Aukštas kraujo spaudimas – ne juokai. Dėl jo kasmet begalė žmonių patiria širdies priepuolius, insultus, suserga širdies ligomis, diabetu ir kitomis ligomis. Ar vaistai visada geriausia išeitis? Prevencinės priemonės gali padėti išvengti hipertenzijos gydymo cheminiais vaistais. Viskas, ko reikia: tai laikytis 6 elementarių sveikos gyvensenos taisyklių.

 

Geri patarimai, kaip sumažinti kraujo spaudimą be vaistų:

 

kraujo spaudimas

  • Stebėti savo svorį. Numeskite pora kilogramų ir patys pamatysite, kaip sumažės kraujo spaudimas. Teigiamų rezultatų sulauksite, jei numesite bent 4,5 kg. Greitas ėjimas taip pat gali būti laikomas fizine veikla. Svarbiausia reguliariai tam skirti laiko (bent po 30 minučių pora kartų per savaitę).

 

  • Vengti druskos. Sveika mityba padeda kontroliuoti kraujo spaudimą. Viena iš pagrindinių aukšto kraujo spaudimo priežasčių – druska, kurios mes suvartojame per daug su perdirbtais maisto produktais ar valgydami viešojo maitinimo įstaigose. Kalis šiek tiek sumažina neigiamą druskos poveikį organizmui. Be to, reikėtų vengti maisto produktų, kuriuose yra riebalų ir cholesterolio. Reikėtų vartoti daugiau gryno maisto ir daržovių, riboti alkoholio suvartojimą. Juodasis šokoladas yra sveikai širdžiai. Tad tikrai nereiškia, kad sveikas maistas – tai prėskas maistas.

 

  • Riboti kofeino suvartojimą. Kai kuriems žmonės net mintis, kad reikės atsisakyti kavos gąsdina. Tačiau vis dėlto kavos su kofeinu vartojimą reikėtų riboti. Norėdami įsitikinti, ar spaudimą tikrai kelia kava – reikėtų pasimatuoti spaudimą po 30 minučių. Jeigu jis pakilęs, kavą geriau keisti kitais tonizuojančiais gėrimais be kofeino.

 

  • Mažinti stresą. Reikėtų pasistengti per daug nesinervinti. Stresas skatina žmones daug rūkyti, gerti ir užsiimti kita nesveika veikla. Dėl streso gali susiaurėti kraujagyslės ir padidėti kraujo spaudimas. Stresą gali padėti sumažinti žolelių arbatos, mankšta, muzika ir darbo nesinešimas namo. 15 – 20 minučių kasdien reikėtų ramiai pasėdėti ir giliai pakvėpuoti, kad galėtumėte mėgautis paprastais dalykais.

 

  • Medituoti. Meditacija – tai dar vienas būdas sumažinti stresą ir sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Meditacija – tai dvasinė praktika, kuriai reikia gilaus kvėpavimo, ramybės ir susikaupimo ir kažko, kas nuteikia maloniai: spalvos, frazės ar muzikos. Tyrimai parodė, kad meditacija sumažino širdies priepuolio ir insultą riziką maždaug 50 %žmonėms, sergantiems širdies ligomis. Meditacija taip pat gali padėti geriau miegoti.

 

  • Išsimiegoti. Miegas gydo ir skatina organizmo atsinaujinimą. Žmonės, kurie naktį miega 5 valandas ir mažiau, turi didesnę riziką, kad padidės kraujo spaudimas. Miego trūkumas sutrikdo organizmo funkcijas, kurios reguliuoja streso hormonus. Kadangi neišsimiegojimas didina hipertenzijos riziką, sunerimti ir pradėti ieškoti problemos sprendimo būdų reikėtų ir tiems, kuriuos kamuoja miego apnėja.