  • Susitvarkyti virtuvę. Ne tik tai, kas šaldytuve daro įtaką jūsų svoriui, bet ir netvarka virtuvėje bei kriauklėje. „Cornell Food and Brand Lab“ atliko tyrimą ir išsiaiškino, kad moterys, kurių buvo paprašyta šiek tiek palaukti netvarkingoje virtuvėje, suvalgė dvigubai daugiau sausainių palyginus su moterimis, kurios laukė tvarkingoje virtuvėje. Chaotiška aplinka ir jausmas, kad esate nekontroliuojamas, blogai atsiliepia kasdienei mitybai. Tai skatina žmones mąstyti: „Jeigu niekas nėra kontroliuojama, kodėl turėčiau aš tai daryti?“. Ant paviršių neturėtų būti pašalinių daiktų, plauti indus iš karto pavalgius, o ne tada, kai susikaupia didelė krūva nešvarių lėkščių. Tai gali padėti išvengti užkandžiavimo dėl streso ir įtampos.

 

  • Kiekviename kambaryje padėti gėlių. Augalai pagyvina bet kurį kambarį. Be to, Norvegijos žemės ūkio universiteto tyrimai parodė, kad kambariniai augalai sumažina odos sausumą, padeda išvengti peršalimo infekcijų, gerklės skausmo ir sauso kosulio. Jie taip pat valo orą uždarose patalpose nuo teršalų. JAV kosmoso agentūra „NASA“ rekomenduoja laikyti augalą kas maždaug 9 kvadratinius metrus. Kambariuose dažnai auginamos vėzdūnės, skindapai, gebenės lipikės, chrizantemos, gerberos, gelsvasis dipsis ir kuokštinis chlorofitas, kurie itin efektyviai valo orą. Tačiau laikantys namuose gyvūnų prieš įsigydami naują augalą turėtų juo plačiau pasidomėti, nes jie gali būti nuodingi.

 

  • Nepamiršti sutvarkyti namų darbo erdvę. Augalai taip pat gerina darbingumą ir protinę veiklą, todėl rekomenduojama nepamiršti jų padėti ir toje vietoje, kur dažniausiai dirbama, mokomasi. Moksliniai tyrimai parodė, kad kambariniai augalai darbui skirtose erdvėse gerina dėmesio koncentraciją ir padidina produktyvumą net 15 %.

 

  • Vonios kambaryje pakabinti eukalipto šakelę. Jaučiatės įsitempęs? Pakabinkite eukalipto šakelę vonioje ar duše ir nusiprauskite po karštu vandeniu. Garuojantis vanduo padės išsiskirti eukalipto eteriniams aliejams, palengvins nosies ir krūtinės užgulimą.

 

  • Pasidovanoti sau šviežių gėlių. Darbo dienomis keltis anksti sunku – nieko nuostabaus, kad nėra nuotaikos. Tačiau ją gali pakelti ne tik kavos puodelis. Harvardo universiteto ir Masačiusetso bendrosios ligoninės bendras tyrimas parodė, kad tyrimo dalyviai, kurie rytą pirmiausiai pamatė gėles, buvo laimingesni ir energingesni. Bloga nuotaika rytą yra tikras fenomenas, o pozityvios nuotaikos (laimė, draugiškumas, šiluma) atsiranda tik įdienojus. Įdomu, kad greičiau pasijausti gerai rytais gali padėti toks paprastas dalykas kaip puokštelė šviežių gėlių.

 

  • Prieš einant miegoti išjungti termostatą. 2014 metais buvo atliktas tyrimas, parodęs, kad žmonių, miegojusių patalpoje, kurioje temperatūra yra 19°, keturias savaites, organizmuose padaugėjo rudųjų riebalų, kurie yra siejami su mažesne diabeto ir kitų metabolinių sutrikimų rizika. Miegas šaltesnėje aplinkoje taip pat padeda sudeginti daugiau kalorijų.

 

  • Nebaigtų namų projektų nelaikyti akių lygyje. Sunku atsipalaiduoti, kai viename kampe mėtosi nebaigti projektai, dokumentai, kuriuos reikia sutvarkyti ir vaikų žaislai kitame kampe. 2012 metų tyrimas parodė, kad moterys, kurios savo namus apibūdino kaip netvarkingus, nebaigtus, remontuojamus, chaosą dažniau kentėjo nuo lėtinio streso, kamavo labiau prislėgta nuotaika dieną, jautė didesnį nuovargį vakare ir buvo sunkiau persijungti iš darbo į poilsio režimą negu tos moterys, kurios savo namams apibūdinti naudojo tokius žodžius kaip atsipalaidavimas, rami, taiki atmosfera, jaukumas, paguoda. Kiekvieną rytą reikėtų skirti šiek tiek laiko apsitvarkyti namus, o vakare rasti laiko nedideliems namų atnaujinimo darbams: pakabinti nuotraukų galeriją, naujas užuolaidas, sutaisyti sulūžusią durų rankeną ir t. t.