Kiekvienas žmogus turi kasdieninių ritualų ir dalykų sąrašą, kuriems teikia pirmenybę. Tačiau daugelis retai pagalvoja, kodėl vieni linkę elgtis vienaip, o kiti – kitaip. Tam tikras elgesio modelis suprantamas kaip individualūs įpročiai ir net nesusimąstoma, kad jie atskleidžia visą tiesą apie slaptą mūsų asmenybės pusę.

 

iprociai

7 įpročiai, atskleidžiantys asmenybę:

 
  • Ekologiškas maistas. Žmonės, kurie nevalgo kenksmingo maisto ir renkasi aukščiausios kokybės produktus be hormonų ir pesticidų, yra labiau linkę smerkti kitus. Paprastai jie yra mažiau altruistiški ir linkę subjektyviau vertinti kitus. Žmonės galvoja, kad jie daro gerą darbą ir todėl turi teisę kartais pasielgti nelabai etiškai. Tai galima palyginti su tuo, kad žmogus lanko sporto klubą, bėgioja, bet mano, kad yra nusipelnęs suvalgyti šokolado plytelę.
 
  • Soliariumai. Dauguma žmonių jau suvokia deginimosi pavojus, todėl soliariumų populiarumas mažėja. Tačiau vis dar yra žmonių, kurie reguliariai ten lankosi, bet pomėgis pasišildyti po dirbtinės saulės spinduliais rodo polinkį į kitas priklausomybes. Pavyzdžiui, tokie asmenys 6 kartus dažniau tampa alkoholikais ir 3 kartus dažniau kenčia nuo sezoninio afektinio sutrikimo (sezoninės depresijos).
 
  • Šaltas dušas. Mokslininkai teigia, kad žmonės, kuriems trūksta emocinės šilumos, yra labiau linkę praustis po karštesniu vandeniu. Pavyzdžiui, kuo ilgiau praleidžiama, prausiantis po šiltu dušu, tuo žmogus yra vienišesnis. O ką galima pasakyti apie tuos, kurie mėgsta šaltą dušą? Paprastai jie yra užsispyrę, egocentriški, nemėgsta kitų žmonių nuomonės. Jie gali išklausyti kitą nuomonę, bet niekada su ja visiškai nesutiks.
 
  • Daugkartinio naudojimo pirkinių maišeliai. Prieš keletą metų išpopuliarėjo daugkartiniai pirkinių maišeliai ir žmonės tapo laimingi, galėdami prisidėti prie plastiko vartojimo mažinimo. Tokie žmonės tiki, kad už tai jie renka geros karmos taškus, nors savo daugkartinio naudojimo maišus neretai prisikrauna menkaverčių prekių: traškučių, šokoladinių batonėlių, gaiviųjų gėrimų. Įsigydami daugkartinio naudojimo maišelį jie mano, kad daro gerą darbą aplinką, todėl turi teisę nusipirkti ką nors nelabai sveiko.
 
  • Elektroniniai laiškai. Žmonės, kurie niekada neignoruoja el. laiškų (rūšiuoja, trina ir atsako iš karto, kai tik gauna) mėgsta viską kontroliuoti. Jeigu žmogus ištrina el. laiškus juos perskaitęs – tai perfekcionizmo ženklas. Šiam asmeniui reikia saugumo jausmo. Jie tai daro, galvodami, o kas jei?.. Žmonės, kurie palieka el. laiškus neperskaitytus ir jų netrina yra intelektualesni, nes jie supranta, kad tų laiškų skaitymas jiems neduos nieko gero, todėl jie nelinkę švaistyti savo brangaus laiko.
 
  • Patiktukai socialiniuose tinkluose. Tyrimai rodo, kad tai, ką žmogus mėgsta feisbuke, gali atskleisti jo lytį, politines pažiūras, seksualinę orientaciją, religinius įsitikinimus ir intelekto lygį. Tyrimas buvo atliktas, siekiant pagerinti prekių pardavimą, bet tyrėjai taip pat nustatė, kad patiktukai taip pat rodo žmogaus tingumą. Spausdami mygtuką šiek žmonės dėl kažko nerimauja. Jie taupo savo laiką ir stengiasi dėti kuo mažiau pastangų.
 
  • Kartus skonis. Ko gero, visi pažįsta žmogų mėgsta kavą be cukraus ir pieno. Mokslininkai pastebėjo, kad asmenys, mėgstantys gerti juodą kavą, dažniau turi psichologinių sutrikimų, panašiai kaip serijiniai žudikai. Kartaus skonio mėgimas – ženklas, kas asmuo gali būti psichopatas. Taip pat žmonės, mėgstantys alų, tonikus ir kiti nesaldūs gėrimai gali pasižymėti sadizmu, narcisizmu, veidmainiškumu, tuštumu ir savanaudiškumu. Jiems net gali patikti, kai kiti žmonės kenčia.