Kasdien vitaminų ar maisto papildų vartoja daugelis šiuolaikinių žmonių, norėdami pagerinti sveikatą arba, pavyzdžiui, turėti gražesnius plaukus ir odą. Tačiau ar tikrai jie mums reikalingi? Eiliniai žmonės dažniausiai nežino farmacijos pramonės gudrybių ir to, kad kartais vitaminai ar maisto papildai gali net pakenkti!

 

vitaminai

6 dalykai, kuriuos bando nuslėpti vitaminų gamintojai:

 

  • Galimai pavojingi užpildai. Sunku patikėti, kad kaip pigūs vitaminų užpildai yra naudojami arterijas kemšantys hidrinti riebalai, kitaip žinomi kaip transriebalai. Magnio silikato cheminė sudėtis panaši į asbesto ir gali sukelti skrandžio ir plaučių sutrikimus, kai jis yra įkvepiamas arba nuryjamas. Rekomenduojama vengti vitaminų ir maisto papildų, kurių sudėtyje yra šių ingredientų.

 

  • Toksiški dažai. Mitybos specialistai rekomenduoja vitaminų ir mineralų gauti iš maisto produktų ir viena priežasčių kodėl yra ta, kad maisto papilduose gali būti sveikatai pavojingų dažiklių. Maisto ir farmacijos pramonėje naudojami dažai gali sukelti aibę problemų: nuo alergijų ir kvėpavimo sutrikimų. Titano dioksidas, nudažantis tabletes akinamai balta spalva, gali sukelti plaučių, inkstų, žarnyno uždegimą. Rinktis spalvotus natūralius maisto produktus – gerai, bet tik ne spalvotus sintetinius vitaminus!

 

  • Gyvsidabris, švinas ir kadmis. Maisto papildai turėtų padėti sustiprinti sveikatą, bet dažnai nutylima tiesa yra ta, kad juose yra pavojingų teršalų. Omega 3 (žuvų taukai) – vieni populiariausių maisto papildų visame pasaulyje, tačiau žuvyse gali būti toksiškų sunkiųjų metalų – gyvsidabrio, švino, kitų teršalų. Maisto papildai iš kakavos pupelių gali būti užteršti kadmiu. Net ekologiškuose papilduose gali būti pesticidų likučių, sunkiųjų metalų pėdsakų, polichlorintų bifenilų.

 

  • Perdėtas stiprumas. Pirkėjai ne visada gauna tai, ką perka. Gamintojai neretai deda didesnes iki 30 % daugiau medžiagų negu nurodama etiketėje, kad vitaminai ar maisto papildai išliktų veiksmingi iki pat galiojimo laiko pabaigos. Jeigu gydytojai nenurodė, kad būtina papildyti mitybą vitaminais ir mineralais, dažniausiai pinigai, išleisti maisto papildams, tai pinigai išmesti į balą. Kai kurie maisto papildai (beta karotenas, folio rūgštis, selenas, vitaminas B6, vitaminas B12, vitaminas C ir vitaminas E. nėra verti išlaidų ir net gali būti pavojingi sveikatai, todėl prieš vartojant juos būtina pasitarti su gydytoju!

 

  • Vitaminų ir maisto papildų galima perdozuoti. Vitaminų galima lengvai perdozuoti. Per didelė dozė gali labai pakenkti sveikata. Suaugę asmenys, pavyzdžiui, suvartoję didesnę nei 2000 mg vitamino C dozę, gali pradėti viduriuoti, gali varginti pilvo spazmai, pykinimas.

 

  • Tai nėra vaistai nuo visų ligų. Nėra tokio vitamino, mineralo ar maisto papildo, kuris galėtų išgyti ar apsaugoti nuo ligų. Rekomenduojama kritiškai vertinti maisto papildus, kurių etiketės skelbia, kad jie yra visiškai saugūs vartoti, neturi jokių šalutinių poveikių. Maisto papildai negali pakeisti vitaminų ir kitų naudingų maistinių medžiagų natūraliame maiste. Norint sustiprinti sveikatą, visų pirma, reikia ne vartoti papildus, bet susitvarkyti kasdieninę mitybą ir pakoreguoti gyvensenos įpročius!