Ar planuojate, ką valgysite kiekvieną savaitės dieną? Nors įprasti tai daryti gali būti nelengva, tačiau pastangos atsipirks, nes skyrus dieną planavimui, vėliau visą savaitę nebereikės sukti galvos, kas pusryčiams, pietums ar vakarienei. Meniu planavimas yra labai asmeniškas užsiėmimas, nes kas tinka vienam, gali visai netikti kitam. Tačiau yra keletas bendrų patarimų visiems, kurie turėtų padėti palengvinti planavimo procesą ir apskritai susigaudyti, kaip turėtų atrodyti tas planavimas.

 

meniu

Geri patarimai, kaip planuoti meniu savaitei:

 

  • Kiekvieną savaitę skirti šiek tiek laiko receptų peržiūrėjimui. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo, kaip tuščias laiko švaistymas, tačiau iš tikrųjų visai taip nėra. Todėl be jokio sąžinės graužimo galite vieną dieną skirti tinklaraščių ir tinklalapių apie maisto gamybą naršymui. Įsigykite keletą kulinarinių knygų, kuriuose pasižymėkite tai, kas labiausiai patinka, ir laikykite jas visada po ranka.

 

  • Sugalvoti, kur bus saugomi receptai. Sistema turi būti kuo paprastesnė. Darykite taip, kaip jums yra patogiausia. Galbūt jums labiausiai tinka saugoti receptus „Pinterest“ socialiniame tinkle, galbūt turite atskirą aplanką tam asmeniniame kompiuteryje, o gal klijuojate iškarpas ir rašote receptus ranka. Raskite tai, kad labiausiai jums patinka ir kas yra patogiausia.

 

  • Paklausti partnerio, šeimos ar kambario draugų, ką jie norėtų valgyti. Tai atrodo akivaizdu, tačiau neretai pamirštama tiesiog pasiteirauti kartu gyvenančių asmenų, o ką jie norėtų valgyti. Tai gali palengvinti savaitės meniu planavimą, nes visiems išsakius savo pageidavimus, teliks tik supirkti produktus ir pradėti gaminti. Be to, žinojimas, kad paruošę kažką, ko nori brangūs jums žmonės, motyvuoja gaminti.

 

  • Patikrinti orų prognozę. Vėlgi tai atrodo akivaizdu, bet labai dažnai į tai pamirštama atsižvelgti. Orai mūsų šalyje labai dažnai keičiasi: vieną savaitę gali labiau norėtis šiltų, sočių troškinių ir mėsos kepsnių, o kitą – tik lengvų salotų ir šaltibarščių. Atsižvelgę į orų prognozę pabandykite nuspėti, kurią savaitę dienos labiausiai norėtumėte karštos daržovių sriubos su mėsos kukulaičiais (tarkime, trečiadienį), o kurią – egzotiškų salotų su krevetėmis ir avokadais (tarkime, penktadienį).

 

  • Vesti patiekalų dienoraštį. Vienas geriausių įkvėpimo šaltinių yra asmeniniai užrašai, kuriuose surašyti visi patiekalai, kuriuos ankščiau yra tekę gaminti. Reikėtų atrasti laiko peržiūrėti tai, ką gaminote prieš 1 – 2 metus. Tai puikus būdas atsiminti, ką kažkada mėgote gaminti ir ką vis dar mėgstate, bet buvote šiek tiek primiršę.

 

  • Pradėti kalendorių. Pasisėmus naujų idėjų ir motyvacijos, reikėtų pradėti planavimo darbus. Pradėkite žymėti kalendoriuje, ką planuojate gaminti kelias ateinančias dienas ar net savaites. Ko gero, patogiausia žymėti pastabas, kas kiekvienos dienos pietums ir vakarienei, kalendoriuje internete (pavyzdžiui, „Google Calendar“).

 

  • Organizuoti temines vakarienes (pietus) (sriubų diena, makaronų diena, ankštinių daržovių diena ir pan.). Pavyzdžiui, galima pradėti tradiciją, kad pirmadieniai bus valgomi makaronai, antradieniais – žuvis, trečiadieniais – lietiniai su mėsa ir daržovėmis, ketvirtadienį – koks nors kepsnys ir pan. Be abejo, toks meniu planavimas tinka tikrai ne visiems, tačiau gali būti labai naudingas tiems, kurie turi vaikų. Stebėkite, ar vaikams patinka, kad, tarkime, vieną dieną per savaitę, valgomi lietiniai ir, jei ne, kitą savaitę vietoj jų pasiūlykite, pavyzdžiui, sriubos.

 

  • Paskirti vieną dieną apsipirkimui ir eiti apsipirkti su pirkinių sąrašu. Savaitės meniu planavimo ir įgyvendinimo sėkmė labiausiai priklauso nuo to, kaip ir kada planuojama lankytis maisto prekių parduotuvių. Pirkinių sąrašą rekomenduojama sudaryti, atsižvelgiant tiksliai į receptus savaitei, kad išvengtumėte nereikalingų, nebūtinų pirkinių ir nieko nepritrūktumėte.

 

  • Stebėti akcijas ir išpardavimus. Nors akcijos ir išpardavimai neretai skatina prisipirkti daug produktų, kurių jums nereikia, tačiau einant apsipirkti su pirkinių sąrašu, nepasiduoti pagundai nukrypti nuo sąrašo, būna lengviau. Tuomet akcijos gali net padėti sutaupyti. Pavyzdžiui, matote, kad pirkinių sąraše įrašyta višta. Tada einate į paukštienos skyrių ir patikrinate visų produktų kainas. Pasirenkate tą vištą, kuriai taikoma akcija.

 

  • Planuoti maisto likučių suvartojimą. Dauguma žmonių yra nieko prieš valgyti maisto likučius. Juk tai padeda sutaupyti laiko, nes užtenka vieną kartą paruošti didesnį kiekį maisto ir po to vieną ar kelias dienas iš eilės valgyti pašildytus likučius arba maisto likučius užšaldyti ir suvalgyti po kelių dienų, kad nereikėtų kasdien valgyti to paties.