Norint, kad protas būtų lankstus, reikia kasdien treniruoti smegenis: nustebinti jas naujais veiksmais, kad jos niekada nenustotų veikti ir stimuliuoti pačios save. Padidinti protinius gebėjimus galima atliekant tam tikrus pratimus.

 

smegenys

„Proto lankstumą“ lemia nepaprasti kognityviniai procesai, kurie leidžia mąstyti, prieiti prie išvadų ir priimti logiškus sprendimus greičiau. Nuo jo taip pat priklauso kūrybiškumas, analitiniai gebėjimai ir momentiniai veiksmai, kurie leidžia mums kasdieniniame gyvenime susieti santykius kokybiškiau ir patenkinti poreikius. Visi šie procesai nėra įgimti ir nėra būdingi nuo ankstyvos vaikystės. To reikia mokytis.

 

7 pratimai, kad smegenys išliktų jaunos:

 

  • Nusirengti ir apsirengti užmerktomis akimis. Pratimą pakanka atlikti kartą per dieną, nors galima ir kas kartą persirenginėjant. Pratimą saugiau atlikti sėdint, o stovint. Iš pirmo žvilgsnio, gali pasirodyti kvaila, tačiau tai suaktyvina netikėtus smegenų procesus, kurie:

 

a)      Pagerina judesių koordinaciją.

b)      Stiprina smegenų dešiniojo ir kairiojo pusrutulio santykius ir sąveiką.

c)      Ugdo motorinius įgūdžius.

d)     Padeda braižyti vadinamuosius „minčių žemėlapius“ apie realius atstumus tarp sagų, kaip užsitraukti užtrauktuką ir kur laikyti rankas.

 

  • Žaidimas: apytikslės ir tikslios vertės. Norint turėti lankstų protą, svarbu atsiminti, kad tam prireiks daug valios pastangų. Ir net jeigu dabar tai atrodo per daug lengva, būkite tikri, kad ateityje smegenys už tai jums atsidėkos. Smegenys mėgsta pakeisti įprastą rutiną ir gauti naują stimulą. Apytikslės ir tikslios vertės žaidimas reikalauja dėmesio koncentracijos, skaičiavimo ir perskaičiavimo:

 

a)      Kiek laiptelių biure?

b)      Kiek žmonių autobuse vilki juodus drabužius?

c)      Kiek bus sudėjus du paskutinius pravažiuojančio automobilio numerio skaitmenis?

d)     Kiek sekundžių praeis, kol raudoną šviesoforo signalą pakeis žalias?

 

  • Kiekvieną dieną išmokti 5 naujus užsienio kalbos žodžius. Nesvarbu, kokios užsienio kalbos. Gali būti kiekvieną dieną nauja kalba. Norint pagerinti proto lankstumą, reikia išmokti 3 – 5 naujus kasdien per dieną. Tai ne tik padės praplėsti akiratį ir pagerins žodyną, bet ir paskatins naujų nervinių audinių formavimąsi, kurie vėliau padės išsaugoti kognityvinę funkciją, bėgant laikui.

 

  • Pakeisti įprastą veiksmų tvarką, kai tik pasitaiko galimybė. Rutina yra vienas iš didžiausių smegenų priešų. Jos nuobodžiauja, kai nieko naujo nevyksta ir veikia automatiškai. Kai kognityviniai procesai yra ribojami, nebelieka vietos kūrybingumui, laisvei ir asmeniniam malonumui ir tai turi nepageidaujamų padarinių: dingsta atmintis, sunku išlaikyti dėmesį, sulėtėja refleksai ir t. t. Geriausia kasdien skirti sau 1 – 2 val.

 

  • Kalbėti, klausyti, susieti su kitais dalykais, argumentuotais ginčytis ir prieiti prie išvadų. Socialiniai ryšiai, pozityvūs santykiai, dialogai plečia akiratį ir suteikia naujų žinių. Socialinė veikla – tai lyg kuras smegenims, užtikrinantis proto lankstumą.

 

  • Rašyti dienoraštį. Daugeliui žmonių dienoraščio rašymas yra būtinybė. Jiems reikia pasidalyti savo mintimis, idėjomis ir patirtimis ant popieriaus lapo. Tai ne tik įrašai, bet ir chronologinis veiksmų dieną atkūrimas ir reali terapija smegenims. Taip mes mokomės savo mintis išreikšti žodžiais, o patirtis – frazėmis. Mūsų mintys tampa aiškesnės.

 

  • Eiti pasivaikščioti kiekvieną dieną. Mūsų kūnas visada veikia harmoningai su protu. Kai kūnas yra pavargęs, patiriame stresą, jaučiamės nelaimingi. O jei kūnas atsipalaidavęs, tai ir protas yra pasirengęs siekti naujų aukštumų. Pasivaikščiojimas atpalaiduoja kūną ir mintis, veikia kaip balzamas širdžiai ir sielai, ramina protą. Gryname ore smegenys gauna daugiau deguonies ir įsisavina daugiau maistinių medžiagų, todėl smegenys ilgiau išlieka jaunos.