Vis dažniau kalbama apie tai, kad kartais (ne tik per šventes ar kitas ypatingas progas) reikia leisti sau daryti viską, ko geidžia širdis. Mitybos specialistai dažniausiai rekomenduojama paskirti vieną dieną per savaitę, kai galima nesilaikyti griežtos dietos, nepaisyti sveikos mitybos reikalavimų ir pamiršti apie intensyvias sporto treniruotes.

 

dietos

5 priežastys paskirti dieną, kai leidžiama viskas:

 

  • Raumenims reikia atsinaujinti. Jeigu treniruočių tvarkaraštį sudaro intensyvūs jėgos ir širdies raumenį stiprinantys pratimai, viena poilsio diena per savaitę, leis raumenims atsinaujinti ir suteiks energijos naujai savaitei. Šią dieną reikėtų ne tik valgyti tai, ko norisi, bet ir kitaip palepinti kūną: apsilankyti masažuose, pagulėti karštoje vonioje, apsilankyti saunoje arba garinėje pirtyje, kurios suaktyvina kraujotaką.

 

  • Malonumo principas. Viskas, kas yra su saiku, gali būti naudinga. Jeigu visomis kitomis dienomis žmogus maitinasi sveikai ir sportuoja, tai nieko baisaus kartais pasilepinti mėgstamu desertu ar kava su grietinėle, sirupu ir kitais kaloringais priedais. Žinoma, to daryti nereikėtų kasdien, jei tikslas yra sulieknėti, bet vieną dieną, kai leidžiama valgyti viską, ko širdis geidžia, rekomenduoja net patyrę dietologai. Iš gyvenimo nereikia išbraukti visų malonumų! Jeigu žmogus visada jaučia trūkumą ir jo norai niekada nėra patenkinti, jokia dieta ir sporto planas neteiks džiaugsmo, todėl anksčiau ar vėliau jis vis tiek grįš prie senų ir netinkamų mitybos įpročių.

 

  • Diena, kai leidžiama viskas – ekstremali versija. Reikia įspėti, kad tokie ekstremalūs pokyčiai tinka tikrai ne visiems. Amerikiečių rašytojas, knygos „The 4-Hour Body“ autorius, Timas Ferrisas savo šeštadienius vadina tikru, laukiniu dietos besilaikančiųjų šėlsmu. Taigi, vieną dieną per savaitę jis viršija visas rekomenduojamas kalorijų normas, o visas kitas šešias dienas per savaitę nė nežvilgteli į tokį maistą. T. Ferrisas įsitikinęs, kad kalorijų viršijimas vieną dieną sugeba pagreitinti medžiagų apykaitą, jeigu visomis kitomis dienomis kalorijų vartojimas yra labai ribojamas. Žinoma, toks požiūris yra šiek tiek ekstremalus, bet kai kuriems žmonėms, priklausomai nuo jų kūno poreikių, gali veikti.

 

  • Poilsis veikia! Ilgesnis miegas teigiamai veikia protą, kūną ir sielą. Jeigu kūnas natūraliai pabunda anksčiau, tada stenkitės nueiti miegoti irgi anksčiau bent jau šeštadienį arba penktadienį, kad galėtumėte ilgiau pamiegoti savaitgalį. Pailsėję per savaitgalį turėsite daugiau jėgų, noro ir motyvacijos sportuoti visą savaitę.

 

  • Diena, kai leidžiama viskas, neturėtų būti tada, kai esate labai alkanas. Kai kurie žmonės labai riboja kalorijų suvartojimą prieš dieną, kai bus leidžiama valgyti viską. Kai ji prasideda jie linkę persivalgyti. Tiesa, kad šią dieną tikrai galima valgyti maistą, kurio dietologai nelaiko kaip turinčio labai didelę maistinę vertę (picą, pyragaičius, traškučius, salotas su majonezu ir pan.), tačiau tai nereiškia, kad reikia be saiko ryti. Jeigu prisišveičiate tiek, kad atrodo, kad sprogs pilvas – vadinasi, peržengėte ribas ir gali būti, kad turite priklausomybę nuo greitojo maisto arba, kitaip tariant, valgymo sutrikimų. Net ir tokiomis dienomis, kai galima viskas, nereikėtų prarasti sveiko proto.