Gerą atmintį reikia turėti ne tik mokantis mokykloje, kai reikia mintinai mokytis formules ir eilėraščius, bet ir suaugus. Nebūtina sulaukti senatvės, kad pajustumėte prastėjančią atmintį. Atmintis gali susilpnėti dėl pervargimo, mikroelementų ir vitaminų trūkumų ir kitų priežasčių. Lavinti atmintį padeda kelios strategijos, kurias išbandyti ir taikyti kasdien gali kiekvienas!

 

atmintis

6 patarimai, kaip lavinti atmintį:

 

  • Spėti. Vienas iš veiksmingiausių būdų atsiminti naują žodį – tai spėti, ką jis reiškia, dar prieš tai, kai sužinoma jo tikroji reikšmė. Greičiausiai spėjimas bus neteisingas. Tačiau spėjimo veiksmas savaime skatina labiau įsiminti teisingą atsakymą, kai galiausiai jis bus atskleistas. Ši strategija padeda įsiminti ir žmonių vardus. Spėkite vardą žmogaus, kurį sutikote pirmą kartą, ir kai sužinosite, kuo jis iš tikrųjų yra vardu, greičiau įsiminsite.

 

  • Kartoti, nes kartojimas – tai mokslų motina. Atsiminti dalykus galima tik, jei jie dažnai kartojami. Tai esminė taisyklė mokantis. Sakoma, kad norint įsiminti naują informaciją ilgam, reikia pakartoti ją mintyse 30 kartų.

 

  • Pasitelkti mnemoniką (simbolius, rimus, asociacijas ir kitas esmines užuominas). Norėdami įsiminti naują dalyką (žodį ar kt.), pagalvokite, ką jis jums primena, su kuo asocijuojasi ir tą asociaciją naudokite, kaip prireiks panaudoti tą dalyką (žodį ar kt.). Kai nauji dalykai turės kažkokį ryšį su tuo, kas jau žinoma ir pažįstama, tai įsiminti ir panaudoti laiku bus paprasčiau.

 

  • Lavinti erdvinį mastymą. Žmonės turi neįtikėtiną daug erdvės atsiminimams. Viena iš veiksmingiausių įsiminimo strategijų – tai įsivaizduoti kambarį ir priskirti žodį bei jo reikšmę tam tikrai kambario vietai.

 

  • Atsipalaiduoti. Ši strategija gali iš pradžių atrodyti kiek keista, nes reikalauja viduryje mokymosi proceso padaryti pertrauką ir minutę pažiūrėti vaizdo įrašą, kuriame rodomas krioklys. Iš pirmo žvilgsnio šis būdas įsiminti naują informaciją gali atrodyti kaip tuščias laiko švaistymas, bet žiūrėjimas į gamtos vaizdus ramina ir atpalaiduoja smegenis, ir atlaisvina vietos naujiems prisiminimams, svarbiems dalykams. Reikia duoti laiko smegenims pailsėti, kad po to jos efektyviau dirbtų ir daugiau visko įsimintų.

 

  • Rinktis maistą, kuris stiprina atmintį. Sakoma, kad Viduržemio jūros regiono dieta yra sveikiausia planetoje. Žmonės, kurie pagal ją maitinasi, būna geros sveikatos ir ilgaamžiai, turi mažiausią Alzheimerio ligos riziką. Maistas, kuris gali pagerinti atmintį – avokadai, visų rūšių uogos, kokosų aliejus, riebios, šaltųjų vandenų žuvys, juodasis šokoladas, kiaušiniai, rauginti maisto produktai, žalios spalvos, lapinės daržovės, alyvuogių aliejus, jūros gėrybės, ciberžolė ir graikiniai riešutai.