Šiandien akinių skaitymui reikia daugeliui žmonių. Deja, dauguma jų nešioti net kartkartėmis nemėgsta ir mielai jų atsisakytų, jei tik galėtų. Pasirodo, kad tai yra visai įmanoma, reguliariai darant pratimus akims!

 

akiniai

Pirmiausia reikėtų išsiaiškinti, kodėl apskritai daugeliui žmonių prireikia skaitymo akinių. Laikui bėgant ir organizmui senstant, žmogaus gebėjimas sukoncentruoti dėmesį į arti esančius objektus pamažu prastėja, todėl ilgainiui atsiranda akinių poreikis. Paprastai tas procesas prasideda nuo 40 metų ir progresyviai blogėja su kiekvienais metais. Ši būklė vadinama presbiopija (senatvinė toliaregystė). Akies lęšiukai yra skaidrios struktūros, sudaryti iš baltymų ir vandens, vykstant natūraliems organizmo senėjimo procesams tampa nelankstūs, todėl tampa sunkiau sukoncentruoti žvilgsnį. Jaunų žmonių lęšiukai keičia formą (prisitaiko) lengvai, bet senstant lęšiukai tampa kietesni, todėl gali prireikti akinių skaitymui – kaip pagalbinės priemonės, kuri padėtų įžiūrėti arti esančius daiktus.

 

D. Britanijos knygų autorė Gillian Snoxall teigia, kad šio proceso galima išvengti arba bent jį sulėtinti. Moteris bandė nešioti akinius skaitymui prieš 30 metų, kai jai buvo apie 40. Tačiau jai nepatiko nešioti akinius, todėl ji pradėti ieškoti informacijos apie tai, ar yra kokių nors tikrai veiksmingų akių pratimų, kurie galėtų pagerinti regėjimą. Knygoje „Better Eyesight for Busy People“ pateikiama 12 pratimų, kurie remiasi Beitso metodu. Beitso metodą sukūrė JAV oftalmologas Williamas Horatio Batesas XIX amžiaus pabaigoje. Dabar G. Snoxall yra 78 metai ir ji teigia, kad jai niekada nebereikia akinių skaitymui ir taip yra reguliariai atliekamos akių mankštos.

 

Pagrindinis akių mankštos tikslas – atpalaiduoti ir mankštinti akis. Beitso akių pratimai yra skirti pagerinti regėjimą per atsipalaidavimą. Jais siekiama atkurti normalią, natūralią sąveiką tarp akių ir proto. Pratimai skirti sumažinti įtampą tiek smegenyse, tiek akyse.

 

7 pagrindiniai akių mankštos pratimai pagal Beitso metodiką:

 

  • Mirksėjimas. Mirksėti labai svarbu. Mirksėjimas skatina ašarų išsiskyrimą, kurios drėkina, dezinfekuoja akis, apsaugo nuo bakterijų ir dulkių. Mirksėjimas atpalaiduoja tinklainės nervų ląsteles, akių raumenis.

 

  • Akių ilsinimas. Akims pailsėti padeda paprastas pratimas – reikia užsimerkti ir įsivaizduoti ką nors malonaus. Taip pabūti bent kelias minutes arba, jeigu yra galimybė, ir ilgiau.

 

  • Pratimai akių raumenims. Akių pratimus daryti lėtai.Po kiekvieno pratimo – pamirksėti. Akis judinti aukštyn – žemyn. Po to į kairę ir dešinę. Tada įstrižai – aukštyn dešinėn, žemyn kairėn ir atvirkščiai. Sukti ratukus prieš laikrodžio rodyklę, po to – palei laikrodžio rodyklę. Akis sukti aštuoniukės kryptimi į vieną ir kitą pusę.

 

  • Palmingas. Užsimerkti ir uždengti akis delnais, kad į akis nepatektų šviesos. Šį pratimą galima atlikti bet kada. Kartoti tiek, kiek norisi. Atliekant pratimą rekomenduojama įsivaizduoti juodą, akliną tamsą. Po to tris kartus stipriai užmerkti akis. Nuėmus delnus dar šiek tiek pabūti užsimerkus. Švelniai pirštai perbraukti per vokus ir atsimerkti.

 

  • Akomodaciniai pratimai. Šių pratimų pagrindas yra žiūrėti į tašką tolumoje, o po to į tašką, esantį arti. Keičiant kryptį reikėtų sumirksėti akimis. Pavyzdžiui, galima žiūrėti į nykštį ir jį priartinti ir paskui atitolinti.

 

  • Lingavimas. Atliekant šį pratimą reikia pakaitomis stovėti tai ant vienos kojos, tai ant kitos, linguoti tai į vieną šoną, tai į kitą, tuo pačiu metu, žiūrint pro langą į tašką tolumoje.

 

  • Spalvų dienos. Rekomenduojama nors vieną dieną praleisti ieškant aplinkoje vienos spalvos ir žiūrint į ją. Pavyzdžiui, vieną dieną galima žiūrėti į žalią, kitą – į mėlyną, o trečią galima paieškoti geltonų akcentų.

 

Šiuos pratimus galima atlikti bet kada, kai tik turite laisvą minutę: namie, darbe, viešajame transporte, laukiant eilėje prie kasos ir t. t. Niekam nekyla abejonių, kad mankšta yra naudinga kūnui, todėl neturėtų kilti abejonių, kad ji naudinga ir akims. Aiškiai matyti daugeliu atveju yra įmanoma, reikia tik nepamiršti savimi rūpintis bei truputėlio pastangų.