Šv. Kalėdos ir Naujieji metai praėjus, daugelis pastebi, kad priaugo keletą kilogramų, jaučiasi apsnūdę, be energijos ir entuziazmo. Beveik savaitę trukęs švenčių maratonas dažniausiai sukelia nemalonių pojūčių. Tačiau atgauti gerą savijautą nėra labai sudėtinga.

 

7 patarimai, kaip valyti organizmą po švenčių:

 

dietos

  • Valgyti ananasus. Ananasai dažnai rekomenduojami žmonėms, norintiems numesti svorio. Jis mažina skysčių, dujų kaupimąsi organizme, celiulitą. Be to, jame yra enzimų (bromelaino), kurie gerina virškinimą, greitina medžiagų apykaitą ir mažina uždegimą. Be to, jame yra vitamino C, kuris skatina kolageno gamybą ir padeda išsaugoti odos elastingumą.

 

  • Gerti daugiau vandens. Vanduo – geriausia priemonė, natūraliai valanti organizmą. Šaltuoju metų laikų daug žmonių pamiršta per dieną išgerti rekomenduojamas 8 stiklines vandens. Apskaičiuota, kad 30 kg svorio turi tekti apie 1 l vandens. Fiziškai aktyvūs ir gausiai prakaituojantys asmenys vandens gerti turėtų dar daugiau.

 

  • Sportuoti. Tikriausiai Naujųjų metų naktį dauguma pasižadėjo daugiau sportuoti. Šio pažado nereikėtų pamiršti. Galima išbandyti naują sporto šaką ar pratimus. Tie, kurie reguliariai lankosi sporto klube, gali šiek tiek pakaitalioti užsiėmimus. Pavyzdžiui, galima išbandyti zumbą, šokius, kikboksą, aerobiką, žingsninę aerobiką, jogą, pilatesą. Galima pradėti žaisti komandinius žaidimus: golfą, kėglius, tenisą, tinklinį, krepšinį, futbolą. Tokie žaidimai – tai ne tik proga pasportuoti, bet ir pabendrauti su kitais žmonėmis, susirasti naujų draugų.

 

  • Užsiimti joga. Joga yra ypatinga veikla, kurią reikėtų išskirti iš kitų sporto užsiėmimų. Jogos pratimai ne tik mankština kūną, bet ir padeda pašalinti toksinus bei išvalyti mintis. Šventės dažnai sukelia didesnį ar mažesnį stresą, todėl joga gali padėti atsigauti kūnui ir sielai. Joga gerina laikyseną, didina liesų raumenų masę ir gerina fizinę būklę. Tie, kurie niekada nebandė praktikuoti jogos, pirmiausiai turėtų apsilankyti jogos pamokose ir pasimokyti elementarių jogos pozų.

 

  • Atsisakyti kokio nors mėgstamo produkto. Katalikai, likus 40 dienų iki šv. Velykų, laikosi Gavėnios pasninko. Pamažu jam ruoštis galima iš karto po švenčių, ypač jei jaučiamas sunkumo jausmas skrandyje. Nebūtina laikytis griežtos dietos. Galima tiesiog atsisakyti vieno maisto produkto, kuriuo anksčiau mėgdavote pasilepinti. Tarkime, galima atsisakyti varškės sūrelio prie kavos, puodelio karšto šokolado vakare, prieš einant miegoti ar bulvių traškučių, žiūrint televizorių.

 

  • Mitybos racioną praturtinti sveikais maisto produktais arba išbandyti ką nors naujo. Rekomenduojama kasdien suvalgyti 5 porcijas šviežių vaisių ir daržovių. Deja, dauguma žmonių šios sveikos mitybos rekomendacijos iki šiol nesilaiko. Savijauta bus geresnė ir kilogramai greičiau kris, jei vartosite daugiau visadalių grūdų, liesų baltymų, vaisių, daržovių, gerti daugiau vandens. Jeigu esate labai išrankus valgytojas, galite kiekvieną savaitę į valgiaraštį įtraukti po vieną naują, sveiką produktą ir taip po truputį pratintis prie sveikos mitybos. Teigiama, kad paragavus kažko naujo 20 – 30 kartų, įprantama prie naujo skonio ir gali būti, kad net jis pradės patikti, nepriklausomai nuo to, ar iš pradžių taip pat patiko, ar ne.

 

  • Valyti organizmą. Detoksikacinių dietų ilgai laikytis nerekomenduojama. Tačiau yra įrodymų, kad kai kuriems žmonėms organizmo valymas gali padėti laikytis sveikos mitybos taisyklių po jo. Būdų, kaip valyti organizmą yra daug įvairių. Dažniausiai rekomenduojama vartoti daug vandens, šviežiai spaustų vaisių ar daržovių sulčių ir atsisakyti perdirbtų maisto produktų. Organizmo valymas neturėtų trukti ilgiau nei 1 – 3 dienas.