Rugsėjo 15-ąją minima pasaulinė kovos su prostatos vėžiu diena, skirta atkreipti dėmesį į šią ligą, kurią galima gana greitai išgydyti, jei ji yra diagnozuojama anksti. Šia liga serga beveik kas trečias vyresnis nei 50 metų vyras. Reguliarus sveikatos patikrinimas gali užkirsti kelią šiai ligai.

 

Geri patarimai, kaip išvengti prostatos vėžio:

 

prostata

  • Valgyti pomidorų ir kitų raudonos spalvos vaisių ir daržovių. Pomidorams, arbūzams ir kitiems raudonos spalvos maisto produktams ryškią spalvą suteikia antioksidantas likopenas. Tyrimai parodė, kad vyrai, kurie vartoja pomidorus ir jų produktus turi mažesnę prostatos vėžio riziką negu tie, kurie nevartoja. Kiti tyrimai parodė, kad likopenas geriau pasisavinamas iš virtų, keptų arba troškintų pomidorų. Kuo raudonesnis pomidoras, tuo jame daugiau likopeno.

 

  • Vaisių ir daržovių galia. Vitaminai ir mineralinės medžiagos vaisiuose ir daržovėse gali sumažinti prostatos vėžio riziką. Žalios spalvos daržovėse yra organinių junginių, kurie padeda naikinti karcinogenus, sukeliančius vėžį. Mikroelementų turtinga dieta gali pristabdyti vėžio plitimą. Be to, jei valgysite daugiau vaisių ir daržovių, greičiausiai suvalgysite mažiau menkaverčio maisto, kurį anksčiau rinkdavotės, kad užkimštumėte skrandį.

 

  • Valgyti daugiau žuvies. Omega 3 riebiosios rūgštys gali sumažinti prostatos vėžio riziką. Omega 3 rūgščių yra sardinėse, tunuose, skumbrėse, upėtakiuose ir lašišose. Riebus maistas didina prostatos vėžio riziką, todėl rekomenduojama valgyti mažiau riebalų, bet reguliariai vartoti žuvų taukus.

 

  • Sojų pupelės ir arbata. Izoflavonai siejami su mažesne prostatos vėžio rizika. Izoflavonų gausu sojų varškėje (tofu, gaminamoje iš sojų pupelių), avinžirniuose, lęšiuose, liucernų daiguose, žemės riešutuose. Kai kurie tyrimai parodė, kad vyrai, kurie gerai žaliąją arbatą arba vartoja žaliosios arbatos ekstrakto papildus turi mažesnę prostatos vėžio riziką negu tie, kurie nevartoja.

 

  • Gerti kavą. 4 – 5 puodeliai kavos kasdien gali sumažinti prostatos vėžio riziką.

 

  • Vartoti geruosius riebalus. Tyrimai parodė ryšį tarp gyvūninių riebalų vartojimo ir prostatos vėžio. Gyvūninių riebalų yra ne tik mėsoje, bet ir taukuose, svieste ir sūriuose. Rekomenduojama juos keisti augalinės kilmės riebalais. Pavyzdžiui, sviestą keisti alyvuogių aliejumi, saldainius – vaisiais, pusfabrikačius – šviežiomis daržovėmis, sūrį – riešutais ir sėklomis.

 

  • Mesti rūkyti. Didesnė tikimybė, kad prostatos vėžys atsinaujins, jei pacientas rūko. Rūkaliai labiau rizikuoja sirgti agresyviausios formos vėžiu. Mesti rūkyti niekada ne vėlu. Metus rūkyti po 10 metų tikimybė mirti prieš laiką tampa tokia pati kaip nerūkančiųjų.

 

  • Folio rūgštis ir pieno produktai gali pabloginti prostatos būklę. Nėra pakankamai mokslinių įrodymų, kad būtų galima teigti, jog tai yra visiškai tiesa. Tačiau tokių duomenų yra.

 

  • Propaguoti aktyvų gyvenimo būdą. Per didelis riebalų organizme kiekis, ypač vyresniame amžiuje, yra susijusi su padidinta prostatos vėžio rizika. Reguliarus sportas gali padėti palaikyti normalų svorį. Reguliari fizinė veikla didina raumenų masę ir gerina metabolizmą. Rekomenduojama daugiau vaikščioti, bėgioti, važinėti dviračiu, plaukioti. Sportas neturi būti nuobodus. Ypač jeigu sportuojama su draugais arba bendraminčiais.

 

  • Reguliariai tikrintis sveikatą. Pasakykite gydytojui, jei jaučiate bet kokį diskomfortą dubens ar tiesiosios žarnos srityje, jeigu pasidarė sunku šlapintis arba jeigu pasirodo kraujo šlapime arba spermoje.