Šiandien maisto trūkumas nėra didžiausia problema. Daug daugiau nerimo kelia netinkami valgymo įpročiai. Yra tiek daug skanumynų, kad norisi paragauti visko, ypač per šventes, tačiau tai sukelia nemalonius pojūčius skrandyje ir žarnyne. Kad taip nenutiktų, mitybos specialistai pataria maistą derinti. Nežinote nuo ko pradėti? Štai keletas dažniausiai vartojamų maisto derinių, kurie gali pakenkti sveikatai!

 

dietos

9 blogiausi maisto deriniai sveikatai:

 

  • Vaisiai valgio metu arba po valgio. Vaisiai yra labai greitai įsisavinami, ilgai neužsibūna skrandyje ir patenka į žarnyną. Tačiau jeigu vaisiai yra valgomi kartu su grūdais, mėsa, džiovintai produktais, tada užsilaiko skrandyje ir gali prasidėti rūgimo procesas. Tai net gali pažeisti žarnyno sieneles ir sukelti kitų problemų.

 

  • Gyvūninės kilmės baltymai ir angliavandeniai. Vartojant atskirai šie produktai vertingi, bet kartu jie vienas kitą neutralizuoja, todėl naudos maža. Skirtingi virškinimo fermentai, skaidantys baltymus ir angliavandenius, gali sukelti pilvo pūtimą, diskomfortą ir kitus virškinimo sutrikimus.

 

  • Žaliosios citrinos ir vaistai nuo kosulio. Žaliosios citrinos gali trukdyti arba blokuoti fermentus, kurie skaido cholesterolį mažinančius statinus. Kosuliui gydyti skirtuose vaistuose dažnai naudojamas dekstrometorfanas – tai vaistas, kuris gali kauptis kraujotakoje, jeigu organizmas tinkamai nesuskaido statinų, ir taip sukelti šalutinį poveikį. Gali net prasidėti haliucinacijos, varginti nemiga.

 

  • Krakmolingi angliavandeniai ir pomidorai. Pomidorai yra rūgštinis produktas ir gali sukelti sveikatos sutrikimų, jei vartojami kartu su krakmolingu maistu. Krakmolingi angliavandeniai – tai bulvės, ryžiai. Gali sutrikti virškinimas, pradėti varginti gastroezofaginis refliuksas. Manoma, kad nuovargio jausmą po valgio taip pat sukelia netinkamas derinimas (krakmolingi angliavandeniai su pomidorais).

 

  • Vaisiai su jogurtu. Pieno produktai gali skatinti nosies užgulimą, blokuoja sinusus, skatina slogą ir blogina alergijos simptomus. Pieno produktai su vaisiais bei uogomis simptomus dar labiau paaštrina. Sveikiau valgyti natūralų graikišką jogurtą be jokių vaisių.

 

  • Pusryčių dribsniai su pienu. Abu šie produktai kelia cukraus lygį kraujyje, todėl suteikia energijos pliūpsnį, kuris, deja, labai greitai baigiasi, po to aplanko dar didesnis noras ką nors suvalgyti. Ne paslaptis, kad šiuolaikiniai žmonės dažniausiai renkasi ne itin sveikus užkandžius.

 

  • Vynas ir pudingas. Alkoholis kelia cukraus lygį kraujyje ir skatina insulino išsiskyrimą, todėl daug cukraus turintis desertas lems, kad gautas kalorijas organizmas kaups kaip kūno riebalus. Sveikiau derinti su mažo glikemijos indekso produktais, pavyzdžiui, daug ląstelienos turinčiomis daržovėms. Sveikatos specialistai rekomenduoja alkoholio vengti apskritai.

 

  • Mėsainis ir gruzdintos bulvytės. Vienintelis greitojo maisto privalumas yra patogumas. Perkeptame mėsainyje yra daug riebalų, konservantų ir kitų cheminių medžiagų, kurios gali sudaryti į anglį panašias substancijas. Gruzdintose bulvytėse yra cukraus, kuris sudaro citokinus ir gali sukelti uždegimą bei pagreitinti senėjimo procesus.

 

  • Keksiukai su vaisių sultimis. Daug kalorijų ir maža maistinė vertė. Pradėjus dieną nuo tokių pusryčių, greitai gali pritrūkti energijos. Netrukus vėl išalkstama ir gresia prisivalgyti nesveiko maisto iki pietų. Dėl baltymų ir skaidulų trūkumų gali padidėti cukraus kraujyje lygis. Sveikesnis pasirinkimas – keksiukai iš visadalių grūdų miltų su sėklomis ir riešutais bei su pienu, kuris yra kalcio ir baltymų šaltinis.