Kiekvienam organui jūsų organizme, ypač raumenims ir širdžiai, tam, kad galėtų normaliai funkcionuoti, reikia magnio. Magnis dalyvauja daugiau nei 300 organizmo biocheminių procesų. Tai labai didelis skaičius, todėl reikėtų įsitikinti, kad šio mikroelemento tikrai netrūksta. Labai nemažai žmonių gyvena jausdami magnio trūkumo pasekmes.

 

magnis

75 % amerikiečių negauna minimalios rekomenduojamos šio mineralo dienos normos, kuri moterims yra 310 – 320 mg ir 400 – 420 mg vyrams. Kadangi tik 1 % magnio aptinkama kraujyje, tai kraujo tyrimas neparodo, ar yra magnio trūkumas, ar jo nėra.

 

Pagrindinė priežastis, kodėl daugeliui žmonių trūksta magnio yra susijusi su mityba. Net jei valgoma daug maisto, turtingo šio mineralo (tamsiai žalios spalvos lapinių daržovių, riešutų, visadalių grūdų, bananų, ankštinių daržovių, džiovintų vaisių, avokadų), magnis iš organizmo gali pasišalinti kartu su rafinuotu cukrumi, gėrimais su kofeinu, gaiviaisiais gėrimais ir (arba) alkoholiu.

 

Kitos priežastys, dėl kurių gali atsirasti magnio trūkumas, gali būti amžius (metams bėgant, suprastėja maistinių medžiagų įsisavinimas), tam tikrų vaistų vartojimas (diuretikai, antacidai, insulinas, kortikosteroidai, kai kurie antibiotikai), virškinamojo trakto sutrikimai, pavyzdžiui, Krono liga arba pralaidus žarnynas. Į tai atsižvelgus, galima visiems laikams atsikratyti magnio trūkumo.

 

Kaip atpažinti, kad organizmui trūksta magnio? Simptomų, rodančių magnio trūkumą, sąrašas gali būti labai ilgas, tačiau dažniausiai pasitaikantys simptomai išvardyti žemiau. Pirmieji šeši dažniausiai pasireiškia ankstyvojoje stadijoje, o likę septyni – kai magnio atsargos organizme išsekusios jau ilgą laiką.

 

Ankstyvieji magnio trūkumo simptomai:

 

  • Raumenų skausmas, pėdų skausmas, raumenų tvinkčiojimas (taip pat ir akies voko trūkčiojimas), pėdų ir kojų mėšlungis.
  • Apetito stoka.
  • Galvos skausmai.
  • Pykinimas ir (arba) prastas virškinimas.
  • Energijos trūkumas arba nuovargis.
  • Silpnumas.

 

Vėlyvieji magnio trūkumo simptomai:

 

  • Širdies ritmo sutrikimai, įskaitant priešlaikinius prieširdžių susitraukimus (padažnėjęs širdies plakimas), priešlaikinius skilvelių susitraukimus (paretėjęs širdies plakimas), prieširdžių virpėjimas (netaisyklingas širdies ritmas) ir tachokardija (greitas širdies ritmas).
  • Vainikinės arterijos spazmai – laikinas, staigus vainikinės arterijos susiaurėjimas, kuris sulėtina arba sustabdo kraujo tekėjimą.
  • Dilgčiojimo arba tirpimo jausmas, atsirandantis dėl magnio trūkumo periferinėje nervų sistemoje.
  • Raumenų spazmai ir susitraukimai (daug stipresni negu ankstyvojoje stadijoje).
  • Asmenybės pokyčiai (irzlumas, pykčio priepuoliai, panikos atakos, depresija).
  • Lėtinė nemiga ir kiti miego sutrikimai.
  • Priepuoliai.

 

Kilus įtarimams dėl magnio trūkumo, galima kreiptis į gydytoją ir prašyti atlikti magnio tyrimą. Magnio koncentracijos nustatymas kraujo serume ne visada yra tikslus, todėl rekomenduojama atlikti RBC magnio tyrimą, kuris gali išmatuoti magnio lygį organizmo ląstelėse. Šiuolaikinėje medicinoje yra ir dar tikslesnių tyrimų, nustatyti magnio koncentraciją kraujyje. Tačiau tokie tyrimai atliekami ne kiekvienoje medicinos įstaigoje.

 

Norint išvengti magnio trūkumą, reikia ne tik praturtinti mitybą maisto produktais, turinčiais daug magnio, riboti arba vengti rafinuoto cukraus, gaiviųjų gėrimų, gėrimų su kofeinu ir alkoholio, bet galima vartoti ir magnio papildus. Kad būtų naudingas sveikatai magnis turi būti surištas su kitomis medžiagomis, todėl ant maisto papildų etikečių galima pamatyti tokius pavadinimus kaip magnio citratas, magnio oksidas, magnio gliukonatas, kreatino magnio chelatas ir t. t. Dažniausiai rekomenduojama rinktis magnio citratą, chelatą arba gliukonatą. Magnio oksidas – ne taip gerai įsisavinamas ir gali laisvinti vidurius.

 

Jokios maistinės medžiagos nebus naudingos be kai kurių kitų. Reikėtų ne tik vartoti daugiau magnio, bet ir padidinti kalcio, vitamino K2 ir vitamino D suvartojimą. Visos šios maistinės medžiagos geriausiai veikia kartu.

 

Taigi, pirmiausiai reikėtų išsiaiškinti, ar tikrai pagrindinė sveikatos sutrikimų priežastis yra magnio trūkumas. Po to pabandyti keisti savo mitybą į sveikesnę, galbūt pradėti vartoti maisto papildus, tačiau svarbiausia – pasikonsultuoti su patikimu sveikatos priežiūros specialistu.