Pastebėjote, kad širdies ritmas pagreitėjo? Tai gali būti laikina problema, bet gali būti ir lėtinė? Abiem atvejais padėti sau galima. Daugeliu atvejų net nereikės vaistų!

 

sirdis

Geri patarimai, ką daryti, jei sutriko širdies ritmas:

 

  • Sumažinti druskos suvartojimą. Sumažinus druskos suvartojimą sumažėja aukštas kraujo spaudimas ir širdies ritmo sutrikimai.

 

  • Valgyti daugiau žuvies ir jūros gėrybių. Šiuose produktuose gausu omega 3 riebiųjų rūgščių, kurios, kaip rodo moksliniai tyrimai, padeda sumažinti uždegimą ir širdies aritmiją.

 

  • Nepamiršti valgyti daug vaisių ir daržovių. Antioksidantai padeda apsaugoti organizmą nuo ląstelių pažaidos, dėl kurių irgi gali kilti širdies ligos. Vaisiai (apelsinai, pomidorai, braškės, džiovintos slyvos) ir daržovės (smidrai, burokėliai) yra turtingi antioksidantų ir, yra įrodyta, kad gali sumažinti širdies ritmo sutrikimus.

 

  • Rinktis maistą, turtingą kalio (vartoti maisto papildus). Kalio daug yra bananuose, baltosiose pupelėse, natūraliame jogurte.

 

  • Rinktis maistą, turtingą magnio (vartoti maisto papildus). Magnis reikalingas normaliam širdies funkcionavimui. Žemas magnio lygis organizme gali sukelti heterotopinius (ektopinius) širdies ritmo sutrikimus. Magnio daug yra bananuose, juodajame šokolade, avokaduose, migdoluose, avižose, saulėgrąžų sėklose, špinatuose, sezamo sėklose, anakardžių riešutuose, juodosiose pupelėse.

 

  • Riboti kofeino suvartojimą. Stimuliatoriai, produktai su kofeinu (kava, energetiniai gėrimai, nesaikingas šokolado vartojimas, nereceptiniai vaistai nuo kosulio ir peršalimo ligų) gali padidinti širdies aritmijos riziką.

 

  • Sumažinti alkoholio suvartojimą arba atsisakyti jo visai. Alkoholio vartojimas gali pabloginti širdies aritmijos būklę.

 

  • Kepti ant grotelių, o ne gruzdinti aliejuje. Sveikesni maisto gaminimo būdai yra kepimas ant grotelių, kepimas orkaitėje, virimas vandenyje arba garuose. Sveikai paruoštame maiste yra mažiau sočiųjų riebalų, kurie nėra sveika širdžiai.

 

  • Daryti paprastą kvėpavimo pratimą. Heterotopinį (ektopinį) širdies ritmo sutrikimą sumažina kvėpavimo sulėtinimas. Įkvėpti skaičiuojant iki 5 ir iškvėpti skaičiuojant iki 5. Per minutę įkvėpti ir iškvėpti nuo 15 iki 6 kartų.

 

  • Mažinti stresą. Jeigu lankėtės pas gydytoją ir jis po patikrinimo pasakė, kad jūsų širdis sveika – tikėkite juo! Patiriant stresą širdies ritmas pagreitėja, o tai kelia dar didesnį stresą. Labai svarbu yra išmokti nusiraminti, mažinti nerimą, stresą. Nusiraminti padeda raudonosios arbatos gėrimas ramioje aplinkoje.

 

  • Gerinti žarnyno veiklą. Vidurių užkietėjimas gali būti susijęs su širdies ritmo sutrikimais. Šios problemos gali padėti išvengti magnio papildų vartojimas.

 

  • Gerai sukramtyti maistą. Maistą reikia gerai sukramtyti, kad neužkietėtų viduriai ir nevargintų pilvo pūtimas. Maisto virškinimui reikalingi fermentai, kurie išsiskiria su seilėmis, kramtant maistą. Be to, kramtant ilgiau valgymo procesas trunka ilgiau, todėl greičiau pajuntamas sotumas ir nepersivalgoma.

 

  • Pakeisti miego pozą. Pastebėta, kad heterotopinis (ektopinis) širdies ritmo sutrikimas labiau kamuoja gulint ant dešiniojo šono. Rekomenduojama miegoti ant kairiojo šono ir nugaros.

 

  • Nepersivalgyti. Skrandis ir širdis yra susiję, todėl norint išvengti heterotopinių (ektopinių) širdies ritmo sutrikimų reikėtų kontroliuoti suvalgomo maisto porcijas.