Daug žmonių, dirbančių sėdimą darbą biure, ilgainiui pastebi, kad priaugo svorio. Ilgos darbo valandos sėdint gali turėti neigiamą fiziologinį poveikį organizmui. Tačiau yra būdų, kaip tą neigiamą poveikį sumažinti ir džiaugtis dailiomis kūno linijomis, kad ir kokį darbą dirbtumėte!

 

dietos

5 priežastys, kodėl dažnai darbe priaugama svorio:

 

  • Valgymas „dėl kompanijos“, net jeigu iš tikrųjų žmogus yra sotus. Bendradarbio gimtadienis, namie kepti sausainiai ar pyragaičiai, tradicinis močiutės tortas yra pagrindinės priežastys, kodėl darbe linkstama priaugti svorio. Galima nė nepastebėti, kaip tie maži gardumynų gabalėliai virsta į papildomus centimetrus liemens, klubų, šlaunų ir rankų srityje. Kai matomoje vietoje yra padedamas skanus ir gražiai atrodantis maistas, žmonės yra linkę valgyti dažniau. Saldainius galima paslėpti spintelėse, biuro virtuvėlėje arba tiesiog mandagiai atsisakyti, kai kolegos siūlo pasivaišinti.

 

  • Nevalgymas sąmoningai. Planuojate, ką šiandien valgysite iš anksto. Pavyzdžiui, į jūsų planus įteina sveiki pietūs netoliese esančiose kavinėje. Kai ateina pietų metas, pajuntate, kad iš alkio net urzgia pilvas. Diena buvo ilga ir sunki, todėl negalite pasakyti: „Ne!“, kai kažkas pasiūlo užsisakyti picos, bet nuo rytojaus pažadate sau maitintis sveikai. Atrodo, pažįstama? Darykite sąrašą visko, ką valgote per savaitę. Tai padeda pastebėti, kada jūs esate labiausiai linkę, nukrypti nuo mitybos plano. Taip pat galite atsinešti sveikų užkandžių į darbą, kad išvengtumėte persivalgymo.

 

  • Apšvietimas ir temperatūra biure veikia apetito jausmą. Tyrėjai nustatė, kad silpnai apšviesti kambariai kelia apetitą. Apšvietimas darbo vietoje atsiliepia norui valgyti daugiau, kada yra tamsu, o mažiau, kai šviesa yra ryški. Ta pati taisyklė galioja ir patalpų temperatūrai. Dažniau išeikite į lauką pakvėpuoti grynu oru arba greitai pasivaikščiokite saulėtą dieną – tai gali padaryti stebuklus kūnui ir sielai. Jeigu biure šalta, atsineškite šiltą jaukų ir mėgstamą megztinį. Taip pat galite aptarti apie tai, kokia tinkama temperatūra ir apšvietimas biure, su biuro administracija.

 

  • Viršvalandžiai darbe. Darbas ilgas valandas gali turėti neigiamą poveikį asmens svoriui. Laisvo laiko trūkumas lemia, kad greičiausiai praleisite sporto treniruotę, į kurią galbūt nueitumėte, jei laiko būtų daugiau. Miego trūkumas išbalansuoja hormonus, kurie reguliuoja apetito jausmą ir padidina tų, kurie sukelia alkio jausmą, kiekį. Išeitis gali būti pastangos judėti daugiau. Kai nėra laiko sportuoti, stenkitės dažniau liptis laiptais, o ne kilti liftu, pasivaikščioti, o ne važiuoti kelias stoteles autobusu ir pan. Be to, reikėtų nepamiršti gerai ir pakankamai miegoti: fizinis aktyvumas gali padėti gerai išsimiegoti visą naktį.

 

  • Stresas ir galutiniai terminai daro didelį spaudimą. Nuolatinis stresas darbe gali būti vienas iš pagrindinių veiksnių, kodėl priaugama svorio. Didelis streso lygis padidina kortizolio lygį kraujyje, todėl atsiranda nesveikas potraukis riebiam arba saldžiam maistui. Fizinis aktyvumas ir gera miego trukmė gali padėti išvengti storėjimo dėl streso. Be to, reikėtų atsiminti, kad maistas nėra nei draugas, nei psichologas ir jis nepadės išspręsti problemų. Yra begalė būdų, kaip sumažinti streso lygį smegenyse ir organizme. Pavyzdžiui, rekomenduojama išbandyti gilaus kvėpavimo ir atsipalaidavimo pratimus.