Kas labiausiai kliudo mesti svorį? Ogi alkis! Jūs galite norėti per dieną suvartoti mažiau kalorijų, tačiau to padaryti gali neleisti alkis. Kuo stipresnis alkis, tuo sunkiau jį ignoruoti. Laimei, šią problemą galima gana paprastai išspręsti. Galima jaustis sotiems ir suvartojant palyginus nedaug kalorijų. Išmokus kontroliuoti alkį, bus lengviau numesti svorį ir išlaikyti jį normalų.

 

7 patarimai, kaip suvartoti mažiau kalorijų ir išlikti sotiems:

 

dietos

  • Valgyti maisto produktus, kurių sudėtyje yra daug vandens. Tokie maisto produktai užpildo skrandį, nors turi labai mažai kalorijų. Didžiausias kiekis vandens yra vaisiuose ir daržovėse. Jų rekomenduojama valgyti kartu su kitu maistu arba užkandžiauti vien tik jais. Didžiąją melionų, arbūzų, persikų, agurkų, salotų ir pomidorų dalį sudaro vanduo.

 

  • Rinktis daug maistinių skaidulų turinčius produktus. Žmogaus organizmas negali virškinti skaidulų, kurios užpildo skrandį ir nėra įsisavinamos per kraują. Be to, skaidulos slopina alkio jausmą ir sulėtina maisto pasišalinimą iš skrandžio. Dėl šios priežasties skaidulų turtingi maisto produktai rekomenduojami visiems, norintiems numesti svorio.

 

  • Rinktis kietą maistą, o ne skysčius. Moksliniai tyrimai rodo, kad žmonės, kurie valgo kietą maistą, suvalgo mažiau negu tie, kurie vietoj užkandžių renkasi gėrimus (net jei tie gėrimai sveiki). Be to, tyrimai rodo, kad kietas maistas suteikia ilgiau trunkantį sotumo jausmą. Jeigu nuolat jaučiatės alkani, pabandykite vietoj tirštųjų kokteilius valgyti salotas.

 

  • Valgyti mažiau krakmolingų maisto produktų ir daugiau baltymų. Pavalgius maisto produktų, kurie yra greitai paverčiami į gliukozę, greičiau aplanko alkio jausmas. Krakmolingi maisto produktai yra konvertuojami į gliukozę greičiau negu baltymai. Baltymai turi aukštesnį terminį poveikį negu angliavandeniai. Todėl geriau suvalgyti gabalėlį vištienos negu riekę duonos.

 

  • Slopinti apetitą su kava. Moksliniai tyrimai rodo, kad kava skatina peptido YY išsiskyrimą – tai hormonas, kuris padeda mums pasijusti sotesniems. Kava be kofeino efektyviai slopina alkio jausmą.

 

  • Apgauti savo smegenis, lėtai valgant maistą. Sotus skrandis – tai dar ne viskas. Gal net dar svarbiau, kad sočios jaustųsi ir smegenys. Virškinimo hormonai taip pat siunčia signalus į smegenis. Valgant lėtai hormonai suspėja nukeliauti iki smegenų ir pranešti apie tai, kad jau laikas liautis valgyti.

 

  • Geri daugiau vandens. Vandens gėrimas tarp valgių padeda sumažinti alkio jausmą ir skrandžio pilnumo jausmą pavalgius. Tyrimai parodė, kad žmonės, kurie prieš valgį išgeria 2 stiklines vandens, suvalgo apie 22 % mažiau negu tie, kurie negeria vandens.