Iš tikrųjų sėkmingi žmonės moka valdyti stresą. Apimti streso žmonės pradeda panikuoti, todėl priima neteisingus sprendimus, kurie nežada nieko gero. Todėl tik išmokus kontroliuoti streso lygį ir elgtis įtemptose situacijose galima tikėtis gyvenime sulaukti sėkmės.

 

sekme

6 patarimai, kaip GREITAI tapti sėkmingu:

 

  • Įkvėpimas – ramybė, iškvėpimas – stresas. Kvėpavimas yra veiksmingiausias ir greičiausias būdas sumažinti stresą. Pabandykite tai: įkvėpdami orą įsivaizduokite, kad ramybė kartu su deguonimi įsiskverbia į kiekvieną jūsų kūno ląstelę, o iškvėpdami įsivaizduokite, kad kartu su anglies dvideginiu iškvepiate ir viską, kas jumyse yra negatyvu: baimę, nerimą, beviltiškumo jausmą, pyktį ir šie jausmai ištirpsta ore. Galite sau sakyti: „Įkvepiu ramybę, iškvepiu stresą“. Kartokite tai, kol pajusite pagerėjimą, rašo econet. ru. Iš tiesų net vienas sąmoningas įkvėpimas ir iškvėpimas turėtų šiek tiek pagerinti psichinę savijautą.

 

  • Tik vienas klausimas. Jausdami stresą žmonės linkę skubėti, dėl streso mums sunku nuspręsti, ką turėtume daryti toliau, koks turėtų būti kitas mūsų žingsnis. Išlipkite iš šios beprotiškos karuselės – raskite ramią vietą, kur galite trumpam pasėdėti ar ramiai pasivaikščioti, giliai įkvėpti oro ir nurimti. Dabar paklauskite savęs: ko man šiuo metu labiausiai reikia? Kad ir koks atsakymas ateitų į galvą, priimkite jį su dėkingumu: šis klausimas padeda suprasti, kad jūs gebate atskirti ir įsiklausyti į savo poreikius daug geriau negu manote, net tada, kai patiriate stresą. Kitas klausimas, kuris gali padėti tokiose situacijose: kaip aš dabar jaučiuosi ir kaip galėčiau sau padėti? Prisiminkite, kad mes tampame stipresni, kai rūpinamės savimi, džiaugiamės savimi ir vertiname save.

 

  • Stebėti debesis. Debesys beveik visada arti, todėl verta kartais pakelti akis į dangų ir į juos įsižiūrėti. Tuo pačiu metu jie nuolat keičiasi – taip pat, kaip ir mūsų mintys. Stebėdami debesis, mes galime išmokti pažvelgti į savo mintis tarsi iš šalies, pastebėti jų prigimtį. 5 minutes tiesiog stebėkite debesis – atkreipkite dėmesį į jų formas, pagalvokite, kokius objektus jie primena, pastebėkite jų judėjimą ir išvaizdos pokyčius. Taip, kaip pilki debesys kaupiasi jums tiesiai virš galvos, o po to tie pilki debesys išsisklaido, išlaisvindami mėlyną dangų; arba kaip į triušį panašus debesėlis staiga tampa panašus į ledus vafliniame ragelyje, taip ir mūsų mąstymas keičiasi: niūros mintys, kurios kankino mus vieną akimirką, kitą akimirką yra pakeičiamos pozityvesnėmis.

 

  • Siena. Emocija, kuri sukelia didelį stresą, yra bejėgė. Jausdamiesi, kad pralaimite, jūs ir pralaimėsite, nes situacija nesikeis į gera ir jėgų vis mažės. Viena iš priežasčių, kurios sukelia emocinį perdegimą yra bejėgiškumo jausmas. Tai lyg siena, kurios negalima apeiti arba nuversti. Tačiau reikėtų pamatyti perspektyvą. Bejėgiais tampame, kai patenkame į akligatvį (tai dažniausiai reiškia, kad mes esame labai arti tikslo, nors jo ir negalime matyti). Tada viskas, ko reikia, tai žengti žingsnį atgal, užkopti į kalną arba įsivaizduoti, kad siena tapo permatoma ir pamatyti, kokie ateityje bus jūsų rezultatai. Galbūt už sienos yra gėlių pieva…

 

  • Magiška gamtos galia. Patieskite pledą ant žemės ir praleiskite visą dieną prie ežero, upės ar jūros. Pasivaikščiokite po mišką, palaipiokite kalvų takeliais, pašokinėkite per upokšnius, stabtelėkite akimirką pasigrožėti įdomių formų akmenimis ir uolienomis, gėlėmis ir žolynais. Prireiks bent dviejų valandų, kol pavyks įsijausti į gamtą, bet, kai pajusite kietą ir tvirtą žemę po kojomis, akimirksniu aplankys ramuma ir taikos jausmas. Net jei nėra galimybės kasdien praleisti šiek tiek laiko gamtoje, jūs vis tiek galite išmokti neprarasti ryšio su ja ir taip sumažinti stresą. Tokiu atveju kišenėje galima nešiotis daiktą, kuris jums asmeniškai primena pasivaikščiojimus gamtoje (jūros nugludintą akmenėlį, kaštoną, gilę, lazdyno riešutą su kevalu ar kt.). Radę gražų, įdomios formos lapą, sudžiovinkite jį ir naudokite kaip skirtuką knygai. Levandų maišelį galima pakabinti virš lovos. Jūros kriauklę galima panaudoti kaip sunkų daiktų, uždedamą ant popierių, kad jie liktų vietoje. Tada visada turėsite šalia savęs priminimą – didžiulis, nuostabus pasaulis yra visai šalia ir problemos, su kuriomis dabar susiduriu, visatos mastais yra labai mažytės, todėl jums tikrai pavyks jas įveikti ir būti sėkmingais.

 

  • Išminčius Gendalfas. Mūsų galvose visada yra balsas, kuris įdėmiai apsvarsto kiekvieną žingsnį, kiekvieną sprendimą. Lyg dar to nepakaktų, giminės ir draugai taip pat pažeria patarimų: neik ten, nekovok, nieko iš to neišeis, tai tik tuščias laiko švaistymas. Tačiau mes taip pat turime dar vieną vidinį balsą, vadinamą intuicija. Pavyzdžiui, tą intuiciją galima įsivaizduoti kaip žilaplaukį Dž. R. R. Tolkino trilogijos „Žiedų valdovas: veikėją Gendalfą – jis sąmoningai su mumis bendrauja ir visada žino, ką geriausia daryti, kad pasiektume tikslą. Susidūrę su sunkia problema, pabandykite paklausti Gendalfo. Paklauskite savęs: jeigu nėra rizikos, kad bus priimtas neteisingas sprendimas, tai kuris iš tų sprendimų yra teisingiausias ir autentiškiausias. Pajuskite, ką jums sako Gendalfas arba intuicija.