Kai žmonės užauga, jie pamiršta juoktis. Po to jie tik sportuoja, kad palaikytų gerą fizinę formą. Juoko joga – tai ne mankšta. Tai paprasčiausiai būdas pamiršti viską, kas slegia, ir vėl nusijuokti kaip vaikui. Net trumpai trunkantis juokas gali sumažinti stresą ir padėti neprarasti sveikos nuovokos. Geriausia juoko jogos pratimus atlikti ankstų rytą, nes tada oras, kuriuo kvėpuojame yra mažiausiai užterštas. Nepriklausomai nuo to, kokia veikla užsiimama, siekiant atsipalaiduoti, juokas gelbsti visada ir padeda pagerinti nuotaiką. Nuoširdžiai juokiantis dirba visi veido raumenys. Ypač juoko joga veiksminga, jei atliekama ne pavieniui, o grupėse. Tai padeda sukurti bendrumo jausmą.

 

juokas

Svarbu pažymėti, kad juoko joga gali padėti sumažinti įtampą, tačiau negali išgydyti kūno negalavimų. Pavyzdžiui, juokas gali šiek tiek sumažinti kraujo spaudimą, bet tai nereiškia, kad nereikės vartoti vaistų. Vis dėlto ilgą laiką praktikuojant juoko jogą gali būti, kad vaistų reikės mažiau. Be juoko jogos užsiėmimų reikia dar ir laikytis sveikos mitybos taisyklių, būti fiziškai aktyviems.

 

Juoktis patinka visiems. Nuoširdus juokas aplanko, kai jaučiamės gerai, esame atsipalaidavę. Jis padeda kurti įsimintinas akimirkas. Tačiau tik nedaugelis pagalvoja, kad juokas turi gydančių galių, nes skatina hormonų išsiskyrimą. Juokas padeda sumažinti stresą, gerina pažinimo funkciją ir padeda įveikti depresiją. Juokas – geriausias vaistas nuo daugeli ligų! Nieko nuostabaus, kad pasaulyje vis populiaresni juoko jogos užsiėmimai. Teigiama, kad tai geros sveikatos, energijos ir nuotaikos užtaiso.

 

Kaip praktikuoti juoko jogą? Jogos pamokos paprastai prasideda nuo bendravimo ir pokalbių vieniems su kitais. Po to atliekami tempimo ir gilaus kvėpavimo pratimai. Seansas užbaigiamas meditacija tyloje. Atliekant juoko jogą juokas turi sklisti iš diafragmos. Toks gilus juokas yra pats naudingiausias. Juoko jogą dažniausiai sudaro 4 pagrindiniai etapai:

 

  • Plojimai ir giedojimas;
  • Kvėpavimo pratimai pagal juoko jogą;
  • Vaikiškas žaismingumas;
  • Specialūs juoko jogos pratimai.

 

Juoko joga – tai unikalūs pratimai, padedantis juoktis ilgą laiką ir yra susiję su jogos kvėpavimu (Pranayama). Visi gali juoktis iš anekdotų, juokingų vaizdelių internete ar komedijų. Tačiau jogoje juokas sukeliamas per fizinius pratimus, akių kontakto palaikymą ir vaikiško žaismingumo skatinimą grupiniuose užsiėmimuose. Netrukus visa tai perauga į tikrą ir užkrečiantį juoką. Moksliniai tyrimai parodė, kad nėra skirtumo tarp tikro ir simuliuojamo juoko.

 

Kiekvienas etapas turi specifinių elementų. Pavyzdžiui, praktikuodami vaikišką žaismingumą, į orą keliamos rankos, kurios padeda pakelti nuotaiką. Taip pat skatina laimingus prisiminimus bei mintis.

 

Juoko jogoje svarbu juoktis gana ilgą laiką. Užsiėmimuose mokoma nepertraukiamai juoktis 15 – 20 minučių. Juokiantis daugiau deguonies patenka į kraujotaką, pagerėja kraujagyslių funkcijos, sumažėja kraujo spaudimas. Jis gali apsaugoti širdį, suteikti energijos, sumažinti stresą ir padėti susikaupti. Juoko joga itin naudinga senjorams. Jai nereikia jokios specialios įrangos ar aplinkos. Ja užsiimti gali bet kas. Be to, juoko joga – linksmas užsiėmimas, kurį galima atlikti namie.

 

5 priežastys išbandyti juoko jogą:

 

  • Juoko joga naudinga kūnui. Ji padeda kūnui atsipalaiduoti ir suteikia energijos, mažina stresą ir skausmą.

 

  • Juoko joga naudinga protui. Protas taps aštresnis ir mintys aiškesnės.

 

  • Juoko jogos naudinga gerai emocinei sveikatai. Žmogus jausis stabilesnis, jo nebevargins staigūs nuotaikų pokyčiai, tarsi tvirčiau stovintis ant kojų.

 

  • Juoko joga naudinga geriems socialiniams ryšiams kurti. Po užsiėmimų dauguma prisipažįsta, kad jaučiasi artimesni šalia esantiems žmonėms.

 

  • Juoko joga stiprina dvasią. Ji stiprina savigarbos jausmą, padeda atrasti sielos ramybę, taiką savimi, labiau pasitikėti savimi ir kitais.