Šventinis laikotarpis – ypatingas. Apgalvotos dovanos, gardžiais patiekalais nukrautas stalas ir artimiausiųjų buvimas šalia… Tačiau vieniems šis metas – lyg gražiausia svajonė, o kitiems – didžiulė kančia. Kaip šventėmis mėgaujasi moterys ir kas erzina vyrus? Kokia dovana nudžiugintų dailiąją lytį, o ko geriau nedovanoti džentelmenui?

 

skirtumai

Praktiška ar prabangu?

 

Moterys. Šventinis apsipirkimas moteriai – vienas malonumas. Rinkdama dovanas ji atkreipia dėmesį į etiketę (kuo žinomesnis prekės ženklas, tuo geriau), kokybę ir medžiagas, jeigu tai drabužis, tekstūrą. Beje, skaičiuojama, kad moterys perka daugiau dovanų. Teigiama, kad joms patikėta dovanomis aprūpinti ne tik savo šeimą, bet ir vyro tėvus, brolius, seseris, kartais draugus.

 

Vyrai. Pasak vyrų,apsirūpinti dovanomis – didelė kančia. Užėję į parduotuvę dovanas renka atsižvelgdami į kainą ir praktiškumą. Idealu, jeigu dovana galės naudotis visa šeima. Tačiau apklausus 2 472 pirkėjus paaiškėjo, kad vyrai dovanoms išleidžia net tris kartus daugiau pinigų už moteris.

 

Meilės šventė

 

Moterys. Moterų teigimu, žaislinis meškiukas, dėžutė saldainių ar puokštė gėlių Valentino dienos proga – malonus netikėtumas. Tačiau pati geidžiamiausia dovana – juvelyriniai dirbiniai arba diena SPA centre (40 % apklaustųjų). „Mens Health“ atlikto tyrimo rezultatai atskleidė – jei šventė minima restorane, 40,3 % moterų pageidautų, kad už jas būtų sumokėta, o sąskaitą pasidalyti norėtų 24,8 %. Pastebima, jog šią dieną moterys nemėgsta išlaidauti – išleidžia ne daugiau kaip 45 Eur. Beje, daugiau negu 20 % dailiosios lyties atstovių tikina, kad baisiausias metų įvykis – neturėti antrosios pusės per Valentino dieną.

 

Vyrai. Moterys, įsidėmėkite – geriausia Valentino dienos dovana vyrui yra bilietai į krepšinio rungtynes arba… seksas. Daugiau negu 50 % vyrų teigia, jog intymūs santykiai – neatsiejama meilės šventės dalis. „Mens Health“ tyrimo rezultatai parodė – vyrai pasiruošę mokėti už prabiangią vakarienę (71,7 % ), o mylimos moters dovanai išleidžia nuo 45 Eur. Tačiau Valentino diena ne pati mėgstamiausia vyrijos šventė. 61,9 % apklaustųjų teigė, jog tai banali beskonybės fiesta. Likusi dalis visgi tikino, jog vasario 14-oji – dar viena puiki galimybė parodyti mylimam žmogui savo rūpestį.

 

Šiuolaikinės technologijos

 

Moterys. Pastebima, jog dailioji lytis dovaną būtinai nori pamatyti ir paliesti. Todėl kur kas rečiau negu vyrai dovanų ieško interneto parduotuvėse.

 

Vyrai. „Business Insider“ atliktas tyrimas atskleidė, kad stiprioji lytis perka internetu net 20 % dažniau negu moterys. Aiškinama, kad tam įtakos turi didelė meilė naujausioms technologijoms ir… tinginystė.

 

Atminties spragos

 

Moterys. Moterų atmintis – puiki. Štai kodėl jos neužmiršta sutuoktinių gimtadienio datos ir net po dešimties metų gali priminti apie praeities klaidas. Norvegijos mokslų ir technologijos universiteto profesoriaus Josteino Holmeno teigimu, dailiajai lyčiai sunku įsidėmėti vardus, tačiau ypatingas dienas ir sukaktis jos prisimena.

 

Vyrai. J. Holmeno inicijuotas tyrimas „HUNT3“ – vienas didžiausių tyrimų pasaulyje. Jo metu buvo apklausta net 48 000 žmonių. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad vyrai, nesvarbu kokio amžiaus būtų, linkę pamiršti datas, vardus ir veidus. Taigi pamiršti 15-ąsias vestuvių metines jiems vienas juokas. Beje, pastebėta, jog geresne atmintimi pasižymi aukštąjį išsilavinimą turintys vyrai.

 

Kur švęsti?

 

Moterys. Šventės, žvelgiant moterų akimis, – tradicijų puoselėjimo ir šeimos bendravimo laikas. Štai kodėl dailioji lytis svarbiausias metų šventes – Velykas, Kalėdas ir Naujuosius metus – leidžia šeimos arba artimųjų rate. 2014 m. atlikto tyrimo duomenimis, net 44 % moterų nuolat švenčia su šeima ar draugais savo namuose, o 10 % apklaustųjų šventiniu laikotarpiu keliauja į svečius.

 

Vyrai. Būti kartu su savo šeima vyrams ne mažiau svarbu. Tačiau 2014 m. tyrimo duomenimis, jiems nesvarbu, švęsti savo ar artimųjų namuose. Apie 5 % apklaustųjų teigė kasmet šventes, ypač Naujuosius metus, sutinkantys miesto šurmulyje: restorane, kavinėje, bare. Mažiausiai populiarus pasirinkimas – kelionė į egzotiškus kraštus. Taip šventes leidžia tik 1 % vyrų.