Ar esate patenkinti savo lytiniu gyvenimu? Galbūt norėtumėte, kad jis būtų šiek tiek geresnis. Kasmet rugsėjo 4 d. minima pasaulinė seksualinės sveikatos diena, raginanti atkreipti dėmesį į savo lytinę funkciją ir reprodukcinių organų sveikatą, kad seksas tik džiugintų, o ne keltų nusivylimą!

 

seksas

Geri patarimai, kaip pagerinti seksualinę sveikatą:

 

  • Daryti Kėgelio pratimus. Nėštumas, amžius susilpnina šiuos raumenis, todėl gali atsirasti šlapimo nelaikymo ir lytinių santykių problemų. Tačiau šias problemas padeda išspręsti reguliariai daromi Kėgelio pratimai.

 

  • Nelaikyti sekso pareiga. Nors ir sunku rasti laiko įtemptose dienotvarkėse, tačiau sekso nereikėtų įtraukti į būtinų padaryti darbų sąrašą. Visų pirma seksas turėtų teikti malonumą, o nebūti tik iš pareigos.

 

  • Jei reikia, kreiptis į seksologą arba išbandyti porų ar sekso terapiją. Daugelį poros ir asmeninių problemų gali padėti išspręsti seksologo kabinete, todėl nereikėtų atidėlioti vizito.

 

  • Nepraleisti sekso preliudijos. Nieko blogo kartais užsiimti spontanišku seksu, bet reikėtų nepamiršti, kad moterims reikia daugiau laiko lytiškai susijaudinti nei vyrams.

 

  • Pasitikrinti nuo lytiškai plintančių ligų, bet ir apskritai sveikatą. Bet kokie sveikatos sutrikimai gali sukelti erekcijos sutrikimus ir kitas seksualinio gyvenimo problemas.

 

  • Jei kažkas neramina dėl seksualinės sveikatos, pasitarti su šeimos gydytoju arba ginekologu. Jie gali pamatyti ligos pradžią, kol dar nepasireiškė pirmieji simptomai, tik tai, kad suprastėjo lytinio gyvenimo kokybė.

 

  • Sportas gali pagerinti seksualinį gyvenimą. Geras seksualinis gyvenimas labai priklauso nuo fizinio aktyvumo.

 

  • Išsiaiškinti, ar vartojami vaistai nemažina libido. Tokį poveikį dažniausiai turi antidepresantai, kontraceptinės tabletės, vaistai nuo alergijos.

 

  • Sveikai maitintis. Svarbu valgyti daug vaisių ir daržovių, vengti riebaus, labai kaloringo maisto, greitojo maisto, paprastųjų angliavandenių, kurių yra cukraus gaminiuose (saldainiuose ir įvairiuose pyragaičiuose).

 

  • Suprasti, kad normalu inicijuoti seksą. Nereikia laukti, kol pradės partneris.

 

  • Svarbiausia – bendrauti. Bendravimas padeda išspręsti net didžiausias problemas. Galima diskutuoti, bet vengti kaltinti vienas kitą ar rėkti.

 

  • Gydyti širdies ir kraujagyslių ligas. Gali sukelti erekcijos sutrikimus.

 

  • Kurstyti aistras (skirti vienas kitam pasimatymus, laisvu laiku pasivažinėti automobiliu, klausantis mėgstamiausios muzikos, tomis vietomis, kur vykdavo pirmieji pasimatymai, savaitgalį išvykti į kelionę dviese ir pan.).

 

  • Stiprinti savigarbos jausmą. Kartais seksualinio gyvenimo problemos kyla dėl per menkos savigarbos, kitų psichologinių problemų.

 

  • Miegamajame nekalbėti apie darbą ir kitus stresą keliančius dalykus (vaikus, finansus, naminius augintinius).

 

  • Saikingai vartoti alkoholį. Dar geriau apskritai jo vengti. Gydytojai nerekomenduoja moterims išgerti per dieną daugiau nei 2 alkoholio vienetus per dieną, o vyrams – 4 alkoholio vienetus.

 

  • Mesti rūkyti. Tabakas labai kenkia gerai seksualinei sveikatai.

 

  • Stengtis atsikratyti negatyvo savo gyvenimo, sumažinti stresą. Stengtis į viską žiūrėti paprasčiau.

 

  • Pasitikrinti hormonų veiklą. Moterims estrogenų sumažėjimas menopauzės metu gali sukelti makšties sausumą ir sukelti įtampą poros santykiuose.

 

  • Tik jūs dviese. Vengti negatyvumo iš kitų žmonių, neleisti tėvams ar kitiems žmonėms kištis į jūsų santykius.

 

  • Įsiklausyti į savo norus. Atrasti savo seksualines fantazijas – tai padės labiau mėgautis seksualiniu gyvenimu ir jį pagerins.