Atėjus laikui miegoti, akys ne visada merkiasi. Tai gali nervinti, žinant, pavyzdžiui, kad rytoj reikės anksti keltis ir visą dieną išlikti žvaliems. Kai kamuoja stiprus nerimas, taip pat gali pradėti varginti nemiga. Tačiau išvardytais atvejais ne visada būtina vartoti receptinius vaistus nuo nerimo ar nemigos. Lygiai tokie patys veiksmingi gali būti ir ritualai prieš miegą. Ritualai prieš miegą ramina, mažina nerimą, padeda atsipalaiduoti.

 

miegas

9 skirtingi ritualai prieš miegą:

 

  • Pasirūpinti oda prieš miegą. Ilgainiui odos priežiūra vakare pradės siųsti signalą smegenims, kad artėja miego laikas. Be to, kiekvieną vakarą skrupulingai atliekamos grožio procedūros užtikrins, kad oda atrodys gaiviai ir pailsėjusi, kai pabusite. Netrukus pastebėsite, kad odos kokybė labai pagerėjo. Kai kamuoja nerimas, žmogus jaučiasi, kad nebekontroliuoja savo gyvenimo. Todėl metodiška, rutininė, apskaičiuota ir iš daug etapų susidedanti odos priežiūra padeda pajusti, kad vėl kontroliuojate savo gyvenimą. Tokia odos priežiūra suteikia kontrolės, saugumo ir tvarkos jausmą. Smegenys fokusuoja dėmesį į tai, ką aš darau, kokią priemonę naudoju, kokie pojūčiai aplanko. Taigi, odos priežiūra gali net būti meditacinė. Odos priežiūros priemones ir ritualus reikėtų pasirinkti, tinkančius konkrečiam jūsų odos tipui. O jei vis dėlto nenorite tiek daug laiko ir dėmesio skirti grožio puoselėjimui, galite pasirinkti bet kokią, lygiavertę meditacinę praktiką prieš miegą. Poveikis bus labai panašus!

 

  • Susikurti jaukią atmosferą. Dažniausiai, kai miegamasis yra tvarkingas, patalynė švari, yra jaukių pledų ir pagalvėlių, apšvietimas pritemdytas arba žvakių liepsna, būna lengviau atsipalaiduoti ir nurimti. Dar geriau, jei ne tik miegamasis, bet ir kiti kambariai yra tvarkingi. Tai reiškia, kad prieš miegą reikėtų išplauti indus, sutvarkyti dokumentus ant darbo stalo, drabužius sulankstyti ir padėti (sukabinti) į spintą.

 

  • Įjungti balto triukšmo generatorių. Teigiama, kad atsipalaiduoti po ilgos ir sunkios dienos prieš miegą padeda lietaus garsai, jūros ošimas, paukščių giesmės, kiti gamtos garsai ir pan. Tokie garsai užliūliuoja ir panardina į gilų ir ramų miegą.

 

  • Naudoti eterinių aliejų kvapų difuzorių. Aromaterapija yra viena iš veiksmingiausių natūralių nerimą mažinančių priemonių ir būdas, kaip atsipalaiduoti, nusiraminti ir pamiršti blogus dienos įvykius, prieš miegą. Ypač prieš miegą svarbu, kad namai kvepėtų švara ir gaiva. Tam labiausiai tinka natūraliai nervų sistemą raminantys levandų ir eukaliptų aliejai.

 

  • Vartoti melatoniną. Jeigu nemiga labai kankina, pabandykite pavartoti melatonino papildų. Sako, padeda!

 

  • Išgerti puodelį žolelių arbatos. Svarbiausia, kad arbata būtų netonizuojanti, bet kofeino. Tinka ramunėlių, šalavijų, čiobrelių, levandų, mėtų ar melisų arbatos. Apskritai karštų skysčių gėrimas prieš miegą padeda nuraminti nervų sistemą. Be to, gerti arbatą, jaukiai susisupus į pledą, dabar ir madingą, nes tai yra neatsiejama „Hygge“ – danų laimės filosofija, kurioje akcentuojamas jaukumas, paprastumas ir šiluma.

 

  • Pasirūpinti kūnu. Galbūt oda jums nereikia ypatingai rūpintis, bet kūnu – tai tikrai! Pavyzdžiui, galima išbandyti kūno šveitimą sausu šepečiu, masažą aliejais arba masažo kamuoliukais pamasažuoti labiausiai įsitempusias kūno vietas – pečius, klubus, pėdas.

 

  • Rašyti dienoraštį. Prieš miegą rekomenduojama išjungti elektros prietaisus (nežiūrėti televizoriaus, nenaršyti internete, neatsakinėti į el. laiškus ir pan.). Likusį laiką iki miego naudingiau būtų išnaudoti rašant dienoraštį, apgalvojant, už ką šią dieną galėtumėte būtų dėkingas, pagalvoti apie žmones, kuriuos labiausiai mylite, apie tai, kas malonu ir pan.

 

  • Naudoti miego ciklo programėlę. Gaila, bet lietuviškų programėlių, padedančių sureguliuoti miego ritmą, kol kas nėra, bet gali būti, kad tai tik laiko klausimas! Mokantys anglų kalbą gali parsisiųsti į savo išmaniųjų telefoną programėlę „Sleep Cycle alarm clock“. Programėlė padeda stebėti kofeino suvartojimą, padeda pamatyti, kas blogina miego kokybę ir ją pagerinti. Programėlėje taip pat yra balto triukšmo generatorius, kurį galima nustatyti, norint sukurti ramią atmosferą, nuteikiančią miegui.