Šv. Kalėdos – ne tik pats nuostabiausias metų laikas, bet ir keliantis didelį stresą. Reikia nupirkti ir supakuoti kalėdines dovanas, papuošti namus, gaminti maistą. Kai tiek daug reikia padaryti, gali pasirodyti, kad šis laikotarpis yra labiau darbas, o ne atostogos. Tačiau šv. Kalėdas ir Naujuosius metus galima pasitikti ir be streso! Štai keletas patarimų, kaip tai padaryti!

 

Geri patarimai, kaip sutramdyti šventinį stresą:

 

kalėdos

  • Užsiimti veikla, kuri patinka. Prieš šventes reikėtų ne tik lakstyti lyg akis išdegus, bet ir rasti laiko sau. Galbūt visada svajojote užsiimti rankdarbiais, giedoti kalėdines giesmes bažnyčios chore ar kt.? Viskam galima rasti laiko. Iš tikrųjų mėgstamai veiklai reikėtų skirti pirmenybę, nes gera savijauta yra daug svarbiau negu tobulai padengtas stalas.

 

  • Nebijoti prašyti pagalbos. Anksčiau atėję svečiai tikrai norėtų padėti, o ne tiesiog stovėti ar sėdėti ir laukti, kol šeimininkai paruoš vaišes ir patys padengs stalą. Kol vieni rūpinasi maistu, kiti gali padengti stalą, treti priimti ir užimti svečius ir t. t.

 

  • Gaminti pagal laiko patikrintus receptus. Ypatingos šventės nėra pats geriausias laikas eksperimentuoti. Tiesiog reikėtų gaminti tai, ką geriausiai mokate ir kas, be jokio abejonės, išeis.Stalą dekoruoti paprastai: užtenka ir vieno šventinio akcento, pavyzdžiui, kalėdinių servetėlių. Svarbu atsiminti, kad svarbiausia ne maistas ir ne dekoracijos, o laikas, praleistas kartu su artimiausiais žmonėmis.

 

  • Ne viską gaminti patiems. Šiais laikais galima užsisakyti skanių salotų arba pyragų, todėl tikrai nebūtina stengtis pagaminti visus šventinius patiekalus patiems. Galbūt užtektų patiems pagaminti tik pagrindinį patiekalą, o užkandžius ir desertus užsisakyti iš maisto gaminimo įmonių.

 

  • Žinoti, kada reikia pasakyti „Ne“. Per šventes būna daug pasiūlymų, tačiau nebūtina į visus juos atsakyti teigiamai. Šventės turėtų būti jaukios, su artimais draugais ir giminaičiais. Jei nėra noro rengti ir dalyvauti didelėse iškilmėse, to daryti ir nėra būtina.

 

  • Rinktis monochromines dekoracijas. Namų puošimas nekels galvos skausmo, pasirinkus vieną spalvą (raudoną, žalią, mėlyną). Pavyzdžiui, originalus šventinis akcentas galima – raudonų gvazdikų puokštė stiklinėje vazoje su raudonais, stikliniais karoliukais ir vandeniu, nudažytu raudonais maistiniais dažais.

 

  • Panaudoti tai, kas yra namie. Išimti iš rėmelių nuotraukas ir pakeisti jas šventinėmis atvirutėmis arba pačių pagamintais paveikslėliais (karpiniais, aplikacijomis, piešiniais) su kalėdiniais motyvais.

 

  • Puošti namus knygomis. Pats paprasčiausias būdas namuose sukurti šventinę atmosferą – tai keletą knygų (idealu, jei jos susijusios su šv. Kalėdomis, pavyzdžiui, C. Dickenso „Kalėdų giesmė“, E. T. A. Hoffmano „Spragtukas ir pelių karalius“) perrišti raudonu kaspinu ir padėti į lentyną arba ant židinio atbrailos.

 

  • Ruošti maistą iš anksto. Kiekvieną kartą reikėtų pagaminti šiek tiek daugiau maisto, kad užtektų ne tik vienam kartui pavalgyti, bet dalį maisto būtų galima ir užsišaldyti. Tada, atvykus svečiams, teks tiks pašildyti maistą.

 

  • 30 minučių taisyklė. Tvarkantis namus nereikėtų persistengti. Reikėtų išmokti tvarkyti namus greitai ir efektyviai, kad po to dar liktų energijos vakarojimui su šeima ar draugais. Iš darbų sčrašo reikėtų išbraukti viską, ką padaryti užtrunka ilgiau negu 30 minučių. Išsikelti tikslą – aptvarkyti namus, kad jie būtų švarūs ir jaukūs, bet ne išblizginti kampus kaip parodai.

 

  • Prieš atvykstant svečiams išvesti naminius gyvūnus į laiką. Prieš šventę reikėtų šunis išvesti į lauką ir pažaisti. Pavargę augintiniai mažiau los, kiekvieną kartą išgirdę durų skambutį, ir mažiau šokinės bei krės eibes. Be to, reikėtų pasirūpinti sveikais skanėstais šunims.

 

  • Saldumynais mėgautis saikingai. Cukraus perteklius sukelia staigųgliukozės šuolį kraujyje, todėl gali sustiprėti nerimas ir sumažėti atsparumas stresui. Žinoma, tai nereiškia, kad reikia iš viso atsisakyti desertų. Jeigu per praėjusias Kalėdas saldainius valgydavote saujomis, dabar pabandykite vienu metu paimti tik vieną saldainį. Ruošiant šventines vaišes vengti dėti papildomai cukraus.

 

  • Pabūti lauke. Moksliniai tyrimai rodo, kad sportas lauke suteikia daugiau malonumo negu mankšta uždarose patalpose. Grynas oras pakelia nuotaiką jau po 5 minučių. Sportas mažina nerimą, nes skatina endorfinų išsiskyrimą, kurie veikia kaip raminamieji. Kasdien prieš arba po pietų rekomenduojama eiti pasivaikščioti arba galima nusistatyti žadintuvą 20 minučių anksčiau, kad liktų laiko trumpam pasivaikščiojimui.

 

  • Išsilieti. Emocijų laikymas savyje ilgainiui gali sukelti nugaros skausmą (dėlto, kad raumenys nuolat yra įsitempę) ir nusilpninti imuninę sistemą. Todėl labai svarbu atrasti būdą, kuris padėtų greitai atsipalaiduoti. Pavyzdžiui, galima nueiti į vietą, kurioje nieko nebūtų, tarkime, automobilį, ir išsirėkti. Taip pat stresą nuima šokiai, dainavimas ir gilus kvėpavimas.