Pasirodo, yra vienintelė priežastis, kodėl storėjama, sergame ir esame nelaimingi. Dėl visko kaltas – uždegimas, o uždegimą sukelia pirmiausiai maistas, kurį kasdien vartojame. Uždegimą sumažinti galima šiek tiek pakoregavus mitybą ir vengiant vartoti produktus, kurie itin skatina uždegimą.

 

dietos

Amerikiečių uždegimų tyrėjas dr. Jamesas Hébertas aiškina, kad uždegimą labiausiai sukelia baltas arba bespalvis maistas, kuris nepasižymi ypatingu skoniu ir aromatu (nors gali turėti daug saldumo), turi mažai maistinių medžiagų ir daug kalorijų. Kitais žodžiais tariant, rekomenduojama vengti:

 

  • cukraus;
  • angliavandenių (baltos duonos, makaronų ir ryžių);
  • maisto produktų, kuriuose daug sočiųjų ir transriebalų;
  • augalinių aliejų, pavyzdžiui, saulėgrąžų.

 

Paskutinė rekomendacija gali būti kiek netikėta, nes šiandien žinome, kad nerafinuoti aliejai yra sveika. Tačiau juose gausu omega 6 riebiųjų rūgščių, kurios sukelia uždegimą, jeigu jų suvartojama daugiau negu sveikų omega 3 riebiųjų rūgščių, kurių randama riebiose žuvyse ir alyvuogių aliejuje.

 

Kitas žingsnis link pasveikimo nuo uždegimų būtų aukščiau paminėtų maisto produktų pakeitimas spalvingesniais, turtingesnio skonio, aromatingesniais, turinčiais didesnę maistinę vertę ir mažiau kalorijų. Štai toks maistas, turėtų sudaryti dietos pagrindą:

 

  • Augalinės kilmės maistas. Adelaidės universiteto tyrėjai nustatė, kad kuo daugiau suvartojama vaisių ir daržovių, tuo mažesnis uždegimo lygis organizme.

 

  • Žolelės ir prieskoniai. Ypač ciberžolė, imbieras, čiobreliai, raudonėliai, rozmarinai ir pipirai.

 

  • Fermentuoti maisto produktai. Kimči, rauginti kopūstai, miso sriuba ir natūralus jogurtas papildo gerųjų bakterijų atsargas organizme ir padeda sumažinti uždegimą. Be to, jie skatina prebiotikų (porų, svogūnų, česnakų) suvartojimą, kurie yra maistas gerosioms bakterijoms.

 

  • Kava. Stanfordo universiteto mokslininkai nustatė, kad kava pasižymi uždegimą mažinančiu poveikiu. Taip pat sveika gerti žaliąją ir juodąją arbatas.

 

  • Riebi žuvis, alyvuogių aliejus, riešutai ir sėklos. Visuose juose yra uždegimą mažinančių omega 3 riebiųjų rūgščių, kurie padeda neutralizuoti omega 6, kurių dauguma miestų gyventojų vartoja per daug, žalą.

 

7 dienų dieta nuo uždegimų

 

Pirmadienis

 

 

  • Pusryčiai: traškūs dribsniai su avižomis, sėklomis ir riešutais, uogomis ir graikišku jogurtu.
  • Pietūs: lęšių ir įvairių daržovių sriuba.
  • Vakarienė: ant grotelių kepta lašiša su ciberžolių ir imbierų padažu, burokėlių ir lęšių salotos.

Antradienis

 

 

  • Pusryčiai: košė iš skaldytų avižų ir pieno arba vandens, keptas vaisius su jogurtu.
  • Pietūs: sašimis su sojų pupelėmis „edamame“ ir miso sriuba.
  • Vakarienė: žiedinių kopūstų pica su pomidorų padažu, šviežiais bazilikais ir mocarela.

Trečiadienis

 

 

  • Pusryčiai: virtas kiaušinis su špinatais, avokadu, šitakė grybais ir miežių koše.
  • Pietūs: gražgarsčių, pomidorų, agurkų, tuno salotos ir rudieji ryžiai.
  • Vakarienė: ant grotelių keptas mėsos kepsnys, virtos pupelės ir garuose virtos žalios spalvos daržovės.

 

Ketvirtadienis

 

 

  • Pusryčiai: žaliasis glotnutis iš dviejų žalios spalvos daržovių ir vieno vaisiaus.
  • Pietūs: rauginti kopūstai ir šviežia lašiša. Įdėti pusę avokado, salotų mišinio ir apšlakstyti alyvuogių aliejumi.
  • Vakarienė: kininio kopūsto, sojų varškės, imbiero ir aitriosios paprikos troškinys su rudaisiais ryžiais.

 

Penktadienis

 

  • Pusryčiai: rūkyta lašiša su trintu avokadu ant ruginės duonos riekelės.
  • Pietūs: falafeliai su tabulė salotomis.
  • Vakarienė: vištiena, lęšiai su kario prieskoniais ir žiediniais kopūstais.

 

Šeštadienis

 

  • Pusryčiai: rudieji ryžiai, plakta kiaušinienė, garuose virtos daržovės.
  • Pietūs: kepta sojų varškė su kopūstų ir morkų salotomis.
  • Vakarienė: keptas upėtakis su keptu batatu ir garuose virtomis daržovėmis.

 

Sekmadienis

 

  • Pusryčiai: juodosios pupelės, virtos su konservuotais pomidorais, šiek tiek žalumynų ir riekė duonos iš visadalių grūdų miltų.
  • Pietūs: avinžirnių, salotų ir pomidorų salotos su orkaitėje keptomis daržovėmis.
  • Vakarienė: kepta žuvis su apkeptais špinatais ir virtais ryžiais su prieskoniais.

 

Užkandžiai

 

  • Daržovių lazdelės su humusu arba gvakamole.
  • Riešutai ir sėklos.
  • Daržovių sultys.
  • Vaisiai.
  • Natūralus jogurtas su šviežiais vaisiais ir cinamonu.