Knarkimas gali išvesti iš proto! Neleiskite knarkimui sugadinti gerų santykių su jums brangiais žmonėmis. Išbandykite šiuos patarimus!

 

"knarkimas"

12 patarimų, kaip išvengti knarkimo:

 

  • Prieš miegą išsimaudyti karštoje vonioje. Knarkimas atsiranda, kai oras pro gerklę ar nosies takus yra nenatūraliai apribojamas (ne miego metu organizmas neleidžia atsirasti šiai patologijai). Oro srautas, keliaudamas užsikimšusiais (susiaurėjusiais) nosies kanalais, sukelia knarkimo garsą. Gydytojai rekomenduoja išsimaudyti karštame vandenyje prieš miegą, nosį plauti druskos tirpalu. Tai padės atverti nosies kanalus ir sumažins knarkimo tikimybę.

 

  • Pakeisti miegojimo pozą. JAV nacionalinis miego fondas nustatė, kad tam tikros miego pozos, pavyzdžiui, per ilgas gulėjimas ant nugaros, nenatūraliai pakeičia liežuvio ir minkštojo gomurio padėtį. Liežuvio šaknis ima liesti gomurį, kuris virpa, kai kvėpavimo takais keliauja oras. Šiuo atveju gali padėti speciali viso kūno pagalvė nuo knarkimo. Tokia pagalvė padeda visą naktį išmiegoti ant šono.

 

  • Vartoti daug skysčių. Kai organizmas yra dehidratuotas, jo gerklėje ir nosyje atsiranda daug lipnių gleivių, kurios dar labiau paaštrina knarkimo problemą. Vidutiniškai rekomenduojama išgerti 1,5 l skysčių per dieną (20 % visų suvartojamų skysčių organizmas gauna iš maisto produktų).

 

  • Numesti svorio. Numetus svorio knarkimo problema gali dingti natūraliai, ypač jei karkimas nevargino dar prieš atsirandant antsvoriui. Per didelis riebalų kiekis kūne, ypač kaklo, gali trukdyti taisyklingam kvėpavimui ir blokuoti kvėpavimo takus. Dėl to žmogus gali pradėti knarkti. Tačiau svorio metimas tinka ne visiems atvejams, nes kartais knarkimas vargina ir lieknus žmones!

 

  • Valyti dulkes. Atsikratyti dulkes kaupiančių daiktų. Gydytojai teigia, kad alergenai miegamajame (dulkėti ventiliatoriai, senos pagalvės ir pan.) gali būti viena iš knarkimo priežasčių.

 

  • Vengti alkoholio, ypač prieš naktį. Alkoholis padeda atsipalaiduoti. Deja, jis per daug atpalaiduoja ir gerklės raumenis ir trukdo taisyklingam kvėpavimui. JAV nacionalinis miego fondas rekomenduoja nebegerti alkoholinių gėrimų bent 4 valandas iki miego. Taip pat reikėtų vengti raminamųjų vaistų, kurie taip pat atpalaiduoja raumenis ir skatina knarkimą.

 

  • Daryti burnos pratimus. Pabandyti liežuvio galiuku paliesti burnos ertmės viršų ir juo nuslinkti atgal arba pakelti burnos ertmės viršų ir liežuvėlį (minkštojo gomurio dalis, kuri kabo virš gerklės), tuo pačiu metu tariant balsę „a“. Užsienio medicininiame žurnale „Chest“ buvo publikuotas tyrimas, kuriame nustatyta, kad tam tikri burnos pratimai gali sumažinti knarkimą pacientams, kuriems diagnozuota lengvos formos obstrukcinė miego apnėja.

 

  • Kitaip atverti nosies takus. Naudoti nosies juosteles nuo knarkimo. Jeigu prieš tai išvardytos priemonės yra neveiksmingos, galima išbandyti specialias nosies juosteles nuo knarkimo. Jeigu knarkimas kyla dėl nosies problemų, o ne dėl minkštojo gomurio, šios juostelės gali sumažinti knarkimą, nes pakelia ir atveria nosies takus.

 

  • Naudoti nosies purškalą. Jis gali padėti, jei knarkimas kyla dėl užgulusios nosies. Rekomenduojama naudoti jūros vandens nosies purškalą, kuris valo nosies takus, švelniai gydo infekcijas ir nesukelia pripratimo. Tačiau nereikėtų švaistyti pinigų gerklės purškalams. Daugelio gydytojų nuomone, jie yra visiškai neveiksmingi. Jei jūros vandens nosies purškalas veikia per silpnai, reikėtų kreiptis į gydytoją, kuris išrašys steroidinių nosies purškalų.

 

  • Naudoti oro drėkintuvą. Rekomenduojama jį statyti miegamajame, netoli lovos. Jei miegamajame šilta ir sausa, kvėpavimas yra apsunkinamas ir didėja nosies užgulimo rizika. Geriausia išeitis – nedidelių ir kompaktiškų oro drėkintuvų naudojimas kuo arčiau lovos.

 

  • Išbandyti įvairias technologijas nuo knarkimo. Gydytojai kartu su technologais visame pasaulyje kurias naujas technologijas, prietaisus ir priemones, padedančius nuo knarkimo. Kai kurias iš jų galima rasti ir Lietuvoje, tačiau daugelį gali tekti siųstis ir užsienio. Šiandien knarkimo varginamiems asmenims rekomenduojama išbandyti specialią burnos apsaugą nuo knarkimo („anti-snoring mouth guard“), specialų prietaisą nuo knarkimo, kuris švelniai pakrato miegančio asmens pagalvę, kol knarkimo garsas dar nepažadino kito kambaryje miegančio asmens, knarkimo garsą sumažina specialūs įtaisai („noise – canceling device“) ir t. t.

 

  • Kraštutiniu atveju galima ryžtis nosies pertvaros operacijai. Tonzilių uždegimas bei išvešėjusi nosies gleivinė (adenoidai) gali būti pagrindine priežastimi, sukeliančia knarkimą. Tačiau suaugusius asmenis šie sutrikimai retai vargina. Tačiau jeigu tai yra priežastis, gali padėti chirurginė operacija.