Skyrybos. Darbas. Kelionės. Komandiruotės. Gali būti daug priežasčių, kodėl iš gyvenimo dingo seksas. Susilaikymas veikia savijautą įvairiai: yra ir gerų, ir blogų dalykų, kurie nutinka, išbraukus iš dienos planų lytinius santykius.

 

seksas

9 dalykai, kurie nutinka, susilaikant nuo sekso:

 

  • Gali pasikeisti libido. Kaip sekso nebuvimas paveiks savijautą, priklauso nuo bendros sveikatos būklės, amžiaus ir net nuo to, kokį seksą anksčiau praktikavote. Jeigu žmogus yra iš esmės sveikas ir nustojo mylėtis, dėlto, kad šiuo metu neturi kito partnerio arba dėl asmeninio pasirinkimo, gali sumažėti arba priešingai – padidėti noras mylėtis. Be sekso jie nesijaus tokie žvalūs ir energingi kaip anksčiau ir kamuos nuolatinis lytinių santykių alkis.

 

  • Gali kamuoti bloga nuotaika. Seksas – tai ne tik fizinė, bet ir psichinė, emocinė veikla. Seksualinis ryšys leidžia parneriams liesti, glamonėti vienas kitą. Kūnų kontaktas kelia nuotaiką, skatina hormono oksitocino ir endorfinų išsiskyrimą. Kai jų trūksta, žmogus gali tapti prislėgtas, kamuojamas depresijos. Moksliniai tyrimai parodė, kad sekso trūkumas ir depresija yra susiję, tačiau sekso trūkumas – tai labiau pasekmė, o ne priežastis. Depresija gali kilti, nes, tarkime, paliko vaikinas.

 

  • Gali susilpnėti makšties sienelės. Tokia rizika kyla moterims, kurioms prasideda menopauzė. Reguliariai nesimylinčių moterų, bėgant metams, makšties sienelės plonėja, makštis išsausėja ir seksas, kai galiausiai jis įvyksta, tampa skausmingas. Taigi, moterims po menopauzės labai svarbu reguliariai mylėtis dėl geros makšties sveikatos.

 

  • Gali sumažėti natūralios lubrikacijos. Ypač vyresnio amžiaus moterims makštis gali išsausėti, ilgai gyvenant be sekso. Makšties sienelės plonėja ir vargina sausumas, kai pradeda trūkti moteriškų hormonų, estrogenų. 20 – 30 metų moterų organizme yra daug estrogenų, audiniai yra sveiki, elastingi ir sudrėkinti. Net nuolatinio partnerio neturinčioms moterims labai svarbu rūpintis makšties sveikata ir užtikrinti, kad viskas veikia be priekaištų. Išlikti seksualioms net po 60 metų gali padėti masturbacija, erotinių romanų skaitymas, vaizdo įrašai. Tada, kai galų gale atsiras partneris, viskas puikiai pavyks.

 

  • Gali padidėti (sumažėti) stresas. Pastebima, kad žmonės, kurie patiria daugiau streso, yra labiau linkę dažniau mylėtis. Taigi, jeigu seksas padeda sumažinti įtampą ir atsipalaiduoti, tada jo trūkumas pasireikš streso padidėjimu. O jeigu seksas kelia stresą (dėl nuolatinės baimės pastoti, galimo skausmo ir kitų priežasčių), tada streso lygis kasdieniniame gyvenime gali sumažėti.

 

  • Gali sumažėti šlapimo takų infekcijų rizika. Labai dažnai po lytinių santykių pasikartoja šlapimo takų infekcijos, todėl susilaikymas nuo sekso, gali padėti šių infekcijų atsinaujinimo išvengti.

 

  • Gali sustiprėti menstruacijų spazmai. Seksas gali malšinti menstruacijų skausmą. Gimda – tai raumuo. Dauguma moterų patiria gimdos susitraukimus orgazmo metu, kas skatina kraujo pasišalinimą ir taip sumažina menstruacijų spazmus. Be to, seksas padidina endorfinų lygį organizme, todėl taip pat sumažėja skausmas ir diskomfortas.

 

  • Gali sumažėti intelektas. Merilendo universiteto tyrėjai, atlikę tyrimus su graužikais, pastebėjo, kad lytiniai santykiai pagerino smegenų funkciją ir paskatino naujų smegenų ląstelių augimą. Žinoma, reikėtų atlikti išsamesnius tyrimus su žmonėmis, kad būtų galima tvirtai teigti, kad trūkstant sekso, tampame kvailesni.

 

  • Vėl pradėjus mylėti kūnas mokės prisitaikyti. Kai kurios menopauzę išgyvenančios moterys gali jausti ilgalaikį susilaikymo nuo sekso poveikį. Joms vėl pradėti mylėtis gali būti problema. Tačiau dažniausiai užtenka atidaus ir rūpestingo partnerio, kad noras mylėtis grįžtų. Jeigu anksčiau viskas buvo gerai, greičiausiai bus gerai ir po pertraukos, todėl nereikėtų labai nerimauti.