Gyventi saulėtose patalpose smagu, bet tamsiausiomis metų dienomis tos saulės trūksta net tuose pastatuose, kuriuose langai yra rytinėje pusėje, o vaizdo neužstoja kiti pastatai. Natūrali dienos šviesa pagražina kambarius, suteikia jiems daugiau jaukumo, teigiamai veikia sveikatą ir padeda išlikti žvaliems bei energingiems. Gruodžio 13 dieną anksčiau lietuviai jau pradėdavo švęsti žiemos saulėgrįžą ir laukti, kol sugrįš saulė bei pradės ilgėti dienos. O kaip išgyventi šias tamsiąsias metų dienas?

 

sviesa

Geri patarimai, kaip išgyventi tamsiausias metų dienas:

 

  • Daryti mankštą. Niekas geriau nepakelia nuotaikos kaip endorfinai, todėl jie naudojami gydyti net klinikinę depresiją. Sportas skatina endorfinų, vadinamų laimės hormonais, išsiskyrimą, todėl pagerėja bendra savijauta. Geriausia mankštą daryti šviesiuoju paros metu ir lauke, pavyzdžiui, per pietų pertrauką. Rytinė mankšta suteikia žvalumo ir padeda išlikti energingiems visą dieną, o žiemą ji gali sutapti su saulėtekiu, todėl tai dar ir bus beveik budistinis saulės pasveikinimo ritualas. Po to jausitės ramūs ir geros fizinės formos.

 

  • Eiti anksčiau miegoti. Norint atsikelti anksti rytą, kad spėtumėte padaryti mankštą, reikia taip pat ir nueiti gulti anksčiau. Tačiau net neplanuojant keltis anksčiau, labai svarbu pakankamai miegoti. Geras ir ilgas miegas – geros nuotaikos ir sveikos psichinės būklės šaltinis. Ypač svarbu pakankamai miegoti žiemą, kai depresijos rizika padidėja.

 

  • Valgyti lengvą vakarienę. Gali būti sunku užmigti, jeigu vakarienė valgoma per vėlai arba ji per daug sunki ir soti. Mitybos specialistai dažnai pataria valgyti sočius pusryčius, nes tai svarbiausias dienos maistas, kažką lengvo per pietus, o vakarienė turi būti pati lengviausia ir mažiausiai apkraunanti skrandį. Vengti valgyti po 20 val., kad organizmas turėtų laiko suvirškinti maistą iki miego.

 

  • Vengti alkoholio. Žiemą, kai šalta ir tamsu, kai kurie žmonės mėgsta kilnoti taurelę, kad sušiltų ir pasijustų geriau. Tačiau reikėtų prisiminti, kad alkoholis nėra antidepresantas ir jį vartoti galima tik labai saikingai bei ne kasdien. Tamsiausiais metų mėnesiais alkoholio vartojimą reikėtų labai riboti arba jo visai atsisakyti.

 

  • Planuoti atostogas. Tamsiausiais metų mėnesiais pravartu išvykti kur nors, kur šilta ir saulėta. Kartais slogią žiemos nuotaiką išsklaidyti gali padėti trumpos atostogos kur nors paplūdimyje. Taip pat žiemą galima išbandyti žiemos pramogas, pavyzdžiui, slidinėjimą kalnuose. Kalnuose net žiemą būna pakankamai daug saulės, o tai teigiamai veikia savijautą.

 

  • Trumpai pasivaikščioti per pietų pertrauką. Jeigu nenorite pietų iškeisti į sporto treniruotę, tada galite bent šiek tiek pasivaikščioti su bendradarbiais lauke, kai jau pavalgysite. Jeigu atstumai nėra ilgi, kai kuriuos darbinius reikalus taip pat galima sutvarkyti, nuėjus pėstute, o ne nuvažiavus automobiliu. Dieną išėjus į lauką oda gaus daugiau vitamino D.

 

  • Išeiti į lauką, net, jei šalta ir oras atrodo bjaurus. Nevengti pasivaikščiojimų per pietų pertrauką, net, jei oras labai žvarbus. Nėra blogo oro, yra tik netinkama apranga.

 

  • Dėvėti flanelės ir vilnos drabužius. Rudenį ir žiemą galima sluoksniuoti drabužius ir taip susikurti unikalių stilių. Tai metas, kai galima dėvėti velvetines kelnes, vilnones kojines, flanelinius marškinius, storais siūlais megztus megztinius. Tai šiltų apatinių kelnių ir kailinių kepurių sezonas. Reikėtų pasimėgauti galimybe šaltu oru rengtis tokiais jaukiais ir šiltais drabužių sluoksniais, nes ateis vasara ir tada taip apsirengti jau nebepavyks.

 

  • Vakaroti su draugais ir šeima. Kartais šaltas oras ir tamsios dienos bei ilgi vakarai sukelia nenumaldomą norą miegoti. Be abejo, reikia rasti laiko tik sau, bet taip pat nepamiršti ir draugų, šeimos. Gerą nuotaiką grąžins vakarienė namuose su geriausiais draugais, bendravimas prie karštos arbatos puodelio ir jaukiai besikūrenančio židinio. Draugai ir maistas visada nuspalvina gyvenimą ryškesnėmis spalvomis, gyvenimas pradeda vėl atrodyti nuostabus, nepaisant to, kad dienos trumpos ir labai trūksta natūralios saulės šviesos.