Košmarus dažniau sapnuoja vaikai, tačiau retkarčiais išpilti šalto prakaito iš siaubo prabunda ir suaugusieji. Klysta tie, kurie mano, kad iš košmarų amžiaus galima išaugti. 2 – 8 % suaugusių asmenų kas naktį sapnuose kovoja su demonais ir regi kitus šiurpius dalykus.

 

Geri patarimai, kaip išvengti košmarų:

 

kosmarai

  • Kvapai. Manheimo universitetinėje ligoninėje atlikti tyrimai parodė, kad gėlių kvapas tam tikroje miego fazėje sukelia pozityvesnius sapnus, o sieros dvelksmas sukelia nemalonius sapnus. Namų sąlygomis atkartoti tyrimo nepavyks, nes prieš miegą pakvėpinus miegamąjį mėgstamų gėlių aromatu, kvapai neveiks. Jie turi būti purškiami tam tikrą akimirką. Tačiau tai įrodo, kad įvairūs pašaliniai kvapai (virtuvėje kepamų vaflių, skrudinamos kiaulienos) iš tikrųjų gali turėti įtakos tam, ką sapnuojame.

 

  • Garsai. Dažnai pabundate iš košmaro, kad esate įstrigę degančiame pastate, ir staiga suprantate, kad aliarmo signalas, kurį ką tik girdėjote, iš tikrųjų buvo žadintuvas? Garsai iš tikrųjų daro įtaką mūsų sapnams. Jie turėtų būti pakankamai žemi, kad nepažadintų, bet pakankamai aukšti, kad juos suvoktume. Todėl, norint, kad aplankytų gražūs sapnai, galima negarsiai paleisti vandenyno garsų įrašą per visą naktį. Gali būti, kad aplankys sapnas apie atostogas paplūdimyje ir pabusite pailsėję.

 

  • Aštrus maistas. Bet koks sunkiai virškinamas maistas (sūris, aštrūs patiekalai, greitasis maistas) priverčia naktį ilgai vartytis, miegoti neramiai, todėl padidėja tikimybė, kad prisiminsite sapną. Sapnus mes prisimename, jei pabundame per 5 minutes po to, kai susapnuojame sapną. Todėl reikia labai atidžiai rinktis užkandžius prieš miegą, vengti kofeino ir kitų stimuliuojančių medžiagų.

 

  • Miegojimas ant pilvo. Buvo atliktas tyrimas, kad miegojimas ant pilvo dažniau sukelia erotinio pobūdžio sapnus (galite susapnuoti, kad mylitės su žymiu asmeniu arba seksą surištomis rankomis ir kojomis). Manoma, kad tokie sapnai kyla dėl kvėpavimo pasikeitimo, miegant šia poza.

 

  • Vitaminas B6. Nors tai įrodančių mokslinių tyrimų nėra, tačiau manoma, kad šis vitaminas gali sukelti ryškesnius ir vaizdingesnius sapnus. Todėl košmarų galima išvengti, nustojus vartoti maisto papildus su šiuo vitaminu.

 

  • Siaubo filmai prieš miegą. Tėvai vaikams kala į galvą, kad negalima žiūrėti baisių filmų prieš miegą. Tai, ką sapnuosime šiąnakt, priklauso nuo muzikos, kurios klausėtės, knygų, kurias skaitėte, televizijos laidų, kurias žiūrėjote, pokalbių, kuriuos turėjote. Todėl nenuostabu, kad įtaką daro ir siaubo filmai. Prieš miegą geriau mąstyti apie teigiamus dalykus, prisiminti malonius įvykius.

 

  • Ėjimas gulti tuščiu skrandžiu. Sumažėjus cukraus lygiui kraujyje galite dažniau pabusti naktį ir prisiminti daugiau sapno detalių. Pastebėta, kad sergantieji anoreksija beveik visada sapnuoja maistą. Prieš miegą rekomenduojama suvalgyti bananą ar išgerti stiklinę lieso pieno – tai suteiks sotumo jausmą, bet apsunkins virškinimo sistemos. Be to, piene yra triptofano, kuris padeda greičiau užmigti ir gerai išsimiegoti per visą naktį.

 

  • Tabako atsisakymas. Metus rūkyti gali dažniau aplankyti košmarai. Ilgainiui smegenų neuronai adaptuojasi prie pokyčių ir nemalonūs sapnai taip dažnai nebevargina.

 

  • Antidepresantai. Vaistai, kurie turėtų raminti, gali sukelti košmarus. Jeigu dėl nuolatinių košmarų negalite užmigti, pasakykite tai savo gydytojui. Gali būti, kad jis patars pakeisti vartojamų vaistų rūšį.